• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Tjoppa12
    Mevi1315 skrev 2019-12-09 11:21:48 följande:

Märklig stegring. Spännande värre. Vi ser vad som händer :)

Ja mina äl-test är också starka igen. Har i tre dagar känt nåt dovt i livmodern och blev igår pangförkyld. När hade du BIM?
  • Mevi1315
    Tjoppa12 skrev 2019-12-09 13:48:09 följande:

Ja mina äl-test är också starka igen. Har i tre dagar känt nåt dovt i livmodern och blev igår pangförkyld. När hade du BIM?

20/12 har jag. Känner något nertill så blir intressant. Kände lika förra månaden men det var en kemisk då
  • Anonym (4barnsmamman)

Om jag e i fas efter förlossningen så e beräknad Bim 22/12. Har haft min första mens efter fl o borde haft/ha äl i dagarna som varit. Dock brukar jag väldigt sällan känna av äl. Har försökt konstatera äl genom att undersöka mina flytningar, men kom på att göra d i lördags då jag "skulle" haft äl. Dock har de bara varit lotions flytningar än så länge. Vet dock inte riktigt va d betyder eftersom några skriver att de har såna just innan eller efter äl. Svårt att tyda kroppen :D

Ngn som vet?

• liloma
    Mevi1315 skrev 2019-12-09 14:09:00 följande:

20/12 har jag. Känner något nertill så blir intressant. Kände lika förra månaden men det var en kemisk då

Har BIM 19/12 så vi har nästan samma :)

Känner också något litet, ingen smärta eller så, men nånting i vänster sida som kommer och går lite. Vill ju såklart hoppas att det betyder något!
  • Mevi1315
    liloma skrev 2019-12-09 14:12:14 följande:

Har BIM 19/12 så vi har nästan samma :)

Känner också något litet, ingen smärta eller så, men nånting i vänster sida som kommer och går lite. Vill ju såklart hoppas att det betyder något!

Spännande! :D
  • hundenhubbe

Hejsan!

Använder clearblue digital äl test. Förra månaden började jag testa på cykeldag 13 som de står och Fick positivt på dag 16 vilket stämde ganska bra med min cykel. Denna månad Hade hade jag bara 2 stickor kvar och tänkte att jag testar 2 dagar innan (dag 16) beräknad äl enligt appen (som är på tisdag) men har fått negativt både igår och idag! Och det har inte ökat i styrka heller..! Kan jag ha missat äl och att det var innan? Brukar känna äl symtom och tycker jag har nu men verkar ju inte som de. Vi ligger varannan dag sen i torsdags men tänk om man inte ens får äl :( Vad tror ni? Sen eller haft? Sen borde de ju ändå öka? Tacksam för svar! Tror aldrig jag hoppat över äl förut...

• hundenhubbe

Kanske dum fråga eller är det så att man måste börja några dagar innan man tror det är plus för att den ska detektera lh ökning?? Jag trodde man kunde ta när som helst och att den som ett graviditetstest får positivt vid en visst nivå av lh i urin?? Hur funkar de?

• hundenhubbe

Haha nu svarar jag mig själv! Jag har ju använt den förra digitala testhållaren och testar alldeles för sent in på cykeln. Såhär säger clearblue nämligen:

"Det digitala testet grundas på första negativa testet man tar och sen utgår den från det för att se när man har LH-stegring".

Så om jag förstår det rätt kan jag ha min ägglossning imorgon och ha en stegring igår tex men testet jag tog kan inte läsa av det för det första är det inte nytt men sen har jag inte stoppat i ett negativt. Så den mäter inte mängden som graviditetstest utan din egna stegring. Suck... då hade jag ju beställt om jag vetat dehär. Aja får trots rejäl förkylning sexa på ikväll också. Tur vi kört varannan dag sen cykeldag 13.

Visst har jag fattat rätt? Ursäkta störigt långa inlägg :P

• s0ff
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-09 12:16:48 följande:

Hur mycket brukar den sjunka för dig? Idag har jag tempat 36.6 och igår var den som sagt 37.3. :)

Min temp har varit lite hoppig men den här månaden från 35,95-35,85, så inget jättemarkant. Svårt men spännande det här med att mäta temperatur :)
  • s0ff
    s0ff skrev 2019-12-09 17:04:05 följande:

Min temp har varit lite hoppig men den här månaden från 35,95-35,85, så inget jättemarkant. Svårt men spännande det här med att mäta temperatur :)

Min lilla dipp den här månaden behöver ju inte betyda nått för den är ju faktiskt olika varje dag. Brukar väl normalt ha en tempvariation på ca +- 0,12 grader I follikulärfasen och +- 0,19 i lutealfasen :)
Svar på tråden BIM December 2019