• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Supertrio
    kolsyrade skrev 2020-05-03 08:03:48 följande:

Tydligare bild, det blev ett tydligt streck efter några minuter. Är i chocktillstånd, var verkligen beredd på ett blankt.

Stort grattis!:)
  • H0nd3ndär

Jag hade positivt på äl-testerna igår. Mycket svagare idag men ändå bara lätt temp-stegring nu på morgonen. Är det då sörst sannolikhet att äl sker idag? Eller har den redan skett?

• Undrandee
    Jojjo87 skrev 2020-05-03 10:21:04 följande:

Jag köpte hem det, sen läste jag samma som dig och har inte ens öppnat burken. Jag har väldigt regelbunden menscykel så ville inte riskera något. Däremot om man har oregelbunden eller väldigt lång cykel har jag läst att det ska vara kanon. Men är väldigt individuellt likaså som med bisolvon, rosenrot och allt annat man kan ta.

Okej. Ja min cykel ligger på mellan 29-32 dagar, är det regelbundet? Annars får jag positiva ÄL-tester 3 ggr i månaden med typ 2 veckors mellanrum och något kort lutealfas på mallan 9-11 dagar.

Kan det vara bra för ägglossningsproblem tro??
  • Bakpotatis

Jag hoppar gärna in här! Jag fick ett MA som upptäcktes i v 13 vid KUB, hade avstannat i v 9. Tog Cytotec i slutet av mars och har precis fått tillbaka mensen. Blev gravid på första försöket, som knappt ens var ett försök, så hade hoppats på att samma sak skulle hända igen. Nu blev det inte så, så hoppas på denna månaden istället. Bim 24/5! Har dock blivit helt besatt av tanken på att bli gravid igen vilket känns sjukt jobbigt. Hur gör ni för att inte bli helt galna? Har redan hunnit bli livrädd att jag aldrig kommer bli gravid igen, här dessutom nu läst att kort lutealfas är väldigt dåligt (min är 10 dagar) så känner mig jätteorolig över det :(

• Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-03 15:42:40 följande:

Okej. Ja min cykel ligger på mellan 29-32 dagar, är det regelbundet? Annars får jag positiva ÄL-tester 3 ggr i månaden med typ 2 veckors mellanrum och något kort lutealfas på mallan 9-11 dagar.

Kan det vara bra för ägglossningsproblem tro??

Det låter som du har lite kort lutealfas, då hinner inte alltid ägget fästa in före mensen sker = svårare bli gravid.

Tror absolut det kunde hjälpa dig, man får tydligare och starkare äl
  • Nykär15
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-03 17:38:02 följande:

För visst kan det inte bli tydligare än såhär? Hoppas på pluss i mitten av maj

Ja det för ser positivt ut, bara att tuta o köra nu då!
  • Supertrio

Är det bara jag som håller på såhär? Så himla orolig efter min kemiska graviditet i januari:( Men detta ser ok ut än så länge va?

• Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-05-03 17:16:32 följande:

Det låter som du har lite kort lutealfas, då hinner inte alltid ägget fästa in före mensen sker = svårare bli gravid.

Tror absolut det kunde hjälpa dig, man får tydligare och starkare äl

Ja jag har funderat mycket på det också. Vet inte om lutealfasen kan ändras efter graviditet? Var ju gravid 2 ggr förra året.

Tänkte ge bidrottninggelen en chans och se.
Svar på tråden Bim Maj 2020