• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-03-03 12:06:20 följande:

Vad tråkigt, deppa ett tag och sedan blir det nya tag nästa omgång.

Har du tagit något test?

Tog precis ett. Negativt. Dock blir jag förrvirrad av det här med dagarna som är mellan ÄL och mens. Har lite kortare dagar, ligger på 11 dagar. Så är bara mellan 7-9 dagar efter ÄL. Kanske är för tidigt för plus än? jag vet inte. men jag är skeptisk till att jag blev gravid denna månad heller
  • Hae90
    ESemlan84 skrev 2020-03-03 12:07:51 följande:

Usch vad trist! Vilken dag efter äl är du på? Var det ett testa tidigt eller vanligt?

Bim - 2 är jag. Fick ett svagt plus igår på clearblue tidigt och fick negativt idag på det digitala :/
  • Undrandee
    Hae90 skrev 2020-03-03 12:35:20 följande:

Bim - 2 är jag. Fick ett svagt plus igår på clearblue tidigt och fick negativt idag på det digitala :/

Jag har upplevt CB digitalt som väldigt känsligt! Jag har fått "inte gravid" men plussat på "vanliga" tester. Testa på BIM med digitala så får du säkert "Gravid"
  • ESemlan84

Men om du fick ett svagt streck igår så skulle jag inte säga att det är kört. Antingen testar du igen med ett tidigt test, eller väntar helt enkelt. Om det digitala mäter från 25 hcg så kan det vara för tidigt, ett testa tidigt brukar ju mäta från 10 hcg.
  • ESemlan84

Men om du fick ett svagt streck igår så skulle jag inte säga att det är kört. Antingen testar du igen med ett tidigt test, eller väntar helt enkelt. Om det digitala mäter från 25 hcg så kan det vara för tidigt, ett testa tidigt brukar ju mäta från 10 hcg.
    Undrandee skrev 2020-03-03 12:23:42 följande:

Tog precis ett. Negativt. Dock blir jag förrvirrad av det här med dagarna som är mellan ÄL och mens. Har lite kortare dagar, ligger på 11 dagar. Så är bara mellan 7-9 dagar efter ÄL. Kanske är för tidigt för plus än? jag vet inte. men jag är skeptisk till att jag blev gravid denna månad heller

Mycket möjligt att det är för tidigt. Det trista är väl att helt enkelt ha lite is i magen och avvakta. Om inte mensen kommer så testa igen.
  • ESemlan84

Undrandee skrev 2020-03-03 12:23:42 följande:

Mycket möjligt att det är för tidigt. Det trista är väl att helt enkelt ha lite is i magen och avvakta. Om inte mensen kommer så testa igen.
  • Hae90
    Undrandee skrev 2020-03-03 13:09:09 följande:

Jag har upplevt CB digitalt som väldigt känsligt! Jag har fått "inte gravid" men plussat på "vanliga" tester. Testa på BIM med digitala så får du säkert "Gravid"

Ja jag får ha lite is i magen :)
  • Hae90
    ESemlan84 skrev 2020-03-03 13:12:25 följande:

Men om du fick ett svagt streck igår så skulle jag inte säga att det är kört. Antingen testar du igen med ett tidigt test, eller väntar helt enkelt. Om det digitala mäter från 25 hcg så kan det vara för tidigt, ett testa tidigt brukar ju mäta från 10 hcg.Mycket möjligt att det är för tidigt. Det trista är väl att helt enkelt ha lite is i magen och avvakta. Om inte mensen kommer så testa igen.

Ja okej :) ja jag får vänta lite och se.. :)
  • Mammaresan

Nu kom mensen så nu är det här försöket officiellt avslutat. Efter all denna väntan känns det bara skönt att få gå vidare! Lycka till alla. :)

• Anonym (Uppgiven)

Negativt på Tento testa tidigt idag :?( Kunde inte hålla mig ett par dagar till som jag tänkt men utgår från att det är kört, ändå äl +10 nu. Vilken jävla resa detta är alltså, usch.

Svar på tråden BIM mars 2020