• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Hae90

Hade ju fortfarande inte fått min mens.. men sen köpte jag hem ägglossningstest för framtida bruk men igår hade jag trådiga flygningar och även idag, testade både igår och idag men en klar stegring idag och nästintill positivt. Så kan bara hoppas att jag har äl nu kommande dagar :)

• SofiaSamuelson89
    Majson skrev 2020-03-11 20:22:34 följande:

Känner samma! Vi är inne på 3e försöket, och herregud det är ju inte lång tid, men när vi väl bestämde oss för att börja så blev jag som besatt och tänker på det varje dag haha.. Känns som alla vänner blir gravida direkt också.

Haha jag känner samma! När man väl hade bestämt sig så känns det som att det är det enda som finns i tankarna. Jag har försökt att släpp det nu denna månaden och inte stressa eller ?över analysera? allt, men det är lättare sagt än gjort.

Hur gamla är du/ni?
    Hejhej
  • myownworstenemy
    JZäta skrev 2020-03-11 10:18:48 följande:

Mitt varierar så. Ena stunden känner jag mig jättegravid... andra inte alls. Vill testa men vågar inte. Men klart ditt kan bli positivt iaf det är ju 3 dagar kvar ????

Jag vet inte vad jag ska tro längre. Hoppas att vi är gravida allihopa! Som du skriver finns det en chans att jag faktiskt är gravid men får för mig att det borde synas på ett test om man redan känner av symtomen mycket. Jaja. Vi får se till helgen. Lycka till!
  • Marshalll

Bim+1 fortfarande ingen mens. Men vill ändå vänta med test ett par dagar, känns som jag blir mer besviken av neg test än om mensen skulle komma. Är ju bara andra försöket. Men har ömma bröst nu, så hoppas ändå lite..

• Fnattilur

BIM idag och negativt test. Också bara andra försöket. Hoppas den kommer idag som den "ska", bättre förutsättningar då för att tajma nästa ÄL med när min man är hemma. Lycka till ni som har chansen kvar att plussa denna månad! :)

• JZäta
    myownworstenemy skrev 2020-03-11 23:15:31 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro längre. Hoppas att vi är gravida allihopa! Som du skriver finns det en chans att jag faktiskt är gravid men får för mig att det borde synas på ett test om man redan känner av symtomen mycket. Jaja. Vi får se till helgen. Lycka till!

Idag har jag en dag då känns som att nej.. Jag är verkligwn inte gravid. Sån tur har jag inte.
  • trollkvinna123
    Marshalll skrev 2020-03-12 06:29:22 följande:

Bim+1 fortfarande ingen mens. Men vill ändå vänta med test ett par dagar, känns som jag blir mer besviken av neg test än om mensen skulle komma. Är ju bara andra försöket. Men har ömma bröst nu, så hoppas ändå lite..

Jag är oxå på BIM+1 idag och testade mig imorse. Negativt, men hoppet är inte ute än. Mina andra graviditeter har jag plussat på BIM+3 Eller +7. :)
  • myownworstenemy
    JZäta skrev 2020-03-12 07:49:42 följande:

Idag har jag en dag då känns som att nej.. Jag är verkligwn inte gravid. Sån tur har jag inte.

Jag känner lite samma. Det börjar kännas mer som mensvärk nu. Tråkigt! Men än är väl inte hoppet ute.
  • Freya18

Igår testade jag med Clearblue early och det såg negativt ut. När det hade torkat så öppnade jag plastskyddet och tittade på remsan för att kunna se bättre utan plastfönstret, då såg man ett streck. Såg blått ut också och fastnade på kort. Kan ju inte visa här när Familjeliv inte kan visa bilder för tillfället.

Är dock väldigt neutral till det för jag såg det efter 30 minuter och Clearblue är ju beryktad att visa skumma svaga streck.

Stod utanför Apoteket idag och tänkte köpa ett till test, men känner mig inte alls gravid för tillfället.. Spottings brukar dyka upp runt dessa dagar innan BIM så inväntar på det eller tydliga symptom innan jag testar igen. Men visst fick man upp förhoppningarna igen.

• Jojjo87

Bim om 7 dagar, ska snart och handla lite och är såååå sugen på att kila in på apoteket och köpa ett sånt där tidigt test....

Men samtidigt kanske jag ska försöka ha is i magen och hålla mig....

Åhhh känner sån frustration och känns som att ingen av mina vänner förstår mig. ? försöka att inte tänka så mkt på barn så ska du se att du blir gravid?

För det är ju såååå extremt lätt när det är det enda som kretsar i huvudet och man har försökt så många ggr nu!

Svar på tråden BIM mars 2020