• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Fnattilur
    Leah56 skrev 2020-02-26 08:22:13 följande:

Har alltid kännt av min ägglossning mer eller mindre, som en menssmärta. De kan skilja sig i grader bara ibland har jag mer ont ibland mindre, men som sagt alltid känningar.

Tack för svar! Vet att jag haft mensvärk mitt i månaden tidigare, men har då bara tagit en ipren och inte tänkt mer på det. Dock inte varje månad. Hoppas att det inte betyder att någit är fel, att jag inte känner lika.
  • Fnattilur
    Hundochkatt skrev 2020-02-26 16:39:54 följande:

Jag tycker att det har blivit värre med smärtan efter mina graviditeter. Satt på jobbet förra veckan och kände att det gjorde sjukt ont i bägge äggstockarna, det kom lite blodig flytning när jag var på toaletten sen. Och när jag kom hem och testade visade det en stegring.

Jag tror att vi alla har haft symptom av och till men eftersom man så gärna vill bli gravid så blir det att man känner det minsta lilla. Sen vissa har extrema smärtor smärtor vid ägglossning. 

Tack för svar! Ja så är det ju! Nu känner man efter och anayserar allt. :)
  • Fnattilur
    Staus skrev 2020-02-26 18:36:17 följande:

Ja nu börjar den tuffa tiden, känner av läget konstant. Men vid det här laget så vet man ju att det kan komma mens trots alla tecken man ser och får. Hur räknar ni får ÄL? Jag har appen Flo och jag räknar från den sista "blåa" dagen.

Jag har Flo. Du har ju en rund ring på ÄL-dagen, så dagen efter är då ÄL+1. :)
  • Leah56
    Fnattilur skrev 2020-02-26 18:40:59 följande:

Tack för svar! Vet att jag haft mensvärk mitt i månaden tidigare, men har då bara tagit en ipren och inte tänkt mer på det. Dock inte varje månad. Hoppas att det inte betyder att någit är fel, att jag inte känner lika.

Det tror jag inte det är nog fullt normalt! Men förstår dig jag började tänka på allting i kroppen när vi väl började försöka! Och över analysera allting haha!
  • Freya18

Beräknad ägglossning om 2 dagar och stickorna är helt negativa än så länge. Ingen stegring eller känningar.

Jag läste att ni har skrivit om ägglossningssmärta och jag är en av dom som känner av det. Smärtan kommer plötsligt och vissa månader gör det superont. Kan inte stå upp rakt och får huka mig när jag går till sängen och lägger mig i fosterställning. Fick sådan smärta en gång på jobbet och det såg ganska roligt ut när jag helt krokig i ryggen stapplade in till fikarummet. Haha. "Det är lugnt, det är lugnt! Bara äggstockarna som jobbar på".

• Maily
    Freya18 skrev 2020-02-26 19:56:12 följande:

Beräknad ägglossning om 2 dagar och stickorna är helt negativa än så länge. Ingen stegring eller känningar.

Jag läste att ni har skrivit om ägglossningssmärta och jag är en av dom som känner av det. Smärtan kommer plötsligt och vissa månader gör det superont. Kan inte stå upp rakt och får huka mig när jag går till sängen och lägger mig i fosterställning. Fick sådan smärta en gång på jobbet och det såg ganska roligt ut när jag helt krokig i ryggen stapplade in till fikarummet. Haha. "Det är lugnt, det är lugnt! Bara äggstockarna som jobbar på".

Jag får också så ibland, åkte in till akuten en gång för trodde det var blindtarmen eller nåt :P
  • Anonym (Swich)

Då var mensen slut och vårt första försök med att få ett andra barn kan börja :)

Jag är på cd 7 imorgon och börjar med äl tester direkt. Äter rosenrot och har gjort sen första mensdagen. Så jag vill verkligen inte missa min äl. Gäller att sluta i tid med rosenroten.

BIM borde bli någon gång i slutet av mars. En hel evighet känns det som just nu :D

• NervösAnonym

Hej,

Har varit väldigt upptagen det sista och inte varit på humör för att vara med men nu har jag kastat alla appar åt pipsvängen, slutat tempa och har samlag när vi har tid och ork. Äter letrozol för att stimulera ägglossningen så håller tummarna ännu en månad.

Efter sista två cyklarna har jag haft samma första cykeldag, så jag förväntar nästa BIM 24/3.

• Freya18
    Maily skrev 2020-02-26 20:06:52 följande:

Jag får också så ibland, åkte in till akuten en gång för trodde det var blindtarmen eller nåt :P

Haha, oj då! Men vad gjorde dom då? Fick du göra ultraljud? Jag jobbar på akuten, men har inte fått ett sånt fall. Inte än iaf. :)
  • Langdskidor

Hoppar in här för februariplusset blev tidigt missfall tråkigt nog, men är taggad att försöka igen :) <3

Hoppas att jag har ägglossning denna cykel, blöder fortfarande men hoppas att det slutar snart så ägglossningen kan komma igång i mars,

Håller tummarna för oss alla :D

Svar på tråden BIM mars 2020