Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 07:36:23 följande:
CD 37. Köpte en CB Early eftersom de har lägre gräns för att ge utslag, negativt resultat fortfarande. Nu tänker jag banne mig inte gravtesta förrän minst till helgen! Så less på att bara få negativt nu...
Aldrig missat en mens förut och ingen av de troligaste orsakerna stämmer in på mig, kan naturligtvis inte helt utesluta pcos (jag är ju ingen läkare) men har inga som helst symptom på det heller. Då ska man ändå vänta ett halvår (!) utan mens innan man söker hjälp :s Eller så skulle jag helt plötsligt ha hamnat i någon slags hormonell obalans som man måste ta blodprov för att utreda.
Som tur är har vi fått tid hos privat gyn för att påbörja fertilitetsutredning den 31/3. Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man kommer igång med något konkret efter det? De måste väl ändå göra nåt mer än bara prata vid första mötet, t ex blodprov och vaginal undersökning?
Hade jag varit du hade jag slutat testa nu. Jag fattar hur detta måste gå runt i huvudet. Men jag tror det vore bra om du istället fokuserar på att ni ska börja utredning den 31/3. Att få en massa negativa tester tar på en, det tar iaf på mig. Så strunta i att testa mer. Antingen kommer mensen den här månaden eller så får du kanske svar när er utredning börjar.
Jag önskar dig all lycka till!