Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:
Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.
Det är ungefär lika varje månad. Eller har varit så innan jag tog bort äggledaren.
Nu har smärtan minskat en aning o vissa månader finns den inte alls.
Jag har haft kraftiga smärtor när ägget släppt. Att det hugger i varje steg jag ska ta med det benet (samma sida som ägget släpper) om du förstår. Jag har haltat mig fram i flera timmar o sätta sig ner har oxå gjort ruskigt ont. Sen 1-3 dagar efter har jag mensvärk plus då ömma bröstvårtor.
Har inte behövt använda äl-test innan för jag känt fettsnål extremt men nu har jag fått börja använda det eftersom smärtan kan utebli någon månad.