• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Maxima009
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 15:09:59 följande:

Jag hade också väldigt ömma bröstvårtor efter ägglossningen denna månad. Det släppte efter några dagar. Jag vet faktiskt inte vad det beror på och jag brukar inte heller ha det vad jag vet..

Hm, jaja jag får hålla ut dom här sjukt tråkiga och långa veckorna till bim nu???? förra månaden lurades tempen enormt med trefasisk höjning och allt så vet inte om man kan lita på något förutom utebliven mens ändå
  • Mammaresan
    Jojjo87 skrev 2020-02-14 14:49:13 följande:
    Försöker vänta in i det sista på att testa! Under veckan som jag misstänker Äl vart det något 7 dagar i rad så kan bara hoppas på att det blev något av det haha!

Föregående månad va mensen sen 4 dagar och besvikelsen när jag testa och inte va gravid... vart så ledsen.

Haha ja du har rätt, tiden mellan Äl och mens går sååå långsamt! Tempar du lr bara Äl stickor?

Inget av det. :) Jag har bra koll på kroppen. Både livmodertapp och sekret. Inte mycket för ÄL-stickor och har aldrig använt det när jag blivit gravid med någon av de andra barnen. Att ha koll på kroppen har hjälpt mig mycket varje gång. Sedan kan en ju aldrig vara heeelt hundra på att just ett ägg släpper oavsett metod men om vi utgår från att allt funkar som det ska och att ett ägg släpper som tänkt. :)

Låter klokt att vänta. Själv har jag jättesvårt att vänta! Haha! Men ååh förstår din besvikelse när mensen var så pass sen också! Jag föredrar väl att veta någon dag innan BIM om det är något eller inte. Jag är så säker på om inget plus visar sig på de där känsliga testen någon dag innan BIM då är det inget, när det gäller min kropp i alla fall. Den enda gången jag fått plus flera dagar efter BIM är när något var fel och det var missfall så för mig verkar det inte vara något gott tecken tyvärr. Men så är det inte för alla såklart!

• Matildaa2020
    Maxima009 skrev 2020-02-14 15:14:55 följande:

Hm, jaja jag får hålla ut dom här sjukt tråkiga och långa veckorna till bim nu???? förra månaden lurades tempen enormt med trefasisk höjning och allt så vet inte om man kan lita på något förutom utebliven mens ändå

Nej, det känns väl egentligen som det enda riktiga tecknet. Men den där väntan är inte kul! Gör ditt bästa för att inte känna efter så mycket, då hittar man ju alla möjliga symptom.. även om det är lättare sagt än gjort:)
  • Malllin

Väntar med spänning på bim på onsdag nästa v. Inga känningar alls förutom idag då det känns som att det sticker i tjejmagen.

Har ökade flygningar också, vita krämiga (ursäkta äcklet:)

Någon mer som märkt av ökade flytningar? Eller är det normalt efter äl?

• Snarttrettiochtrevar89

Har haft en ljust ljust rosa flytning på pappret vid två tillfällen. Bim +1 och väntar bara på att den sabla mensen ska komma så jag kan tänka på något annat..

• Bäbävitalamm
    Mammacitan skrev 2020-02-14 15:44:43 följande:

Vad tror ni? Jag ser lite rosa färg på halva strecket.. Bim-3

Jag ser ett, om en väldigt otydligt, streck :D
  • mw93
    Langdskidor skrev 2020-02-14 06:03:23 följande:

Åhh grattis, bääästa starten på alöa hjärtans dag ju, hoppas ni får en mysig dag :) ar idag din första testdag?<3

Detta var min första testdag! Testade massor förra månaden men mådde så dåligt med negativa stickor så ville inte testa mer. Bara gjorde de idag för alla hjärtans dag och för att jag skall festa imon. (nyktert nu då)
  • Fnattilur

Här kom äntligen mensen så nu blir det ett glas vin ikväll! Lycka till alla som väntar och grattis alla som redan plussat! Jag sätter mitt hopp till mars och försök nummer två. :)

Svar på tråden BIM Februari 2020