• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • H0nd3ndär
    88sandra skrev 2020-05-04 05:52:22 följande:

ÄL +9 idag, BIM -3. Inga symptom än, aningens ömma bröst bara vilket inte är konstigt. Jag har inte märkt av någon nidblödning heller. Tror inte på graviditet den här månaden. Märker de flesta av symptom innan plusset?

Det är verkligen svårt att koppla bort tankarna från graviditet! Än så länge har jag inte testat, men det är svårt att låta bli.

Ingen aning men alla har iaf inte symptom innan. Jag har många gånger kännt mig mer gravid när jag inte varit det än när jag faktiskt vart gravid. Har en 7-åring och en 1-åring hemma och inga mf/ma i bagaget.
  • Mortiscia80

Ja, jag behöver ju knappast fråga om det är positivt :) För ett par dagar sedan var det ju väldig svagt, men om det till o med syns på bild får man väl säga att det är officiellt :D

Jag lämnar den här tråden nu och önskar er andra lycka till :)
  • Zamaso1
    Mortiscia80 skrev 2020-05-04 07:18:14 följande:

Ja, jag behöver ju knappast fråga om det är positivt :) För ett par dagar sedan var det ju väldig svagt, men om det till o med syns på bild får man väl säga att det är officiellt :D

Grattis!
  • Nykär15
    Mortiscia80 skrev 2020-05-04 07:18:14 följande:

Stort grattis!!!
  • emmsenj

Hjälp, var längesen jag höll på med ÄL-tester men visst ser detta positivt ut? Beräknad ÄL enligt NC-appen är nu på onsdag.

• Bebis2021

Hej hoppar in här, fick sent ma i slutet av mars (då oplanerat men välkommet). Vi vill nu bli gravida igen. Hade mens 20/4, nu senast sex i fredagsnatt (sambon bortrest nu) så vi hann tyvärr inte med mer sex men hade på fredag molvärk som jag brukar ha kring äl samt älflytningar, igår söndag positivt äl-test samt molvärk i tjejmagen varje dag sen fredag å även idag. Har ju lite dålig koll på min cykel nu då i och med ma, men fick positivt äl-test efter ma och sedan en mens då som sagt 20/4 och nu pos äl-test igår. Frågan är om de blir för sent då vi hade sex fredagsnatt?? Isåfall missar vi nog denna äl. Två barn sen tidigare som blivit till på första "försöket" dock aldrig hållt på med ältester osv förrens nu. Före MA hade jag 30 dagars cykel. Nu enligt olika appar sker äl allt från tis-tors.. så hoppas det sker nu idag iaf så kanske vi har en liten chans eller vad tror ni??

• Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-05-04 10:49:05 följande:

Hej hoppar in här, fick sent ma i slutet av mars (då oplanerat men välkommet). Vi vill nu bli gravida igen. Hade mens 20/4, nu senast sex i fredagsnatt (sambon bortrest nu) så vi hann tyvärr inte med mer sex men hade på fredag molvärk som jag brukar ha kring äl samt älflytningar, igår söndag positivt äl-test samt molvärk i tjejmagen varje dag sen fredag å även idag. Har ju lite dålig koll på min cykel nu då i och med ma, men fick positivt äl-test efter ma och sedan en mens då som sagt 20/4 och nu pos äl-test igår. Frågan är om de blir för sent då vi hade sex fredagsnatt?? Isåfall missar vi nog denna äl. Två barn sen tidigare som blivit till på första "försöket" dock aldrig hållt på med ältester osv förrens nu. Före MA hade jag 30 dagars cykel. Nu enligt olika appar sker äl allt från tis-tors.. så hoppas det sker nu idag iaf så kanske vi har en liten chans eller vad tror ni??

Det kan räcka med sex i fredags, spermierna kan ju överleva upp till 5 dygn i väntan på ägget i äggledaren :)
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-04 10:56:16 följande:

Det kan räcka med sex i fredags, spermierna kan ju överleva upp till 5 dygn i väntan på ägget i äggledaren :)

Okej hoppas på det beror väl då oxå förvisso på när äl faktiskt infaller, men har som sagt haft äl-värk å älflytning i fredags men äl-värken har hållt i sig så den kommer och går sen dess, hur skulle ni tolka detta?troligt att ha äl idag typ? Man blir galen på dessa funderingar när man är så sugen på att få plussa????
Svar på tråden Bim Maj 2020