BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Bisolvon? Hostmedicin?
Aldrig hört förut. Ska det vara bra?:)
Ja, enligt vissa sägs det kunna gå lättare att bli gravid om man äter hostmedicinen Bisolvon som ska lösa upp slem i kroppen och då får spermier lättare att simma in. Jag vet ju inte om det stämmer men nu blev jag gravid direkt när jag provade den metoden. Även förra gången jag blev gravid hade jag ätit hostmedicin eftersom jag hade varit förkyld och hostade. Som sagt, jag kan inte bevisa att det är Bisolvonen som har hjälpt mig men det är ett intressant sammanträffande.
Hur åt du den? Vilken sort? Vilken slemhinna är det man vill tunna med bisolvon?:)
Vad jag har förstått påverkar den alla slemhinnor i kroppen. Googla Bisolvonmetoden så får du upp ganska mycket. Finns några gamla trådar här på FL också där folk skriver hur det har gått för dem, vissa har det funkat för, andra inte. Det är ju inget som är vetenskapligt bevisat och när jag skickade iväg sambon för att köpa en flaska hade han såklart frågat personalen om det var något de hade hört talas om. Apotekaren hade bara garvat åt honom så han kom hem tomhänt och var dessutom ganska övertygad att det inte skulle fungera. Det var väldigt roligt att få bevisa att han hade fel. Tror inte det spelar någon roll om man äter den i tablettform eller flytande men jag tog 15 ml/dag från det att min mens var slut fram till ägglossning.
Försöker att inte tänka så mycket på symptom då det blir så lätt att all möjlig skit misstolkas bara för att man vill så himla gärna. MEN kan ändå inte riktigt låta bli då det är omöjligt att missa när man känner det hela tiden. Har strukit massa saker sedan innan då det visat sig vara vanlig ÄL/mensvärk för mig. Denna gången har dock en ny känsla tillkommit, typ en vassare, dragigare känsla strax nedanför äggstockarna typ, något mer mot mitten. Innan har jag haft en långvarig och jobbig mensvärk som jag misstolkat men detta är en annan känsla. Känns inte på samma ställe riktigt, och ilar nedåt, känns inte så molande. Är ju så märkligt om jag bara alltid känner så här utan preventivmedel. Jag har ju ont. Går inte att ingå, känner det hela tiden. Men litar inte på något..
Jag förstår din känsla då jag kan känna igen mig i vad du skriver. Har du koll på din äl? Jag vet inte ens om jag har någon äl. Har testat den i (denna månaden) fyra månader men hittar den inte. Testat sen dag 10 denna cykel och nu har jag mycket flytningar och haft mensvärk/ägglossningsvärk i två dagar men inget positivt på stickorna.
Jag var också med i januaritråden men avlägsnade mig då min mens kom :(
Ååh.... är som ett frågetecken här hemma just nu. :/ Jag tror nämligen att jag har missat stegringen på ägglossningstesterna. Har beräknad ägglossning idag, men testerna blir bara svagare och typ inga flytningar. Och jag som alltid känner av äl så himla tydligt så det brukar vara helt omöjligt att missa! Men nu tror jag fan att jag har gjort det. Och vi har bara hunnit ha sex 1 gång i fredags...
Har inte ens hunnit "köra igång" den här månaden och helt plötsligt är den fertila perioden över. Vad jag tror iaf. Ska fortsätta testa.
Men testerna är liiite tydligare CD 14 och CD 15 (fick även en färsk blödning på CD 15). Hade samlag på CD 13, så det finns ju en chans för graviditet fortfarande. Grejen är bara det att jag har så himla svårt att bli gravid. Tog 5 år innan sonen kom.
Ja, jag använder äl test för första gången. Enligt hur min cykel var förut så borde jag ha äl imorgon. Vilket inte visas på stickorna. Så lär ha den senare om den kommit igång såklart.
Hej!
Hoppas över hit från januaritråden då mensen kom igår. Detta blir vårt andra försök. Är 30 år och har en stress i kroppen som jag tror är dålig för mig. Hoppas jag kan slappna av denna äl och inte noja över min ålder och fertiliteten.
Bim 21/2.
Ja okej. Jag använder inte stickor utan sån digital från cb, där det antingen är en rund ring eller en glad smilet. Om det är en smiley så har man äl.
Hoppas det börjar ge utslag för dig snart :)