• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Kumminsilver

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 16:51:49 följande:

jag säger typ att vi inte har nån brådska, vill hinna resa o leva lite innan... och att jag inte har så stor barnlängtan.. (euhm men eller hur!!!!) 

men har inte så många som frågar just nu vilket är skönt. jag är 34! själv då? 

Jag säger lika, att de inte är någon brådska.. Jag är 27 år :)
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

Fy va hemskt. Min spontana tanke dock är att strecket borde inte bli svagare bara sådär helt plötsligt. Man plussar ju långt efter man fått ett missfall, så just den biten behöver inte betyda så mycket. Nyss kissat innan kissat på testet? Mitt på dagen kanske? Ja du vet.. Men jag förstår självklart din oro och rädsla. Du kanske kan ringa din vårdcentral och be att få göra ett ultraljud för att se hur de står till? Vilken vecka är du i? Stor kram till dig.
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Hoppas verkligen att det inte är som du tror! Det är ju vanligt med mindre blödningar och som Mjbo skrev ovan kan ju styrkan på strecket bero på många olika saker. Kram!
  • Kumminsilver
    Mjbo skrev 2018-08-30 19:39:59 följande:

Fy va hemskt. Min spontana tanke dock är att strecket borde inte bli svagare bara sådär helt plötsligt. Man plussar ju långt efter man fått ett missfall, så just den biten behöver inte betyda så mycket. Nyss kissat innan kissat på testet? Mitt på dagen kanske? Ja du vet.. Men jag förstår självklart din oro och rädsla. Du kanske kan ringa din vårdcentral och be att få göra ett ultraljud för att se hur de står till? Vilken vecka är du i? Stor kram till dig.

Akira Öken skrev 2018-08-30 19:57:08 följande:

Hoppas verkligen att det inte är som du tror! Det är ju vanligt med mindre blödningar och som Mjbo skrev ovan kan ju styrkan på strecket bero på många olika saker. Kram!

Vet inte ens vilken vecka jag är i... Har inte vågat räkna ut det ens. Har känts som att om jag ens tänkte på graviditeten skulle det gå åt helvete... 4+2 tror jag när jag tänker efter nu.

Jag vet tyvärr redan vad det handlar om. Mina tidigare missfall har börjat precis så här också. Svagare/svaga test och rosa/bruna/orangea flytningar. Sen 1-1.5 vecka senare börjat blöda på riktigt.
  • Cnia
    Hontmail skrev 2018-08-30 14:43:32 följande:

Skrev för ett tag sen i tråden och var rätt nedbruten över att min man inte skulle vara delaktig i processen annat än vid äggplock och återförening pga hans chef blir sur på frånvaro.

Jag blev förbannad och satte ner foten. Ska vi ha ett barn tillsammans så måste han vara delaktig. Min man fick gå in och prata med chefen. Det visade sig att chefen blivit pappa efter fyra ivf behandlingar med frugan och han hade mer än förståelse till att min man behövde ta ledigt. Tänk hur det kan bli!!

Nu har han varit med på alla delmoment och på måndag blir det äggplock.

Vad härligt att det gick så bra :) bra gjort av dig!
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 20:05:09 följande:

Vet inte ens vilken vecka jag är i... Har inte vågat räkna ut det ens. Har känts som att om jag ens tänkte på graviditeten skulle det gå åt helvete... 4+2 tror jag när jag tänker efter nu.

Jag vet tyvärr redan vad det handlar om. Mina tidigare missfall har börjat precis så här också. Svagare/svaga test och rosa/bruna/orangea flytningar. Sen 1-1.5 vecka senare börjat blöda på riktigt.

Vet inte ens vad jag ska skriva mer än att jag hoppas så att du har fel denna gång :( stor kram iallafall <3
  • Cnia
    Akira Öken skrev 2018-08-30 15:54:29 följande:

Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.

Lycka till imorgon!
  • AnHeAx
    Mjbo skrev 2018-08-29 22:15:06 följande:

Kul! Välkommen!

Vi är oxå i starten. 3e insättningen. Första lyckades med MA i v9. Andra insättningen ingen graviditet. Nu väntar jag på att äl testet ska bli glad gubbe så ska jag ringa för att få tid för insättning. Borde bli positivt i helgen typ, om jag känner min kropp rätt ;)

Gör du korta protokollet?

Hej,

Ja korta protokollet. Ultraljud på tisdag, räknar med äggplock på torsdag.

Hur många frysta har ni?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018