• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Aammi

Ni som har försökt ett tag, har ni någon ritual för misslyckade månader? Jag funderar på att äta massor sushi och dricka något glas vin - tanken hjälper mig hålla up i dessa osäkra dagar

• mrsLina

Hej tjejer! Här är jag på cd 15. Har testat med äl stickor. Har clearblue ägglossningstest. Fick äntligen peak (yäy) men när jag tar ut stickan har stickan en blå våg i fönstret.. Så tror lite att testet ljög och att jag inte har en peak utan den läste av hela "vågen" lite irriterande att man inte kan använda hållaren på 2 dagar nu. Någon annan som fått så här?

• sbina86

Får nog byta bim till lite senare. Plockade ut min spiral 18 maj och fick typ mens två dagar efter så trodde jag kunde gå efter den. Men sen kom mensen när den skulle :P

Så nu inväntar vi ägglossning som ska ske på onsdag om appen å kroppen stämmer!? Håller på med stickor och det har bara sjunkigt dom senaste dagarna men nu ökade det pytte lite. Ska försöka ligga lite på förmiddagen för mina barn kommer hem idag från sin pappa. Jag ska även in till gyn på onsdag för jag hade lätta cellförändringar.. Hoppas att allt ser bra ut. Dom kanske kan se om ägget lossnar snart med :)

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Soff92, 7/6, 28 år. Första barnet

Aammi 8/6, 29 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

Sbina86, 25/6, 33år, tredje barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• amandakollb
    33villbligravid skrev 2020-06-06 18:22:11 följande:

Grattis!! Men oj, gick tillbaks och kollade på det testet du la upp i förrgår, det testet var ju knappt synligt. Så fick du 2-3 veckor på detta idag, bra stegring!!! :)

Ja - tänkte samma! Grattis! Och ger ju hopp till oss alla som testat negativt före BIM eller fått svaga streck :)

Minns du Leia123 hur det var i dina tidigare graviditeter? När har du plussat då? Dvs har det varit på samma sätt eller olika? :)[/quote]

Hej, såg att vi har bim samma dag, 11 juni! Jag testade imorse och var negativt.. har du testat något ännu eller ska du vänta några dagar?:)
  • barnlängtanochpcos

Okej, behöver lite hjälp här!

Skulle haft ägglossning förra helgen (alltså för en vecka sen). NC har ännu inte bekräftat den, men de senaste tre dagarna har temperaturen legat ca 0,6 grader över det den gör i vanliga fall. Jag och sambon lyckades inte mysa vid rätt tillfälle, tror jag iaf ... Har ingen regelbunden ägglossning, så det är svårt att pricka in rätt.

Nu till det märkliga: brösten är större och tyngre, bröstvårtorna ömma. Jag har en känsla av mensvärk, som om mensen kommer vilken minut som helst. Det har jag haft i ett par dagar nu. Och kaffet smakar inte. Jag älskar kaffe i vanliga fall, men tycker inte att det smakar rätt längre.

Vad tror ni? Är mensen på g eller borde jag ta ett test om ett par dagar?

• 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-07 10:35:13 följande:

Hej, såg att vi har bim samma dag, 11 juni! Jag testade imorse och var negativt.. har du testat något ännu eller ska du vänta några dagar?:)

Hej! Jag har inte helt bestämt ännu, men tror testar senast på tisdag. Då borde det visa om är plus och annars kommer väl mensen snart. Är helt övertygad om att inte blev ngt iom testade blankt i fredags och då jag varit gravid tidigare har jag alltid plussar tidigt MEN får se :)

Tycker här är många negativa test nu. Hoppas på plus snart i tråden!!
  • sbina86
    barnlängtanochpcos skrev 2020-06-07 11:50:04 följande:

Okej, behöver lite hjälp här!

Skulle haft ägglossning förra helgen (alltså för en vecka sen). NC har ännu inte bekräftat den, men de senaste tre dagarna har temperaturen legat ca 0,6 grader över det den gör i vanliga fall. Jag och sambon lyckades inte mysa vid rätt tillfälle, tror jag iaf ... Har ingen regelbunden ägglossning, så det är svårt att pricka in rätt.

Nu till det märkliga: brösten är större och tyngre, bröstvårtorna ömma. Jag har en känsla av mensvärk, som om mensen kommer vilken minut som helst. Det har jag haft i ett par dagar nu. Och kaffet smakar inte. Jag älskar kaffe i vanliga fall, men tycker inte att det smakar rätt längre.

Vad tror ni? Är mensen på g eller borde jag ta ett test om ett par dagar?

Det låter ju lovande. Jag skulle ta ett test om några dagar. När jag blev gravid med mina två barn så märkte jag det första att bröstvårtorna ömmade jätte mycket och blev mörkare. Kunde oxå se mer ådror :)
  • Undrandee

Ni som brukar ha äl värk, känner ni av det när ägget ska släppa eller har släppt?

Har beräknad äl idag och känner av värk, men det brukar alltid vara mitt enda symtom, aldrig någe "äggvite flytningar".

Men tveksam på att mannen orkar ligga ikväll, fick till det igår så vet inte om det räcker?

• Körsbärsdalen
    Undrandee skrev 2020-06-07 14:02:15 följande:

Ni som brukar ha äl värk, känner ni av det när ägget ska släppa eller har släppt?

Har beräknad äl idag och känner av värk, men det brukar alltid vara mitt enda symtom, aldrig någe "äggvite flytningar".

Men tveksam på att mannen orkar ligga ikväll, fick till det igår så vet inte om det räcker?

Känner värk innan ägget ska släppa har jag lärt mig av erfarenhet. Men vissa får smärta när ägget släpper (och ibland en miniblödning i samband med det). Läs på om mittelschmerz!
  • Apoapo

5 år sen jag var inne i denna verkstad sist. Hade glömt hur knäpp man blir men nu är jag här igen. BIM 10 juni. Efter barnen har jag inte haft mensvärk eller väldigt lite. Men nu har jag haft ont i ryggen sen några dagar. Så jag tänker att det är kört. Men hoppas ändå.

Svar på tråden Bim juni 2020