• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Kidrauhl
    Supertrio skrev 2020-04-26 18:39:32 följande:

ÄL+5 idag. Tiden går så fruktansvärt långsamt.. Kan inte bestämma mig för när jag ska börja testa? Fick ett tidigt MF i januari och testade då ÄL+10 första gången (ett svagt streck). Vill gärna få ett tydligt streck men det är ju så svårt att hålla sig fram till BIM! När ska ni börja testa?

Jag kommer börja testa ÄL+5/6! Har massor av tester så kan lika gärna börja då haha
  • Kidrauhl

[quote=80366321][quote-nick]Evi82 skrev 2020-04-28 14:15:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser tydligt, testa ett annat märke med då de testen är kända för spökstreck! Men vågar mig nog på ett grattis hehe :)

• Nykär15
    Kidrauhl skrev 2020-04-28 15:16:56 följande:

Jag kommer börja testa ÄL+5/6! Har massor av tester så kan lika gärna börja då haha

Fast då har ju ägget knappt hunnit fästa, sen tar det iaf ca 3 dygn efter det fäst innan mätbar nivå hcg finns i omlopp...så känns ju som slöseri :)
  • Undrandee

ÄL+5 idag. Värk som påminner om mensvärk i höger sida vid äggstocken. Känns tidigt för mensvärk såhär 5 dagar innan BIM.

Fler som känner samma?

• barnlängtanochpcos
    Undrandee skrev 2020-04-28 16:08:55 följande:

ÄL+5 idag. Värk som påminner om mensvärk i höger sida vid äggstocken. Känns tidigt för mensvärk såhär 5 dagar innan BIM.

Fler som känner samma?

Är på ÄL+6 och har lätt mensvärk. Samt sjukt ömma bröstvårtor, illamående ibland och trött! Fast det behöver ju inte betyda någonting ...
  • Undrandee
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-28 16:19:10 följande:

Är på ÄL+6 och har lätt mensvärk. Samt sjukt ömma bröstvårtor, illamående ibland och trött! Fast det behöver ju inte betyda någonting ...

Nej men man vill ju så gärna tro. Kanske man känner efter lite för mycket, men hoppet fonns alltid där ändå på något konstigt sätt.

Vi får hoppas det är vår tur nu att plussa!
  • Fnattilur

Jahopp.. ÄL+10 och känner iiingentiiing.. kan jag inte få iallafall ETT symtom så jag får upp hoppet lite?

• Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-04-28 16:27:25 följande:

Jahopp.. ÄL+10 och känner iiingentiiing.. kan jag inte få iallafall ETT symtom så jag får upp hoppet lite?

En av mina graviditeter kände jag absolut INGENTING före BIM, så var tvärsäker på minus, men nä det blev plus och en ljuvlig son :)

Har nog eg haft olika symtom varje gång, eller inga då. Håller tummarna!
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-04-28 16:45:11 följande:

En av mina graviditeter kände jag absolut INGENTING före BIM, så var tvärsäker på minus, men nä det blev plus och en ljuvlig son :)

Har nog eg haft olika symtom varje gång, eller inga då. Håller tummarna!

Ja vad jag minns av mina två tidigare graviditeter så kände jag nog ingenting före jag plussade på dem heller.. Men nu har jag så mycket bättre koll på vilka symtom man tänkas kunna ha. Även om det egentligen inte säger någonting eftersom det lika gärna kan vara pms, haha! Är bara så tråkigt att inte känna något.. men får hoppas att det är ett bra tecken.
  • Trocazero
    SailorMoonshine skrev 2020-04-27 23:22:53 följande:

Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3

Åhh, stort grattis!!Hjärta
Svar på tråden Bim Maj 2020