• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Dumlan

Ägglossningstest - tycker det är svårt att tyda äl-test, är detta positivt eller nästan positivt?

Försök tre denna månaden :)
  • Fnattilur

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

• Leah56
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Har alltid kännt av min ägglossning mer eller mindre, som en menssmärta. De kan skilja sig i grader bara ibland har jag mer ont ibland mindre, men som sagt alltid känningar.
  • Josefine123

Pms symtom deluxe idag så tror inte det blev något denna månaden, får invänta mensen (Bim 4/3) och sen tar vi en paus till maj. Lycka till alla!

• Josefine123

Pms symtom deluxe idag så tror inte det blev något denna månaden, får invänta mensen (Bim 4/3) och sen tar vi en paus till maj. Lycka till alla!

• Melanes

Gjorde nyss ett ägglossningstest Clearblue advance med en blinkande gubbe idag mot en tom ring igår. Borde vi försöka få till det idag eller är det säkrare att försöka pricka efter en fast smiley? Kan väl dröja ett par dagar innan ägglossning efter en fast smiley om jag förstått instruktionerna rätt?

• ESemlan84
    Melanes skrev 2020-02-26 09:53:45 följande:

Gjorde nyss ett ägglossningstest Clearblue advance med en blinkande gubbe idag mot en tom ring igår. Borde vi försöka få till det idag eller är det säkrare att försöka pricka efter en fast smiley? Kan väl dröja ett par dagar innan ägglossning efter en fast smiley om jag förstått instruktionerna rätt?

Det är ingen press att få till det just idag men om ett par dagar kanske. Men det är ju iofs olika hur lång tid stegringen tar. Jag har precis haft blinkande gubbar i 5 dagar men imorse blev det en fast gubbe. Vi fick till det igår och planerar även att satsa ikväll. Kanske imorgon om lusten finns.
  • Melanes
    ESemlan84 skrev 2020-02-26 10:30:17 följande:

Det är ingen press att få till det just idag men om ett par dagar kanske. Men det är ju iofs olika hur lång tid stegringen tar. Jag har precis haft blinkande gubbar i 5 dagar men imorse blev det en fast gubbe. Vi fick till det igår och planerar även att satsa ikväll. Kanske imorgon om lusten finns.

Tack :) så jag tänkte också, tidigare cyklar har stämt med appen flo och den säger ägglossning den 2/3 och det är ju ett tag dit. Vill inte pressa sambon i onödan, det blir ju så mekaniskt ändå att försöka jaga ägglossning fast båda vill. Har aldrig testat cb advanced förut så är osäker på om ägglossningen kommer tidigare men om det blinkat för dig i fem dagar borde det stämma ungefär med beräknad ägglossning för mig också :)
  • Staus

Nån som har koll på varför man kan få korta skärande smärtor efter ÄL? Fick det 3-4 ggr imorse.

Svar på tråden BIM mars 2020