• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • EllieB
    JZäta skrev 2020-03-09 16:42:58 följande:

Hehe jag är sugen på att testa tidigt om 1-2 dagar.. men vet inte ????

Gör det ????
  • Anonym (Swich)
    Fnattilur skrev 2020-03-09 17:06:17 följande:

Är på ÄL+13, har BIM på torsdag. Testade negativt på ÄL+10 med tidigt test. Har inte testat nåt mer och har inga symtom. Fick UVI som visade sig som molvärk i torsdags,som ökade/minskade som mensvärk men kändes annorlunda, som sedan övergick i mer konstant värk och obehag. Andra dagen med antibiotika nu, ännu inge bättre. Någon här som har erfarenhet av UVI och när det brukar ge sig?

Är på semester med föräldrar och svärmor, perfekt tajming och en bra ursäkt för att inte dricka alkohol iaf. :D

Det ger sig snabbt när man väl har fått medicin
  • Anonym (Swich)
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-09 16:48:50 följande:

Nån som kan bolla tankar lite med mig, annars kommer jag bli galen snart :(. Är på BIm+2 ,negativ test, kom lite rosa på pappret idag , vanligtvis brukar jag ha jättekraftiga mens. Mår illa då och då. Vet inte om jag inbildar mig nu eller är det ens möjligt och vara gravid men nuvarande grav tester? som är 99%, har provat RFSU sticken i morse, och clearblue (inte digital) igår imorse.

Mensen kommer, du är med största sannolikhet inte gravid.

Man inbillar sig ruskigt många symptom och illamåendet är typiskt ett sånt. Illamåendet vid graviditet är på en annan nivå och kommer oftast inte direkt.

Men håller tummarna för att du lyckas :)
  • JZäta
    EllieB skrev 2020-03-09 17:51:05 följande:

Gör det ????

Haha ja kanske på torsdag.. Äl+9 då ju
  • Estelle27

Följt många BIM-trådar utan att skrivit något. Men nu vill jag ge vår historia och bringa hopp till er andra. Har en son som fyller 3 år i sommar. Vi har försökt skaffa syskon i över 1 år nu. Men jag fick från ingenstans problem med blödningar prick 7-8 dagar efter ägglossning varje månad, och ibland latualfas på bara 8 dagar. Min cykel låg oftast på upp till 32 dagar och fick aldrig ägglossnings innan CD20, vilket är väldigt sent. Jag tänkte varje gång spottingens kom att ?nu söker jag hjälp?, men så kom mensen och de blev ?vi ger de ett försök till?. Men så till denna månaden var första gången jag testade rosenrot och Apiforce bidrottningens, vitamin B, D och folsyra he jag tagit ett helt år.

De började att jag fick ägglossningsstegring mycket tidigare än jag fått tidigare, redan dag 17. Fick även starkt starkt positivt på ägglosningstest i 2 dagar. 7 dagar efter ägglossning kom mycket riktigt spottingsen igen.. men efter bara 2 dagar försvann de och jag plussade på BIM. Ofattbart men så tacksam. Vet många som har dessa problemen så vill bara bringa er lite hopp.

• Undrandee
    Estelle27 skrev 2020-03-09 19:03:27 följande:

Följt många BIM-trådar utan att skrivit något. Men nu vill jag ge vår historia och bringa hopp till er andra. Har en son som fyller 3 år i sommar. Vi har försökt skaffa syskon i över 1 år nu. Men jag fick från ingenstans problem med blödningar prick 7-8 dagar efter ägglossning varje månad, och ibland latualfas på bara 8 dagar. Min cykel låg oftast på upp till 32 dagar och fick aldrig ägglossnings innan CD20, vilket är väldigt sent. Jag tänkte varje gång spottingens kom att ?nu söker jag hjälp?, men så kom mensen och de blev ?vi ger de ett försök till?. Men så till denna månaden var första gången jag testade rosenrot och Apiforce bidrottningens, vitamin B, D och folsyra he jag tagit ett helt år.

De började att jag fick ägglossningsstegring mycket tidigare än jag fått tidigare, redan dag 17. Fick även starkt starkt positivt på ägglosningstest i 2 dagar. 7 dagar efter ägglossning kom mycket riktigt spottingsen igen.. men efter bara 2 dagar försvann de och jag plussade på BIM. Ofattbart men så tacksam. Vet många som har dessa problemen så vill bara bringa er lite hopp.

Jag har samma problem! Mina cyklar ligger på 32 dagar oftast och får positivt på ÄL ca CD 21, sen mens allt från 9-12 dagar efter.

Hur tar man rosenrot och bidrottninggele? är det som folsyra, en gång om dagen genom hela månaden?
  • Estelle27
    Undrandee skrev 2020-03-09 20:11:26 följande:

Jag har samma problem! Mina cyklar ligger på 32 dagar oftast och får positivt på ÄL ca CD 21, sen mens allt från 9-12 dagar efter.

Hur tar man rosenrot och bidrottninggele? är det som folsyra, en gång om dagen genom hela månaden?

Ber om ursäkt för konstig stavning i min text såg jag nu, inte en aning vad mobilen sysslat med. Jag beställde Rosenrot och Apiforce bidrottninggele från Apotea och tog från första dagen av mensen och slutade när jag fått ägglossningen. Nu vet jag ju inte om plusset berodde på detta, men vill ändå dela med mig.
  • Estelle27

Ber om ursäkt för konstig stavning i min text såg jag nu, inte en aning vad mobilen sysslat med. Jag beställde Rosenrot och Apiforce bidrottninggele från Apotea och tog från första dagen av mensen och slutade när jag fått ägglossningen. Nu vet jag ju inte om plusset berodde på detta, men vill ändå dela med mig.
  • Estelle27

• eifos89

Hej!

Jag ansluter mig till er och hoppas innerligt att det är vår månad. För 10 dagar sedan fick jag ett tidigt missfall och jag blev fan helt knäckt.. Nu känns det lite bättre och jag vill bara blicka framåt och köra på. Eftersom det var så tidigt vill jag tro och hoppas att äl infinner sig som vanligt- alltså om ca 3-4 dagar. BIM blir 28/3.

Håller tummarna för oss alla! Och grattis till alla som har plussat!

Svar på tråden BIM mars 2020