• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Fnattilur
    Melanes skrev 2020-02-14 11:44:26 följande:

Fast nu kom mensen så får försöka nästa månad :(

Vad tråkigt! Väntar på min egen mens som är såå seg den här gången.. säkert bara för att jag tänkt ta ett glas vin ikväll. :P Hade BIM igår och haft molvärk från och till sedan kl 3 igår morse. Vet att finns en liten liten möjlighet kvar att jag är gravid, men det känns samtidigt helt kört. Vågar inte testa för jag vill inte ha ett blankt test till. Inväntar mensen istället. Hoppas att du plussar i mars (och jag med)!
  • Gnusmas
    Fnattilur skrev 2020-02-14 13:20:43 följande:

Vad tråkigt! Väntar på min egen mens som är såå seg den här gången.. säkert bara för att jag tänkt ta ett glas vin ikväll. :P Hade BIM igår och haft molvärk från och till sedan kl 3 igår morse. Vet att finns en liten liten möjlighet kvar att jag är gravid, men det känns samtidigt helt kört. Vågar inte testa för jag vill inte ha ett blankt test till. Inväntar mensen istället. Hoppas att du plussar i mars (och jag med)!

Varför känns det kört? Gällande vinet hade jag testat idag och är de negativt tagit ett glas vin.
  • Gnusmas

Fler än jag som har känslan av att man varit på samma cykeldag i typ en vecka nu? Förstår inte hur tiden mellan ÄL och mens kan gå så långsmt när tiden mella. Mens och ÄL springer fram?

• Fnattilur
    Gnusmas skrev 2020-02-14 14:08:01 följande:

Varför känns det kört? Gällande vinet hade jag testat idag och är de negativt tagit ett glas vin.

För att det var helt blankt med ett tidigt test ÄL+11.. och oddsen för att det då, på första försöket och med mina 40 år, skulle vara ett plus nu känns rätt små.

Ja det är ju en ide.. eller så skjuter jag på det tills imorgon. Så mensen hinner komma. :)
  • Fnattilur
    Fnattilur skrev 2020-02-14 14:19:39 följande:

För att det var helt blankt med ett tidigt test ÄL+11.. och oddsen för att det då, på första försöket och med mina 40 år, skulle vara ett plus nu känns rätt små.

Ja det är ju en ide.. eller så skjuter jag på det tills imorgon. Så mensen hinner komma. :)

Så KANSKE den hinner komma, skulle det ju stå.
  • Mammaresan
    Jojjo87 skrev 2020-02-14 05:18:40 följande:

Jag har bim 22/2 Äl gav rätt svaga streck den månad så räknar med att hoppa in på tråden bim mars :/

Hur går det för dig? :)

Åh ca 1 vecka kvar till BIM då! När brukar du testa eller väntar du in mensen först? Du kan ju missat stegringen och om ni haft sex runt tiden du misstänker ÄL (oavsett test) så är det ju ändå inte omöjligt!

Här går det segt. Är på ÄL+5. Ganska säker på att ett ägg släppte runt söndagen den 9:nde. Så ÄL var lite tidigare för egen del den här månaden. Gissar på BIM runt den 26 februari. Men med tanke på sex samt ÄL så borde en graviditet synas tidigare än så på stickan. Har lite oregelbundna cykler och den här verkar bli en kortare en. Så jag bara väntar här!
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 07:03:13 följande:

BIM -1 idag och mitt svaga test igår stämde visst. Glad alla hjärtans alla!

Grattis!
    mw93 skrev 2020-02-14 05:54:03 följande:

Idag har jag plussat 1 dag innan bim med vanligt billigt två strecktest samt med ett cb early. Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen!

Grattis!
    Melanes skrev 2020-02-14 11:44:26 följande:

Fast nu kom mensen så får försöka nästa månad :(

Så tråkigt. Håller tummarna på ett plus i mars!
    Gnusmas skrev 2020-02-14 14:09:22 följande:

Fler än jag som har känslan av att man varit på samma cykeldag i typ en vecka nu? Förstår inte hur tiden mellan ÄL och mens kan gå så långsmt när tiden mella. Mens och ÄL springer fram?

Haha ja här känns det snarare som tiden går baklänges! Känns som evigheter sedan ÄL och allt det där men gått ynka 5 dagar. Haha!
  • Jojjo87
    Mammaresan skrev 2020-02-14 14:40:46 följande:

Åh ca 1 vecka kvar till BIM då! När brukar du testa eller väntar du in mensen först? Du kan ju missat stegringen och om ni haft sex runt tiden du misstänker ÄL (oavsett test) så är det ju ändå inte omöjligt!

Här går det segt. Är på ÄL+5. Ganska säker på att ett ägg släppte runt söndagen den 9:nde. Så ÄL var lite tidigare för egen del den här månaden. Gissar på BIM runt den 26 februari. Men med tanke på sex samt ÄL så borde en graviditet synas tidigare än så på stickan. Har lite oregelbundna cykler och den här verkar bli en kortare en. Så jag bara väntar här!Grattis!Grattis!Så tråkigt. Håller tummarna på ett plus i mars!Haha ja här känns det snarare som tiden går baklänges! Känns som evigheter sedan ÄL och allt det där men gått ynka 5 dagar. Haha!

Försöker vänta in i det sista på att testa! Under veckan som jag misstänker Äl vart det något 7 dagar i rad så kan bara hoppas på att det blev något av det haha!

Föregående månad va mensen sen 4 dagar och besvikelsen när jag testa och inte va gravid... vart så ledsen.

Haha ja du har rätt, tiden mellan Äl och mens går sååå långsamt! Tempar du lr bara Äl stickor?
  • Maxima009

Hade ägglossning onsdag absolut senast igår.

Brukar få ömma bröst efter tre dagar (känslig för progesteronet eller helt ärligt alla hormoner)

Men denna gång har vi verkligen prickat in äl med mys mån,tis och ons. Igår fick jag sjukt ömma bröstvårtor, brukar absolut ha ömma bröst men bröstvårtorna brukar inte ömma alls, vet att det är omöjligt att det är pga graviditet så tidigt så de kommentarerna kan vi hoppa över.

Men - är det progesteronet som gör att bröstvårtorna kan ömma? Eller är det något annat?

• Matildaa2020
    Maxima009 skrev 2020-02-14 15:04:13 följande:

Hade ägglossning onsdag absolut senast igår.

Brukar få ömma bröst efter tre dagar (känslig för progesteronet eller helt ärligt alla hormoner)

Men denna gång har vi verkligen prickat in äl med mys mån,tis och ons. Igår fick jag sjukt ömma bröstvårtor, brukar absolut ha ömma bröst men bröstvårtorna brukar inte ömma alls, vet att det är omöjligt att det är pga graviditet så tidigt så de kommentarerna kan vi hoppa över.

Men - är det progesteronet som gör att bröstvårtorna kan ömma? Eller är det något annat?

Jag hade också väldigt ömma bröstvårtor efter ägglossningen denna månad. Det släppte efter några dagar. Jag vet faktiskt inte vad det beror på och jag brukar inte heller ha det vad jag vet..
Svar på tråden BIM Februari 2020