• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Loea
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:41:17 följande:

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag lite brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

Jag ser! Hoppas det syns på andra sorter också om du får tid att köpa ett! Grattis! :D

Att det inte synts tidigare är ju inte konstigt med tanke på att du bara är på ÄL+11 nu. Ofta pengar i sjön bara att testa innan dess :)
  • Asplövet18

Tror ni man kan plussa från äl+7? Jag har bim från mån-fre nästa vecka då jag har kort lutealfas (10-12 dagar), min temp har legat konstant högre sen äl förra fredagen (enligt NC + äl test, dock pcos så litar inte på dem). Dock känns det som den kom tidigare då tempen dippade ordenligt på onsdagen och jag då hade mer äl sekret... Vad tror ni? Glad

• Lizzie09
    Loea skrev 2020-05-29 10:35:54 följande:

Jag ser! Hoppas det syns på andra sorter också om du får tid att köpa ett! Grattis! :D

Att det inte synts tidigare är ju inte konstigt med tanke på att du bara är på ÄL+11 nu. Ofta pengar i sjön bara att testa innan dess :)

Tog ett clearblue nyss, och visst är där ett blått steck! Hade verkligen inte räknat med att det skulle gå så fort :'). Var så rädd att det skulle bli samma kamp som förra gången. Plussade med dottern på äl+9 så därför hade jag lite gett upp hoppet när jag inte gjorde det denna gång, dumt jag vet, haha. När jag fick bruna flytningar igår så trodde jag verkligen att det var kört och hade verkligen inte tänkt testa idag, men så gjorde jag det ändå och tur var väl det :D
  • Lizzie09

Jobbar på mödrahälsovården och hade ett helt gäng med graviditetstester som håller på att gå ut och därför skulle slängas, så jag kunde ta med allihopa hem. Därför har jag testat hej vilt eftersom jag har så många, haha!
  • Lizzie09

Jobbar på mödrahälsovården och hade ett helt gäng med graviditetstester som håller på att gå ut och därför skulle slängas, så jag kunde ta med allihopa hem. Därför har jag testat hej vilt eftersom jag har så många, haha!
  • Loea
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-29 10:00:07 följande:

Att de kan vara så olika från test till test! Rfsu gillar jag inte över lag då dem visar så dåligt jämfört med andra test :O ja lite så jag kände idag fast hade "bara" graviditetskollens test hemma så försöker intala mig själv att de är för tidigt.

Ja dom säger väl att rfsu och clearblue är kända för spöksträck också så man ska väl inte lita på dom allra ljusaste sträcker. Vilken dag är du på nu? Investerat i nya test än? :)
  • Loea
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 10:52:23 följande:

Tog ett clearblue nyss, och visst är där ett blått steck! Hade verkligen inte räknat med att det skulle gå så fort :'). Var så rädd att det skulle bli samma kamp som förra gången. Plussade med dottern på äl+9 så därför hade jag lite gett upp hoppet när jag inte gjorde det denna gång, dumt jag vet, haha. När jag fick bruna flytningar igår så trodde jag verkligen att det var kört och hade verkligen inte tänkt testa idag, men så gjorde jag det ändå och tur var väl det :D

Åh vad kul!! Grattis igen! Sån lättnad att få slippa det kämpandet kan jag tänka mig.

Ja blir så lätt att man hoppas så vansinnigt mycket och så tänker man på den personen man läste om (eller sig själv för den delen) som plussade astidigt och så hoppas man att det är samma denna gången och att det borde synas. En, två dagar känns som en evighet att vänta just då samtidigt som det är ingenting gentemot alla dom dagar man faktiskt kommer vara gravid.
  • Loea
    Asplövet18 skrev 2020-05-29 10:41:43 följande:

Tror ni man kan plussa från äl+7? Jag har bim från mån-fre nästa vecka då jag har kort lutealfas (10-12 dagar), min temp har legat konstant högre sen äl förra fredagen (enligt NC + äl test, dock pcos så litar inte på dem). Dock känns det som den kom tidigare då tempen dippade ordenligt på onsdagen och jag då hade mer äl sekret... Vad tror ni? 

Det händer jättemycket i hormonnivåerna de sista dagarna innan bim och med tanke på att ägget fäster ÄL+6 så skulle jag vilja säga att det är omöjligt att få ett rättvisande resultat ÄL+7.

Det bästa tyckte jag var att bestämma sig för när man själv anser det rimligt att lita på ett resultat och hålla sig till det. Tex brukar ÄL+12 vara hyfsat bra. Sen kan man plussa några dagar innan och efter det också. Men är sällan någon idé att lägga flera hundra och energi och hopp på att testa från ÄL+8 typ. Hade själv ändå inte litat på ett resultat vid den oavsett om det är positivt eller negativt. Dessutom sker massa missfall dom första dagarna som bara kommer se ut som mens. Sen för dig med kort lutealfas skulle jag säga att man kanske kan våga sig på att testa ÄL+10 om man har svårt att hålla sig. Håller tummarna! :)
  • vegaveravegavera

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• vegaveravegavera

ÄL+11 idag. Tog ett medvetet beslut när jag satt helt svimfärdigt trött på toan imorse att inte ta ett test ännu. Jag kissar verkligen nästan i sömnen det första jag gör när jag vaknar så brukar ha så svårt att komma ihåg att jag ska testa! Men kanske imorgon... är bara så rädd att få negativt. Vill bli gravid så så så himla gärna nu. Har till och med bett till gud för första gången sen jag var liten!! Vet inte om jag borde vänta ännu en dag, söndag den 31a är det bim-1 och då ska det ju visa sig om något är där. Har noll symptom dock. Förutom extrem trötthet men det skyller jag på solen 100%!

Svar på tråden Bim juni 2020