• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Louiseo
    Mallis9090 skrev 2020-02-27 17:30:46 följande:

Herregud. Jag tror jag är gravid. Lovade mig själv att vänta till lördag med att testa, men hade ett billigt test kvar hemma. Har varit sugen på apelsinjuice hela dagen, precis som i början på förra graviditeten, så jag kunde inte hålla mig. Det är ett streck där. Svagt, men det ÄR där. Så sjukt. Äl+8 eller äl+9.

Har inte vågat säga något till sambon än. Vill vara helt säker först. Köper ett digitalt imorgon. Är helt skakig.

Wow :D Hoppas!!! :D 
  • Undrandee
    Lilor skrev 2020-02-27 18:36:13 följande:

Han mår fortfarande inte bra, män blir ju alltid mkt sjukare än kvinnor, fast man har haft samma sak ;) nä tyvärr, det är nog kört denna månad!

Jag känner igen det där! :)

Min msn var likadan för någon vecka sedan. Jag "tvingade" på han lite sex ändå jag, hehe. Sa att en mans förkylning är ingen ursäkt här inte! :)
  • Josefine123
    chipspåsen skrev 2020-02-27 14:16:08 följande:

Beror lite på tänker jag! Det skulle ju kunna visa nåt svagt, men samtidigt skulle du inte behöva bli besviken än om det inte gör det?

Nej du har rätt, men är rädd att jag kommer bli besviken ändå om det är negativt. Har ett tento testa tidigt hemma så om det är nåt borde det visa, lördag är bim -4..
  • MW90
    Leah56 skrev 2020-02-27 20:18:08 följande:

Ni somplussat innan bim vad hade ni för symtom?

Med dottern för snart 6 år sedan hade jag mycket flygningar innan bim. O det var det enda jag märkte, sen kom andra symtom senare.

Nu förra graviditeten som fick avbrytas så hade jag väldigt mycket.

- stickningar i brösten

- ont över livmodern

- fick en massa ulkningar så jag nästan kräktes varje morgon

- brösten blev an aning större

- ont i bröstvårtorna

- metallsmak i munnen

- yr när jag reste mig upp

- drömde mycket o var helt plötsligt morgonpigg, samt sov dåligt om nätterna

- frossa

- ont var tredje dag i ena äggledaren (gjorde ruskigt ont när jag skulle på toabesök) detta visade sig vara ett utomkveds så därav att den avbröts.
  • chipspåsen
    Josefine123 skrev 2020-02-27 21:54:01 följande:

Nej du har rätt, men är rädd att jag kommer bli besviken ändå om det är negativt. Har ett tento testa tidigt hemma så om det är nåt borde det visa, lördag är bim -4..

Ah men då borde det kunna vara rimligt med testa tidigt om det är -4! Du har inget speciellt planerat i helgen som kan påverkas av resultatet? Tänker att man ju blir humörspåverkad oavsett vilket håll det går åt och om det isf kanske är bättre att testa på söndagen?

Oavsett, hoppashoppas och håller tummarna!!
  • Josefine123
    chipspåsen skrev 2020-02-27 22:10:18 följande:

Ah men då borde det kunna vara rimligt med testa tidigt om det är -4! Du har inget speciellt planerat i helgen som kan påverkas av resultatet? Tänker att man ju blir humörspåverkad oavsett vilket håll det går åt och om det isf kanske är bättre att testa på söndagen?

Oavsett, hoppashoppas och håller tummarna!!

Det är just det, ska på en kusinträff som varit inplanerad sen länge där några kommer en bit ifrån, kommer ju serveras alkohol, vill inte dricka nåt oavsett resultat men frågor kommer säkert uppstå så kan vara skönt att veta..
  • Anonym (Förväntansfull)

Hittade just hit. Har egentligen BIM imorgon, men appen påstår att den kommer på söndag. Spännande!!

Är andra barnet. Känner mig gravid, precis samma känsla som när jag kände det på mig sist. Har varit lite illamående också och det är jag aldrig annars när jag har pms. Magen är svullen och brösten ömmar. Tar inte ett test förrens tidigast i helgen. Tror att jag säkert inbillar mig alltihop, men håller tummarna!

• Leah56

Är på Äl + 11 och tog ett test som var helt blankt :( får sån jäävla dipp nu, antar de blir megativt denna månad igen. 6 månader utan lycka. Tappar hoppet :(

• Mallis9090
    Fnattilur skrev 2020-02-27 17:50:45 följande:

Men åh vad spännande! :) Hoppas!

Är tveklöst gravid. Tog ett nytt i morse och de var tydligt positivt. Håller tummarna att den vill stanna i magen nu :)
Svar på tråden BIM mars 2020