• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Emilix
    Gnusmas skrev 2020-02-14 09:59:04 följande:

Eftersom du haft så långa cyklar så kan det vara så att ÄL inte varit än. Tänk på att ha regelbundet sex även om man testar varje dag. Är så lätt att missa stegringen. Vissa har bara stegring under några timmar vilket kan missas om man testar 1 gång om dagen.

Jag fortsätter att testa under helgen sen ger jag upp och inväntar mensen.

Det är svårt för oss att ha sex regelbundet pga jag jobbar natt och jobbar 7 nätter på raken och sen är jag ledig i 7.

Så egentligen är det positivt att jag inte fått positivt äl test än, för det här är min jobb vecka. Är lite svårt att få till det att ligga under jobb veckan :')

Jag har lyckats fånga äl dom andra gångerna jag använt dom här testen, men det kan ju vara annorlunda från cykel till cykel kanske o.O
  • Oktoberr
    Gnusmas skrev 2020-02-14 21:38:59 följande:

Så har det varit för mig de senaste två cyklerna, man får ju hjärnspöken och tror att man är gravid trots negativa test.

I mitt fall tror jag att det antingen berodde på stress.. kanske längtan efter att plussa gjorde sitt också.. men nu kommer utebliven mens INTE betyda att troligt är gravid. Nu kommer jag alltid testa innan BIM för att inte bygga upp falska förhoppningar om mensen segar.

Jag förstår! Vi har dock inte stressat upp oss eller ens ?försökt? utan tänker mest händer det så händer det.. blir mest orolig för att mensen inte dyker upp :( är på bim +4 nu och fortfarande inget
  • vegaveravegavera

hej alla! vet inte vilken tråd jag ska vara med i, denna eller mars-tråden då min bim är 29/2 så det skulle lika gärna kunna bli 1/3. jaja. ska ha ÄL här nu då. är bara på mitt andra försök så är inte så ruttad, har aldrig haft äl-stickor och har just fått lära mig om äl-sekret(!!!) jag tror inte jag har något sånt? inte märkbart i alla fall. har knappt några flytningar alls... är det något jag borde vara orolig för? kan inte alla berätta om sina äl-sekret! hur mycket har ni? hur länge? ligger det i trosan eller stoppar ni upp fingrarna och gräver efter det? jag gräver varje dag nu och får inte tag i någonting:(

• Bäbävitalamm
    vegaveravegavera skrev 2020-02-15 12:33:48 följande:

hej alla! vet inte vilken tråd jag ska vara med i, denna eller mars-tråden då min bim är 29/2 så det skulle lika gärna kunna bli 1/3. jaja. ska ha ÄL här nu då. är bara på mitt andra försök så är inte så ruttad, har aldrig haft äl-stickor och har just fått lära mig om äl-sekret(!!!) jag tror inte jag har något sånt? inte märkbart i alla fall. har knappt några flytningar alls... är det något jag borde vara orolig för? kan inte alla berätta om sina äl-sekret! hur mycket har ni? hur länge? ligger det i trosan eller stoppar ni upp fingrarna och gräver efter det? jag gräver varje dag nu och får inte tag i någonting:(

Jag märker tydligt av fertilt sekret ungefär en vecka innan äl. Det är som äggvita! För det mesta märker jag bara av det när jag torkar mig. Ca 1-2 gånger är det som att jag knäckt ett rått ägg och bara fått ut äggvitan på pappret... det ska tydligen betyda högt Östrogen vilket man har innan äl! Men alla är ju olika så jag tror inte att det behöver betyda något för dig.

Om du inte redan har hittat dit, skulle jag vilja rekommendera kontot vulverinekoos på Instagram! Hon har skrivit massor om bland annat fertilt sekret!
  • Gnusmas
    vegaveravegavera skrev 2020-02-15 12:33:48 följande:

Det är helt normalt att inte märka av äl-sekretet, så har jag det vissa månader. Om man för upp fingret och sen tar tummen mot fingret och drar isär långsamt ska det bli som en tråd mellan om det är ÄL- sekret. Men det är som sagt olika för olika personer och cyklar hur tydligt det är.
  • amandakollb

Hej, hoppar in här ist, var egentligen i mars-tråden men min äl kom väldigt mkt tidigare än beräknat. Som tur var märkte jag av ÄL-sekret så förhoppningsvis fick vi till det två-tre gånger däromkring. Jag borde ha bim runt 23-25 februari (osäker på exakt vilken dag jag hade ÄL). Hoppas hoppas så på den här gången!!

• NiMi12

Har BIM 23:e februari.

Jag skulle hålla mig tills dess, men känner så sjukt mycket molvärk och drag i livmodern så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Hur tidigt kan jag testa? Är på äl +7 idag :)

• larssonc
    NiMi12 skrev 2020-02-15 14:50:09 följande:

Har BIM 23:e februari.

Jag skulle hålla mig tills dess, men känner så sjukt mycket molvärk och drag i livmodern så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Hur tidigt kan jag testa? Är på äl +7 idag :)

Spännande :) jag plussade idag på äl+10!
  • Malllin

Äl+8, bim på onsdag. Testade neg idag med testlagret och cb digital (ej veckoindikator)

Tror det är helt kört :(

Svar på tråden BIM Februari 2020