• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Anonym (På't igen)
    amandakollb skrev 2020-03-10 11:36:09 följande:
    jag och min sambo har första mötet för fertilitetsutredning i april och innan mötet ska min sambo lämna spermaprov och jag ska lämna blodprov minst en vecka innan mötet för att på mötet kunna diskutera provsvaren samt göra vul. verkade på min klinik som att de skriver ut recept direkt efter mötet. 
    Oj, det var snabbt med tester! Det verkar som de vill ha ett introduktionsmöte med oss först då kanske, men jag hoppas verkligen det görs något mer också på plats!
  • Anonym (Swich)

Jag är bara på äl +3 så förväntar mig inget.

Men det jag undrar över är om alla har molvärk efter äl fram till BIM?

Jag har haft det tidigare också utan att vara gravid. Men jag kände det inte när jag åt p-piller utan bara sen jag slutade.

Molvärk i vänster sida hade jag när jag var gravid. Men det kan jag omöjligt känna av nu, ägget har ju inte ens fäst.

Så fler som upplever molvärk direkt efter äl?

• amandakollb
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 12:14:11 följande:
    Oj, det var snabbt med tester! Det verkar som de vill ha ett introduktionsmöte med oss först då kanske, men jag hoppas verkligen det görs något mer också på plats!
    ja verkligen! det funkar säkert olika på alla kliniker, detta är en privat klinik i sthlm. de lär säkert kunna skriva ut recept direkt om de kan se vad ni behöver för behandling :) 
  • myownworstenemy
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 12:37:21 följande:

Jag har haft det tidigare också utan att vara gravid. Men jag kände det inte när jag åt p-piller utan bara sen jag slutade.

Molvärk i vänster sida hade jag när jag var gravid. Men det kan jag omöjligt känna av nu, ägget har ju inte ens fäst.

Ja, jag har haft samma sedan ägglossningen. BIM på lördag. Förutom molvärk har jag även ömma bröst men det har jag märkt att jag brukar ha mellan ÄL och mensen. Det känns dock lite annorlunda nu. Molvärken påminner om förra gången jag var gravid så jag hoppas verkligen på ett plus till helgen!
  • Anonym (Swich)
    myownworstenemy skrev 2020-03-10 14:35:44 följande:

Ja, jag har haft samma sedan ägglossningen. BIM på lördag. Förutom molvärk har jag även ömma bröst men det har jag märkt att jag brukar ha mellan ÄL och mensen. Det känns dock lite annorlunda nu. Molvärken påminner om förra gången jag var gravid så jag hoppas verkligen på ett plus till helgen!

Min molvärk är bara som vanlig mensvärk, men jag är bara på äl +3 och har BIM typ 25:e mars om jag minns rätt. Känns sjukt drygt att ha molvärk när det är så långt kvar av cykeln.

Hoppas du får ditt plus :)
  • Teadk

Hoppar in här, är på åttonde försöket att få till en liten sladdis, vårt tredje barn. BIM 15/3 och känner mig jättegravid med bokstavligen varenda symtom som finns, men det har jag också gjort de första sju gångerna vi bommat, ha ha.

• Lucia N

Bim den 22/3, men tror inte att jag är gravid. Känns som det borde vara liten chans att lyckas på första försöket.

Men är ändå spänd på att se vad som händer.

Önskar alla lycka till!

• Lucia N
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 12:37:21 följande:

Jag har nyligen fått lära mig att den blödningen man har på p-piller inte är riktig mens, utan bara något som kallas ?bortfallsblödning?.

Så anledningen till att du inte känner något på p-piller är helt enkelt att du inte har ägglossning/mens.
  • Tigu

Hello! Hur går det för er? Jag hade ju lite ont i brösten häromdagen och lite humörsvängningar men det har helt försvunnit. Är helt symptomslös både på mens och nåt annat. Jag vet inte exakt när min mens kommer, men enligt NC så hade jag bekräftad ÄL 29/2 och BIM igår men det tror jag inte på. Tror kanske mer på helgen isåfall. Är knappt besviken denna månaden, kändes inte som de skulle funka + har vart lite stressigt då jag har praktik på sjukhus just nu... Hoppas ni andra får ett plus snart, kram <3 

Svar på tråden BIM mars 2020