• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Bäbävitalamm
    larssonc skrev 2020-02-13 16:15:00 följande:

Tycker det låter som du är på väg att få feber. Din temp på dagen säger tyvärr ingenting. Eller ja nu när den är så hög låter det som feber. Jag brukar ligga mellan 36,10-36,35 innan äl och runt 36,70-36,90 efter äl.

Så här det med tempning:

- Du måste ha en temp med två decimaler

- Tempen ska tas samma tid varje dag (+-2 timmar men bäst resultat samma tid)

- Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar innan du tar tempen.

- Du ska sova ungefär lika många timmar varje natt och helst samma rytm (alltså bra om du för det mesta kanske sover 22-06)

- Tempen ska tas det första du gör på morgonen. Alltså innan du pratar, sätter dig upp, stiger ur sängen eller liknande.

- Tempen ska tas på samma sida av munnen långt in med stängd min

- Tempen gills inte om du sovit lite, oroligt/vaknat mycket, är sjuk, druckit alkohol och liknande

Oftast behöver man tempa i 2-3 cykler för att kunna se ett mönster hur kroppen brukar ligga före och efter äl.

Med det sagt är det en bra metod om man får till det :) men din temp idag säger tyvärr inget gällande graviditet

Tack för så utförlig information! Kan nog stämma att jag håller på att få feber, då jag vabbar för min lille här hemma med feber idag...
  • Bäbävitalamm
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-13 16:17:54 följande:

Haha tack! Det hela beror på att jag helt enkelt gett upp.. Men det är konstigt med tempen. Brukar bli lite frusen någon dag innan bim och sen sjunker tempen och jag får min mens. Jag tempar aldrig annars och har ingen termometer som kan mäta två decimaler utan har bara märkt av det här denna månaden. Har försökt läsa på lite och det kan visst vara ett tecken.

Jag läste också lite nu och det verkar som att om tempen är fortsatt höjd efter bim så kan det vara graviditet :) även om man blöder lite tydligen!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 16:40:55 följande:

Jag läste också lite nu och det verkar som att om tempen är fortsatt höjd efter bim så kan det vara graviditet :) även om man blöder lite tydligen!

Ja, jag kan tänka mig att det blir mer exakt vetenskap om man tempar som metod. Men från mina tre tidigare graviditeter så känner jag igen den här frusenheten. Håller tummarna för oss!
  • Bean90

Är BIM+4 idag och tänkte testa imorgon. Det kliar verkligen i fingrarna men jag har bestämt mig för att det vore en trevlig start på alla hjärtans om det visar positivt :)

Min menscykel har varit lite knas sen jag genomgick en sen abort i höstas i v.14 (pga grav missbildning). Jag försöker att inte ta ut något i förskott men det känns verkligen som att det är något på g i kroppen :)

• Fnattilur
    Bean90 skrev 2020-02-13 16:58:19 följande:

Är BIM+4 idag och tänkte testa imorgon. Det kliar verkligen i fingrarna men jag har bestämt mig för att det vore en trevlig start på alla hjärtans om det visar positivt :)

Min menscykel har varit lite knas sen jag genomgick en sen abort i höstas i v.14 (pga grav missbildning). Jag försöker att inte ta ut något i förskott men det känns verkligen som att det är något på g i kroppen :)

Åh vad spännande! :)
  • pepsi20

Hoppar in här efter ett break från fl då jag blev för ledsen när alla andra fick sitt plus & inte jag. ÄL imorgon så borde bara bim 28/2. Hoppas verkligen denna gång, borde vara vår tur nu efter 1,5 år

• Nathiis

Denna eviga väntan .. Äl+3. Ska på konsert nästa fredag och hoppas jag kan få reda på om det blir något knytt innan dess.

• Emilix

Vill ha lite tips och input från er.

Förra månaden fick jag glad gubbe på cb digitalt äl test dag 21 i cykeln.

Den här månaden började jag testa på dag 19 som va den 10/2, och har inte fått glad gubbe än.

I morron den 14/2 så är jag på dag 23 i cykeln, tror ni äl kan ha varit tidigare så jag missat den?

Skulle ni ha fortsatt att testa några dagar eller gett upp för den här månaden?

Jag fick mitt första barn i Oktober 2018 och fick tillbaka mensen i September 2019, så här har cyklerna sett ut sen dess:

September 38 dagar

Oktober 37 dagar

November 27 dagar

December 31 dagar

Januari, förväntad cykel 32 dagar

Vet liksom inte alls hur jag ska tänka eller göra, please Help!

PS det här är vårat andra försök till ett syskon Ds

• Mammaresan
    Emilix skrev 2020-02-13 23:59:10 följande:

Vill ha lite tips och input från er.

Förra månaden fick jag glad gubbe på cb digitalt äl test dag 21 i cykeln.

Den här månaden började jag testa på dag 19 som va den 10/2, och har inte fått glad gubbe än.

I morron den 14/2 så är jag på dag 23 i cykeln, tror ni äl kan ha varit tidigare så jag missat den?

Skulle ni ha fortsatt att testa några dagar eller gett upp för den här månaden?

Jag fick mitt första barn i Oktober 2018 och fick tillbaka mensen i September 2019, så här har cyklerna sett ut sen dess:

September 38 dagar

Oktober 37 dagar

November 27 dagar

December 31 dagar

Januari, förväntad cykel 32 dagar

Vet liksom inte alls hur jag ska tänka eller göra, please Help!

PS det här är vårat andra försök till ett syskon Ds

Jag hade nog testat några dagar till men finns nog ganska stor chans att du missat ÄL denna månaden. Hade också sen ÄL förra månaden men den här månaden kom den riktigt tidigt istället, dag 13. Håller tummarna att ni inte missat än!
Svar på tråden BIM Februari 2020