Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 16:43:11 följande:
Ja, som sagt var...
Jag skrev: "Det är ok att du frågar." Hur kunde du missförstå det?
Jag skrev: ... ", som gillar att nedvärdera andra människor?,"
Notera gärna frågetecknet och att detta står inom kommatecken, det var alltså en invävd fråga till dig och andra, om du eller andra gillar att nedvärdera människor? (notera gärna frågetecknet).
Jag anser att jag har försökt att tydligt svara:
"För mig är det fullt möjligt att känna äkta kärlek men att ändå begå en dålig och felaktig handling mot den man älskar, som t ex att fatta ett extremt dåligt beslut att vara otrogen.
Det kan handla om en hel massa faktorer som gör att en person fattar beslutet att vara otrogen, trots att han/eller hon känner äkta kärlek."
Vad är det i detta svar som du behöver få ytterligare förklarat för dig? (Men självfallet begär jag inte att du måste ha samma åsikt som jag).
Jag har inte skrivit något om att den ena medvetet väljer att lättvindigt kasta bort kärleken. Inte heller har jag sagt att jag eller min partner skulle ha vägrat stå för sin handling. Var har du fått det ifrån?
Jag har inte gått till personangrepp.
Om jag har gjort det så visa det med hjälp av citat så ska jag rätta mig själv.
Jasså?
Anonym (Från katastrof till fantastiskt) skrev 2020-04-08 14:39:09 följande:
Jag har uppfattat och fått intrycket av dina påståenden och din argumentation så som att du vill försöka övertyga andra om att det tar alltför lång tid, för alla och alltid.
Och jag uppfattar dig så som att du strävar efter att påverka andra till att tro att priset är alltför högt.
Du ger mig intrycket att du vill inbilla dig själv och andra att du vet sanningen om i stort sett alla.
Jag uppfattar dig som att du känner dig pissad på (ditt uttryck!) av människor rent generellt.
Du har inte läst och förstått att man kan som jag och många andra välja att gå vidare på ett bra och lyckligt sätt, som en lyckligare människa, utan att man tvunget måste förlåta handlingen. Du har inte den förmågan och då verkar du inbilla dig att alla måste vara lika och tycka lika som du? Där reserverar jag mig, jag är absolut inte som du och jag tycker verkligen inte som du.
Jag står för att äkta kärlek är alltid värt att kämpa för. För mig råder inte minsta tvivel.
Men jag undrar om du ens har den minsta aning om vad äkta kärlek är och vad det innebär för mig och för andra människor? Har du förmåga att överhuvudtaget känna kärlek till andra människor? Att känna kärlek till dig själv?
Här är det ju mycket snack om min person men inte så mycket prat om frågorna som ställts.?