• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • amandakollb
    33villbligravid skrev 2020-06-08 07:19:25 följande:

Buu :/ I feel you! Vilken dag är du på?

Enligt Natural cycles är jag på äl+10/bim-3. Är på andra omgången letrozol+ovitrelle och tog ovitrelle för 13 dagar sen så borde snarare va på äl+11 eller äl+12 så kan va att NC satte ut äl för sent.

Själv? Hur många omgångar har ni försökt?
  • 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-08 07:28:25 följande:

Enligt Natural cycles är jag på äl+10/bim-3. Är på andra omgången letrozol+ovitrelle och tog ovitrelle för 13 dagar sen så borde snarare va på äl+11 eller äl+12 så kan va att NC satte ut äl för sent.

Själv? Hur många omgångar har ni försökt?

Oj äsch! Brukar ju ha bra effekt de där medicinerna har jag hört. Vi är bara inne på försök 2 med syskon ännu, men man vill ju alltid det hellre ska gå snabbt än långsamt :)
  • amandakollb
    33villbligravid skrev 2020-06-08 07:44:07 följande:

Oj äsch! Brukar ju ha bra effekt de där medicinerna har jag hört. Vi är bara inne på försök 2 med syskon ännu, men man vill ju alltid det hellre ska gå snabbt än långsamt :)

Ja får hoppas de! Gick första snabbt?:) vi är på försök nr 5 (varav 2a med letrozol). Har så glesa ägglossningar så skönt nu att få försöka varje månad iaf!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 06:46:41 följande:

Negativt test nu på morgonen BIM -3. Äsch! Men är nog bara att invänta mensen nu och ladda om för nästa månad. Trist för tyckte vi fick till det så bra under ÄL-veckan men alltid räcker det så klart inte ...

Nä, vi fick också till det bra under ÄL, men mensen dök upp som väntat nu på morgonen :-/
  • 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-08 07:46:52 följande:
    Ja får hoppas de! Gick första snabbt?:) vi är på försök nr 5 (varav 2a med letrozol). Har så glesa ägglossningar så skönt nu att få försöka varje månad iaf!
    Det första barnet tog sig först på försök nr 5 (och första cykeln med letrozol) men slutade tyvärr i mf vecka 12 pga blödande moderkaka. Sedan var vi gravida igen tre månader senare och tror det var på andra försöket vi plussade. Är inte helt säker på om hann med 2 eller 3 ägglossningar innan det blev plus före mf. Har också en gång blivit oplanerat gravid som 21 som slutade i abort. Så ganska varierande framgång med att bli gravid. 

Trodde detta sku göra att kan slappna av mer då vet att det nog brukar lyckas förr eller senare, men icke! ;)
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 07:49:08 följande:
    Nä, vi fick också till det bra under ÄL, men mensen dök upp som väntat nu på morgonen :-/
    Äsch :/ Hur länge har ni försökt? Ngn ny strategi ni tänkt ta till nästa månad? Du får tänka på att njuta av midsmooar utan graviditetsrestriktioner :)
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 08:23:51 följande:

Äsch :/ Hur länge har ni försökt? Ngn ny strategi ni tänkt ta till nästa månad? Du får tänka på att njuta av midsmooar utan graviditetsrestriktioner :)

Kommande cykel blir sjätte försöket. Aldrig varit gravid vad jag vet! Många i min umgängeskrets håller på med IVF och jag vill helst slippa den stressen :-/

Jag har ätit bidrottninggele i en månad så fortsätter med det, plus andra vitaminer och folsyra så klart. Också hört att stor dos C-vitamin ska vara bra för att producera hormoner!? Så jag plussar på med det, kan väl inte skada Själv då? Hur ofta får ni till det under ÄL-veckan?
  • rutins

För min del har det gått såhär..

ÄL 25/5 - 26/5 
    Därefter följande symptom:
    Molande värk på vänster sida samt vid livmodern
    Trötthet
    Hög temp
    Ilningar i ljumskarna
    Yrsel

Tog första gravtestet 6/6 (BIM-4) tidigt CB - negativt
    Andra gravtestet 6/6 (BIM-3) veckotest CB - negativt

Har BIM 9/6 och ingen direkt mensvärk ännu.
    Rosa och bruna flytningar från BIM-5. Idag var de mer bruna än tidigare.

Nu är det bara att vänta in mensen. Det känns som det inte blir något denna månad p.g.a. de negativa testen. Dock brukar jag alltid få finnar innan mens och det har jag inte fått nu. Känns som det blir avgörande idag, har alltid EXTREM mensvärk så om jag inte får det idag eller senast imorgon kommer kanske gnistan tändas igen... annars på't igen nästa ÄL. Då kör jag givetvis med CB's digitala ÄL-test (min sambo beställde 100st efter ett par glas vin för några månader sen, så har ett antal i lager :D) 

Lycka till allihopa! 

• 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 08:46:24 följande:
    Kommande cykel blir sjätte försöket. Aldrig varit gravid vad jag vet! Många i min umgängeskrets håller på med IVF och jag vill helst slippa den stressen :-/

Jag har ätit bidrottninggele i en månad så fortsätter med det, plus andra vitaminer och folsyra så klart. Också hört att stor dos C-vitamin ska vara bra för att producera hormoner!? Så jag plussar på med det, kan väl inte skada Själv då? Hur ofta får ni till det under ÄL-veckan?
    Denna vecka fick vi till det CD 10, 11 och 13 samt 17. Jag har kallt räknat med att har ÄL mellan dag 12 och 14 för så var det då häll på med äl-test förra månaden men kan ju så klart vara att cykeln ändrats. 

Om Äl varit typ dag 15-16 kan vi ju så klart i teorin ha missat äl. Få se när mensen dyker upp. 

Ja - hoppas det tar sig för er innan IVF. Men skönt att veta att det också finns som ett halmstrå! 
  • Kira16
    Trio2021 skrev 2020-06-07 18:57:11 följande:

Många har haft Bim och många börjar närma sig, hur mår ni? Har ni några symptom eller vad känner ni? :D när ska ni testa?

Har BIM på onsdag 10/6 men kommer också bara vara på ÄL+10 den dagen, har kort lutealfas så känns onödigt att testa innan. Har tänkt testa tidigast söndag om inte mensen dykt upp. Men känner mig inte gravid alls, Men hopps ändå på plus!
Svar på tråden Bim juni 2020