• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Önskarbebis2020
    88sandra skrev 2020-04-27 09:20:32 följande:

Ägglossning i lördags enligt stickor, men fortfarande ingen temperaturstegring idag måndag. Det här är tredje cykeln jag tempar. Hur många dagar efter ÄL brukar temperaturen sticka upp? De två tidigare cyklarna har jag sett en ökning efter två dagar och sen ytterligare ökningar kommande dagar. Hoppas hoppas ägget släppt!

För mig kommer först en sänkning på ÄL dagen och sedan upp dagen efter men det är så olika men man brukar väl säga att ökning oftast sker inom 1-2 dagar efter ÄL hoppas hoppas ägget släppt för dig!
  • Weloty

Vi hade tänkt börja försöka först i maj, men det blev i april trots allt. Så nu har jag en vecka kvar till BIM (4/5) och försöker att inte tänka allt för mycket på det. Har verkligen noll graviditetssymptom så mina förhoppningar är inte höga för att det gick på första försöket. Glad

• Weloty
    Uppdaterad lista! Glad

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95, Weloty

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h
  • 88sandra
    88sandra skrev 2020-04-27 09:20:32 följande:

Ägglossning i lördags enligt stickor, men fortfarande ingen temperaturstegring idag måndag. Det här är tredje cykeln jag tempar. Hur många dagar efter ÄL brukar temperaturen sticka upp? De två tidigare cyklarna har jag sett en ökning efter två dagar och sen ytterligare ökningar kommande dagar. Hoppas hoppas ägget släppt!

Här är bild på temperaturerna senaste cyklerna. Får se hur det ser ut imorgon, har temperaturen inte gått upp tills imorgon så har nog inte ägget släppt.

Jag har haft olika p-metoder sen tonåren och har ingen koll på hur kroppen har betett sig fram tills jag tog ut min senaste hormonspiralen precis innan jag började tempa för ca två månader sedan.
  • vegaveravegavera

Hej alla! 5 dagar kvar till BIM nu! Är på 4e försöket. Hade sex 4 gånger runt ÄL (på ÄL, dagen innan ÄL, tre dagar innan och fyra dagar innan) sen inte så mycket mer. Blev lite trött av att försöka så intensivt, har inte gjort det föregående månader utan bara legat som vanligt 2 ggr i veckan kanske och hoppats att pricka typ. Har inte heller gravtestat mig innan utan har bara väntat på mensen, men tänkte om jag inte skulle köpa lite testa tidigt stickor nu i veckan. Dom brukar väl funka från BIM-5? Vill bara veta om det funkade eller inte denna månad, så jag kan gå vidare och ta lite barngörarledigt fram till nästa ÄL... Har inga speciella symptom, tunga ömma bröst men det är ju lika gärna pms. Har inte så mkt hopp denna månad. Någon mer som ska testa tidigt i veckan?

• MandisM

Uppdaterad igen! :)

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90, MandisM

2/5 vegaveravegavera

5/5 Barnlängtanochpcos

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h

• MandisM

[quote=80363656][quote-nick]vegaveravegavera skrev 2020-04-27 11:10:16 följande:[/quote-nick]Hej alla! 5 dagar kvar till BIM nu! Är på 4e försöket. Hade sex 4 gånger runt ÄL (på ÄL, dagen innan ÄL, tre dagar innan och fyra dagar innan) sen inte så mycket mer. Blev lite trött av att försöka så intensivt, har inte gjort det föregående månader utan bara legat som vanligt 2 ggr i veckan kanske och hoppats att pricka typ. Har inte heller gravtestat mig innan utan har bara väntat på mensen, men tänkte om jag inte skulle köpa lite testa tidigt stickor nu i veckan. Dom brukar väl funka från BIM-5? Vill bara veta om det funkade eller inte denna månad, så jag kan gå vidare och ta lite barngörarledigt fram till nästa ÄL... Har inga speciella symptom, tunga ömma bröst men det är ju lika gärna pms. Har inte så mkt hopp denna månad. Någon mer som ska testa tidigt i veckan?[/

Jag tänker testa på ondsdag eller torsdag ÄL+11 på onsdag :)

• barnlängtanochpcos

Hoppas att det går att se bilden. Min temp har långsamt gått uppåt i vågor, men än har NC inte kunnat bekräfta ägglossning. Har världens längsta fertila period enligt appen ... 3 veckor!

Detta är första månaden jag tempar efter att ha slutat med p-piller. Ni som tempar och är vana vid det - kan det så ut så här?
  • Evi82

Uppdaterad igen! :)

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90, MandisM, Evi82

2/5 vegaveravegavera

5/5 Barnlängtanochpcos

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h

• Lillahjärtat2020

Vet inte riktigt hur jag lägger till mig i listan, så någon får gärna hjälpa mig. Bim 17/5 :) Jag kör ÄL-test varje morgon 6 dagar innan ÄL (min cykel är väldigt oregelbunden o ibland har jag ÄL 5 dagar efter sista mens, ibland 8 dagar efter sista mens) vet någon om det ger olika svar beroende på om jag tar det på morgonen eller på eftermiddagen? Har hittills bara tagit på morgonen, då jag hört att morgonurinet ska ge bäst svar.

Svar på tråden Bim Maj 2020