• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Nathiis

Äl är passerad och förhoppningsvis tar det sig denna gång <3 Men väntan är ju som alltid olidlig ^^

Tur jobbet gör att dagarna springer på lite mer (:

• Freya18

ÄL+6 idag och har en del känningar. Haft molande känsla i livmodern sen ägglossning, ilar ibland i brösten vilket är nytt för mig, uppblåst mage och mera flytningar. Brukar annars ha en hel del spottings, men inga denna gång! Tacksam för det iaf. :)

Och så har jag blivit morgonpigg. Mycket energi på dagarna, men otroligt trött på kvällen. Brukar annars vara energisk på kvällen och svintrött på morgonen. Helt omvänt nu.

Känns väldigt annorlunda i livmodern denna månad och jag hoppas på ett positivt test sen! Vill inte bli lurad och hamna i en svacka igen..

• Ringingrid

Hepp! Blev inget för mig denna gången. Testade neg idag på bim-2 med testa tidigt & morgonurin. Lycka till ni andra! :)

• JZäta
    Ringingrid skrev 2020-03-10 00:15:15 följande:

Hepp! Blev inget för mig denna gången. Testade neg idag på bim-2 med testa tidigt & morgonurin. Lycka till ni andra! :)

Fast det är väll ingen garanti? Du är ju inte på BIM än? ????
  • Anonym (På't igen)

CD 37. Köpte en CB Early eftersom de har lägre gräns för att ge utslag, negativt resultat fortfarande. Nu tänker jag banne mig inte gravtesta förrän minst till helgen! Så less på att bara få negativt nu...

Aldrig missat en mens förut och ingen av de troligaste orsakerna stämmer in på mig, kan naturligtvis inte helt utesluta pcos (jag är ju ingen läkare) men har inga som helst symptom på det heller. Då ska man ändå vänta ett halvår (!) utan mens innan man söker hjälp :s Eller så skulle jag helt plötsligt ha hamnat i någon slags hormonell obalans som man måste ta blodprov för att utreda.

Som tur är har vi fått tid hos privat gyn för att påbörja fertilitetsutredning den 31/3. Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man kommer igång med något konkret efter det? De måste väl ändå göra nåt mer än bara prata vid första mötet, t ex blodprov och vaginal undersökning?

• Anonym (Swich)
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 07:36:23 följande:

CD 37. Köpte en CB Early eftersom de har lägre gräns för att ge utslag, negativt resultat fortfarande. Nu tänker jag banne mig inte gravtesta förrän minst till helgen! Så less på att bara få negativt nu...

Aldrig missat en mens förut och ingen av de troligaste orsakerna stämmer in på mig, kan naturligtvis inte helt utesluta pcos (jag är ju ingen läkare) men har inga som helst symptom på det heller. Då ska man ändå vänta ett halvår (!) utan mens innan man söker hjälp :s Eller så skulle jag helt plötsligt ha hamnat i någon slags hormonell obalans som man måste ta blodprov för att utreda.

Som tur är har vi fått tid hos privat gyn för att påbörja fertilitetsutredning den 31/3. Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man kommer igång med något konkret efter det? De måste väl ändå göra nåt mer än bara prata vid första mötet, t ex blodprov och vaginal undersökning?

Hade jag varit du hade jag slutat testa nu. Jag fattar hur detta måste gå runt i huvudet. Men jag tror det vore bra om du istället fokuserar på att ni ska börja utredning den 31/3. Att få en massa negativa tester tar på en, det tar iaf på mig. Så strunta i att testa mer. Antingen kommer mensen den här månaden eller så får du kanske svar när er utredning börjar.

Jag önskar dig all lycka till!
  • Anonym (På't igen)
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 08:40:57 följande:
    Hade jag varit du hade jag slutat testa nu. Jag fattar hur detta måste gå runt i huvudet. Men jag tror det vore bra om du istället fokuserar på att ni ska börja utredning den 31/3. Att få en massa negativa tester tar på en, det tar iaf på mig. Så strunta i att testa mer. Antingen kommer mensen den här månaden eller så får du kanske svar när er utredning börjar.

Jag önskar dig all lycka till!
    Tack. Ja det måste ju vara så att jag inte är gravid men samtidigt måste jag börja testa för äl istället då. Förra mensen kom efter 30 dagar så det här är ändå en märkbar avvikelse.
  • Anonym (Swich)
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 08:50:51 följande:

Tack. Ja det måste ju vara så att jag inte är gravid men samtidigt måste jag börja testa för äl istället då. Förra mensen kom efter 30 dagar så det här är ändå en märkbar avvikelse.

Att äl testa är ingen dum idé :)
  • amandakollb
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 07:36:23 följande:

jag och min sambo har första mötet för fertilitetsutredning i april och innan mötet ska min sambo lämna spermaprov och jag ska lämna blodprov minst en vecka innan mötet för att på mötet kunna diskutera provsvaren samt göra vul. verkade på min klinik som att de skriver ut recept direkt efter mötet. 
Svar på tråden BIM mars 2020