• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • MW90
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Det är ungefär lika varje månad. Eller har varit så innan jag tog bort äggledaren.

Nu har smärtan minskat en aning o vissa månader finns den inte alls.

Jag har haft kraftiga smärtor när ägget släppt. Att det hugger i varje steg jag ska ta med det benet (samma sida som ägget släpper) om du förstår. Jag har haltat mig fram i flera timmar o sätta sig ner har oxå gjort ruskigt ont. Sen 1-3 dagar efter har jag mensvärk plus då ömma bröstvårtor.

Har inte behövt använda äl-test innan för jag känt fettsnål extremt men nu har jag fått börja använda det eftersom smärtan kan utebli någon månad.
  • Anonym (mishap)

Hej!

Fråga om temperaturstigning vid ÄL.

Jag använder NC men har slarvat lite med att tempa och försöker lista ut ÄL. Kan ni hjälpa mig?

Cykeldag 10: 36,22
    Cykeldag 11-12: Tempade inte 
    Cykeldag 13: 36,27
    Cykeldag 14: Tempade inte
    Cykeldag 15: 36,34
    Cykeldag 16: Tempade inte 
    Cykeldag 17: 36,61
    Cykkeldag 18: 36,57

Enligt NC hade jag ÄL på dag 14. Men om man utgår från höjningen, borde inte ÄL varit på dag 15 eller 16? Eller tänker jag fel? 

Har BIM 5/3. 

• Maily
    Anonym (mishap) skrev 2020-02-26 13:05:47 följande:

Hej!

Fråga om temperaturstigning vid ÄL.

Jag använder NC men har slarvat lite med att tempa och försöker lista ut ÄL. Kan ni hjälpa mig?

Cykeldag 10: 36,22
    Cykeldag 11-12: Tempade inte 
    Cykeldag 13: 36,27
    Cykeldag 14: Tempade inte
    Cykeldag 15: 36,34
    Cykeldag 16: Tempade inte 
    Cykeldag 17: 36,61
    Cykkeldag 18: 36,57

Enligt NC hade jag ÄL på dag 14. Men om man utgår från höjningen, borde inte ÄL varit på dag 15 eller 16? Eller tänker jag fel? 

Har BIM 5/3. 

Hur lång cykel har du? På din temp ser det ut som att du haft ÄL dag 15 eller 16, jag håller med. Tycker att NC ger konstig dag för min ägglossning också... 
  • Anonym (mishap)
    Maily skrev 2020-02-26 14:12:18 följande:
    Hur lång cykel har du? På din temp ser det ut som att du haft ÄL dag 15 eller 16, jag håller med. Tycker att NC ger konstig dag för min ägglossning också... 
    28+/- 2 dagar. Förra månaden var den 30, längsta jag haft. Annars skulle jag säga 27-28 som standard.

Allt jag läser (även på NC's hemsida) verkar säga att ÄL sker dagen innan tempstegring, så förstår inte varför de markerar dag 14. Vad brukar appen säga om din ÄL? Går du efter den eller vad du själv tror?
  • Hundochkatt
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Jag tycker att det har blivit värre med smärtan efter mina graviditeter. Satt på jobbet förra veckan och kände att det gjorde sjukt ont i bägge äggstockarna, det kom lite blodig flytning när jag var på toaletten sen. Och när jag kom hem och testade visade det en stegring.

Jag tror att vi alla har haft symptom av och till men eftersom man så gärna vill bli gravid så blir det att man känner det minsta lilla. Sen vissa har extrema smärtor smärtor vid ägglossning. 

• Misken

Är idag på äl + 9, bim 3/3. Symptom: ömma bröst, tryck (känns som en ballong) samt ilningar och dragande känsla i tjejmagen, ökade flytningar, känner mej frusen o temp konstant 37,2.

Har inte förr haft så tydliga symptom som att nånting faktiskt är pågång. Jag hade bestämt mej att den här gången vänta till bim med att testa.. men det klia för mycket i fingrarna och tog ett test idag. Som förväntat negativt, tyckte att jag såg ett svaaaagt svagt streck men svårt att säga för har hört att OneStep testen synns det vart strecken ska vara.. Nå jag testar pånytt om ett par dagar :D

• noraaa

Metallsmak i munnen. Spännande haha, det är nu man letar efter tecken. Äl+7..

Hur går det för er?

• noraaa

Beställde precis 10 pack gravtester. Ska testa på lördag! Jag är dock inställd på att min mens kommer dyka upp nästa vecka.

• Staus

Ja nu börjar den tuffa tiden, känner av läget konstant. Men vid det här laget så vet man ju att det kan komma mens trots alla tecken man ser och får. Hur räknar ni får ÄL? Jag har appen Flo och jag räknar från den sista "blåa" dagen.

• Fnattilur
    MW90 skrev 2020-02-26 12:31:38 följande:

Det är ungefär lika varje månad. Eller har varit så innan jag tog bort äggledaren.

Nu har smärtan minskat en aning o vissa månader finns den inte alls.

Jag har haft kraftiga smärtor när ägget släppt. Att det hugger i varje steg jag ska ta med det benet (samma sida som ägget släpper) om du förstår. Jag har haltat mig fram i flera timmar o sätta sig ner har oxå gjort ruskigt ont. Sen 1-3 dagar efter har jag mensvärk plus då ömma bröstvårtor.

Har inte behövt använda äl-test innan för jag känt fettsnål extremt men nu har jag fått börja använda det eftersom smärtan kan utebli någon månad.

Tack för svar! Oj! Vad jobbigt med sådan smärta!
Svar på tråden BIM mars 2020