• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • noraaa

Idag kom mensen efter så många negativa tester och rosa/bruna flytningar som jag in i det sista hoppades vara en nidblödning. Väntar besked från min gynläkare, ska kanske testa äggstimulering denna cykeln. Så idag är jag på CD 1.. Mitt nya bim blir 30/3 så jag hänger kvar i den här tråden!

• me31
    Louiseo skrev 2020-03-01 19:01:46 följande:

Grattis till er som plussat nu :) Är glad för er skull! 

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

NÅGON MER SOM MÄRKT ATT DET REDAN ÄR KÖRT DENNA MÅNAD? 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

Förstår fullständigt! Har också några dagar kvar till bim men är säker på att denna gången misslyckats också. Försök 19 här. Blev gravid på 11 försöket, men fick missfall och nu är detta försök 8. I och med missfallet så måste vi vänta ett år till efter det. Annars hade vi kunnat få en utredning men nu måste vi alltså vänta. Är så nära på att ge upp. Vi kanske tar en paus efter denna omgång..
  • me31
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-03-01 19:26:32 följande:

Egentligen VET jag inte att det är kört för BIM är inte förrän på fredag eller lördag. Men jag har ingen bra känsla alls. Har inte haft några som helst symtom och nu inne på nionde försöket (inte jättemycket, jag vet, men ändå) känns det så osannolikt att vi skulle lyckas. Jag är dessutom över 35 nu, tänker att det kan bli väldigt svårt. Nu inväntar jag mest fertilitetsutredning i maj.

Förstår dig fullständigt! Inväntar också mensen. Enligt app ska den komma på fredag men jag tror mer onsdag eller torsdag. Är snart 37. Detta är försök 19. Vi har en dotter på 3 men nr två verkar inte vilja. Är så uppgiven. Blev gravid på försök 11 men fick missfall och nu är det 8 försöket sedan missfallet. Vi funderar på att ta en paus efter denna omgång. 19 månader har varit så tärande på det mesta. Tog ett tidigt test i lördags men det visade inget och det känns som om mensen är på väg. Tänkte ta ett test imorgon.
  • Jojjo87

Hade tydliga streck och glad gubbe igår, kollade med CB imorse och då va det glad gubbe igen.

Hade mys sön och mån ska försöka få till ikväll också!

Finns det någon chans att man har lyckats?!

Har ÄL flyttningar så känner ju att jag verkligen har äl!

Läste i en annan tråd om att man skulle ha mest sex innan äl och inte under själv äl!? Blir förvirrad av allt man läser om. :/

• chipspåsen
    Jojjo87 skrev 2020-03-03 18:07:57 följande:

Hade tydliga streck och glad gubbe igår, kollade med CB imorse och då va det glad gubbe igen.

Hade mys sön och mån ska försöka få till ikväll också!

Finns det någon chans att man har lyckats?!

Har ÄL flyttningar så känner ju att jag verkligen har äl!

Läste i en annan tråd om att man skulle ha mest sex innan äl och inte under själv äl!? Blir förvirrad av allt man läser om. :/

Nån skrev om SMEP-metoden, kollade upp den och är typ så vi lagt upp det redan, fattar det som det är ett optimalt sätt att maximera chansen. Då är det varannan dag från typ CD8 fram till äl-test ger positivt utslag, då ligga tre dagar i rad (givet att ägget släpper direkt och att stegringen inte drar ut på fler dagar), sen vänta en dag, sen ligga igen.

Enligt det sker ju stor del av liggandet runt själva äl så du är nog på banan!
  • Jojjo87
    chipspåsen skrev 2020-03-03 19:18:42 följande:

Nån skrev om SMEP-metoden, kollade upp den och är typ så vi lagt upp det redan, fattar det som det är ett optimalt sätt att maximera chansen. Då är det varannan dag från typ CD8 fram till äl-test ger positivt utslag, då ligga tre dagar i rad (givet att ägget släpper direkt och att stegringen inte drar ut på fler dagar), sen vänta en dag, sen ligga igen.

Enligt det sker ju stor del av liggandet runt själva äl så du är nog på banan!

Tack för ett lugnande svar :) känner att jag håller på att bli knäpp av allt läsande om äl. Funkar det inte denna månad blir det en paus sen med allt gällande stickor osv
  • Louiseo
    me31 skrev 2020-03-03 17:57:21 följande:
    Förstår fullständigt! Har också några dagar kvar till bim men är säker på att denna gången misslyckats också. Försök 19 här. Blev gravid på 11 försöket, men fick missfall och nu är detta försök 8. I och med missfallet så måste vi vänta ett år till efter det. Annars hade vi kunnat få en utredning men nu måste vi alltså vänta. Är så nära på att ge upp. Vi kanske tar en paus efter denna omgång..
    Nä, vad trist med missfallet. Men är inte det sjukt? Att pga att du blev gravid så får man räkna om tiden. Har du legat på vården? Låter sjukt att de kan säga så. Du är ju ofrivilligt barnlös trots att du lyckades bli gravid en gång. Eller har ni barn sen innan? 

Jag håller tummarna för er! 
  • Louiseo

Jag har iaf fått mens så jag lämnar denna tråd och går vidare i april-tråden. Det blir vårt 11e försök men blir nästan sugen på att pausa ett tag. Det sliter så jäkla mycket på en att hålla på såhär månad efter månad. Denna gång brydde jag mig knappt och det är läskigt att man reagerar så till slut.  

Lycka till ni som fortfarande väntar bim i mars :) <3 

• Anonym (Nervös)

Enligt app så är mitt BIM idag, vet ej riktigt för min cykel har ej blivit helt regelbunden sedan jag slutade med p-piller. Men ingen mens har iaf synts till idag. Känns dock ej som jag är gravid, har ej haft några symptom. Vågar ej heller testa än, känns som om jag kommer bli för besviken om det blir negativt hehe :/

• Anonym (Uppgiven)
    me31 skrev 2020-03-03 18:03:04 följande:

Förstår dig fullständigt! Inväntar också mensen. Enligt app ska den komma på fredag men jag tror mer onsdag eller torsdag. Är snart 37. Detta är försök 19. Vi har en dotter på 3 men nr två verkar inte vilja. Är så uppgiven. Blev gravid på försök 11 men fick missfall och nu är det 8 försöket sedan missfallet. Vi funderar på att ta en paus efter denna omgång. 19 månader har varit så tärande på det mesta. Tog ett tidigt test i lördags men det visade inget och det känns som om mensen är på väg. Tänkte ta ett test imorgon.

Åh, fy farao. Tycker också att det låter konstigt att ni måste vänta ett år igen, speciellt med tanke på att du är över 35. Jag har inget barn sedan innan och hoppas så att min sambo och jag får bli föräldrar. Kan tänka mig att längtan efter ett andra barn är lika stark. Hoppas att du får ett plus imorgon!
Svar på tråden BIM mars 2020