IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Har nu varit på första ultraljudet och knappt några äggblåsorna så det känns surt, inväntar svar på blodprovet nu då de ska ringa mig för att eventuellt öka dosen. Är väldigt trött i dag o var illamående i morse. Någon som med varit med om för lite äggblåsor så här i början? Började ta första sprutan för 1 vecka sedan.
Har nu varit på första ultraljudet och knappt några äggblåsorna så det känns surt, inväntar svar på blodprovet nu då de ska ringa mig för att eventuellt öka dosen. Är väldigt trött i dag o var illamående i morse. Någon som med varit med om för lite äggblåsor så här i början? Började ta första sprutan för 1 vecka sedan.
Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.
Hej! Din trötthet beror säkert på hormonbalansen i kroppen med alla sprutor.
Jag hade också få blåsor som inte växt till sig första gången, jag fick gå upp i dubbel dos av Gonal F (300ie) för att de skulle få en chans att växa till sig till ÄP vilket de gjorde. Det är ganska vanligt att man gör så och det är därför man har första VUL efter en vecka. Lycka till !! :)
Jag blir sjukt trött av Menopur, även illamående, huvudvärk, vallningar osv
Det är vanligt att de med nedsatt äggstocksreserv och lite äldre svarar sämre på medicinen. Men höjs den kan det helt plötsligt pluppa upp blåsor åt alla håll och kanter. Så det kan komma igen. Hände mig nu.
Vad är menopur? Kör du korta eller långa behandlingen
Idag var jag på första ultraljudet och hade 15 blåsor. Ska dit igen om 3 dagar och ta nytt blodprov och ultraljud. Ganska tätt inpå ändå. De var inte så jättestora nu på Sprutdag 6 men runt 10-12 mm. Hoppas de växer till sig. Ska iaf fortsätta med samma doser då östrogenvärdet va på bra nivå :)