• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Hoppas96
    Loea skrev 2019-12-10 13:59:04 följande:

Grattis!! Hur har det sett ut för dig innan? Har du gjort några tester innan? Hur många månader har ni försökt?

Tack<3

Kan lägga ut hur min sticka på bim såg ut, det var väldigt svagt men jag såg. Vi har försökt 2 ggr men detta var första gången vi lyckades pricka äl!

• MsSuzyLee

Jag börjar tycka att det här med att mäta tempen börjar bli superintressant. Om jag fattat det rätt måste man göra det typ direkt man vaknar? Och varje dag.. Det har jag inte gjort :) men testade bara att ta tempen nu på kvällen, för skojs skull. Den visade 36,1. Min vanliga temp (som jag också tagit helt random i mina dagar) brukar vara runt 36,4. Så då blev jag ju genast orolig då jag läst om att man ska ha högre temp än vanligt om man är gravid.

Sen läste jag om implantationsdipp. Är det någon här som vet hur det fungerar? Hur länge man har den dippen och så...? :)

Nu har jag ju inte tempat mig alls regelbundet. Men det är en ovanligt låg temperatur för mig.

• Anonym (Barbrastrei)

Och där kom mensen med flera dagar försening! Grattis alla som hittills plussat, och lycka till ni andra hoppas det går bra för er :) Nu ska jag grotta in mig i allt som har med ägglossning och temp att göra. Tips på bra termometer?

• larssonc
    MsSuzyLee skrev 2019-12-10 18:07:30 följande:

Jag börjar tycka att det här med att mäta tempen börjar bli superintressant. Om jag fattat det rätt måste man göra det typ direkt man vaknar? Och varje dag.. Det har jag inte gjort :) men testade bara att ta tempen nu på kvällen, för skojs skull. Den visade 36,1. Min vanliga temp (som jag också tagit helt random i mina dagar) brukar vara runt 36,4. Så då blev jag ju genast orolig då jag läst om att man ska ha högre temp än vanligt om man är gravid.

Sen läste jag om implantationsdipp. Är det någon här som vet hur det fungerar? Hur länge man har den dippen och så...? :)

Nu har jag ju inte tempat mig alls regelbundet. Men det är en ovanligt låg temperatur för mig.

Tempen på kvällen säger tyvärr ingenting. Bara tempen på morgonen precis efter man vaknat som är relevant :) tempen på morgonen brukar alltså vara högre än vanligt när man är gravid.

Implantationsdipp brukar ske på äl+7-10. Då sjunker tempen en dag för att nästa dag vara hög igen.

För att tempen ska säga något måste du tempa varje dag på morgonen, direkt när du vaknar. Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och ta tempen samma tid varje dag (+-2 timmar) och sovit ungefär lika många timmar varje natt. Så det är en del som ligger till grund för att tempen ska stämma :)
  • MsSuzyLee
    larssonc skrev 2019-12-10 19:35:28 följande:

Tempen på kvällen säger tyvärr ingenting. Bara tempen på morgonen precis efter man vaknat som är relevant :) tempen på morgonen brukar alltså vara högre än vanligt när man är gravid.

Implantationsdipp brukar ske på äl+7-10. Då sjunker tempen en dag för att nästa dag vara hög igen.

För att tempen ska säga något måste du tempa varje dag på morgonen, direkt när du vaknar. Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och ta tempen samma tid varje dag (+-2 timmar) och sovit ungefär lika många timmar varje natt. Så det är en del som ligger till grund för att tempen ska stämma :)

Jaa verkligen :D Tack för svar! Spännande info :)
  • Link92

Hej!

Ska enligt NC ha ÄL på lördag men tog detta test nu! Ser väl redigt positivt ut va?! Borde betyda ägglossning imorgon?

• Hoppas96
    MsSuzyLee skrev 2019-12-10 17:30:38 följande:

GRATTIS :D

Tack snälla!!! Nu börjar oron haha
  • Hoppas96
    MsSuzyLee skrev 2019-12-08 19:01:40 följande:

Halloj!

Första gången jag skriver här på familjeliv :) Har BIM om en vecka (15/12) efter att ha haft ett tidigt mf förra månaden. Så jag är inte helt hundra på BIMdatumet, men räknar som att det skulle ha varit en vanlig mens förra månaden, försenad med 4 dagar...

Har den där molande känslan nere i magen och öm i ländryggen. Mådde också lite illa igår och iförrigår. Hoppas på bättre lycka den här gången :)

Vi har försökt i 8 månader och jag är 36 år.

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

10/12 - Loea

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Hoppas96

Lägger in mig på plus<3

Hänger kvar i tråden och håller tummarna för alla er andra!
  • sigge1235

BIM på torsdag, haft spottings i två-tre dagar nu. Negativt test. Tänker positivt, med första barnet hade jag "mens" första månaden men ändå ett friskt underbart barn.

• Anonym (Hoppaspåplus)

Jag är på BIM+3 imorgon, morgontempen har varit hög varje morgon, inget plus bara någon slags skugga, det är en evighetslång väntan. Men har fortfarande hoppet uppe.

Svar på tråden BIM December 2019