• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Nykär15
    Anni89 skrev 2020-05-09 21:42:31 följande:

Ja det får bli till att köpa test imorgon!

Ja precis, helt rätt. Då detta är första cykeln jag testar och tempar så har jag inte koll ännu på lutealfasen, så tyvärr svårt för mig att veta vad som är normalt och inte..

Den är sällan längre än 14 dagar, däremot kan äl inträffa sent efter första mensdagen för vissa :) så testa du!
  • Utvandraren2

Mensen 6 dagar sen. Cykeln på dag 34. Har haft väldigt oregelbunden mens hela livet och i synnerhet efter graviditeten. Men senaste 3 månaderna har inte cykeln varit längre än 30 dagar. Ömma bröst. Känns som jag ska spricka. Ont i benet bakom venusberget. Vansinnigt trött av ingenting (men har fått konstaterat d-vitaminbrist tidigare denna vecka). Borde sluta pina mig själv och ta en test. Är för snål. Inbillar mig själv att tant röd kommer imorgon. Både jag och min man hoppas på graviditet, 4.e försöket nu. Barn på snart 2 år.

• Bebis2021
    Tobice skrev 2020-05-09 22:37:10 följande:

Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.

Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 23:27:52 följande:

Spännande, jag är oxå på äl +5-6 ungefär och har också molvärk och att de drar/klar till och från haft så varje dag nu efter äl..

Ilar ska de ju stå inte "klar"
  • Wifey.
    Tobice skrev 2020-05-09 22:37:10 följande:

Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.

Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?

Det borde inte vara omöjligt, ägget fäster som tidigast 5 dagar efter befruktning och därefter ska man kunna känna symptom.

Själv är jag på ÄL+4 och har idag och igår känt av molvärk. Vilket är föör tidigt, men konstigt ändå.

Haft lite stickningar i magen/på sidorna och även ilningar i fiffi och nederdelen av magen/ryggen också.

När ska du börja testa förresten? Eller ska du vänta till BIM?
  • mzl93

Samma här. Så pass mycket att jag letade efter vetekudde. Orkade tillslut inte leta på grund av smärtan hahaha så nu har jag lagt mig i sängen för att låta katten ligga på magen och värma mig! Letat men hittar ingen info om att man kan ha ont av att ägget fäster... Så jag tror fortfarande att det är mens som är på g :(
  • mzl93
    mzl93 skrev 2020-05-09 23:38:39 följande:

Samma här. Så pass mycket att jag letade efter vetekudde. Orkade tillslut inte leta på grund av smärtan hahaha så nu har jag lagt mig i sängen för att låta katten ligga på magen och värma mig! Letat men hittar ingen info om att man kan ha ont av att ägget fäster... Så jag tror fortfarande att det är mens som är på g :(

Äl+7 kan jag tillägga
  • Tobice

Vad kul att vi ligger så nära varandra och som du skrev spännande att vi känner samma känsla. Också haft känningar varje dag sedan ÄL och hade också mycket värre smärtor under ÄL än vad jag normalt har.

När ska du testa?
  • Tobice
    Wifey. skrev 2020-05-09 23:30:51 följande:

Det borde inte vara omöjligt, ägget fäster som tidigast 5 dagar efter befruktning och därefter ska man kunna känna symptom.

Själv är jag på ÄL+4 och har idag och igår känt av molvärk. Vilket är föör tidigt, men konstigt ändå.

Haft lite stickningar i magen/på sidorna och även ilningar i fiffi och nederdelen av magen/ryggen också.

När ska du börja testa förresten? Eller ska du vänta till BIM?

Tack för svar! Jag tycker att jag känt av molande värk varje dag sedan ÄL. Jag känner igen det du beskriver kring stickningar i magen och även mot ryggen.

Jag funderar på att vänta till BIM. Enligt NC har jag BIM 17 maj och ska försöka vänta till dess.

När har du tänkt att testa?
  • Wifey.
    Tobice skrev 2020-05-10 00:28:02 följande:

Tack för svar! Jag tycker att jag känt av molande värk varje dag sedan ÄL. Jag känner igen det du beskriver kring stickningar i magen och även mot ryggen.

Jag funderar på att vänta till BIM. Enligt NC har jag BIM 17 maj och ska försöka vänta till dess.

När har du tänkt att testa?

Spännande, åh hoppas det är symptom för en graviditet och att vi plussar snart. Minns att jag kände exakt samma som du och jag känner nu vid min senaste graviditet, redan ett par dagar typ efter ÄL.

Jag ska börja testa på ÄL+8, har 14 olika test här hemma som väntar på att få bli använda hehe.. Dessutom vet jag inte min lutealfas/BIM då jag vid alla 3 försök blivit gravid direkt så blir lite svårt att vänta till "BIM".
Svar på tråden Bim Maj 2020