• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Undrandee

Haha, är det bara jag som knappt vågar gå på toa efter sex? Att dessutom behöva trycka på gör att jag tror jag kommer att trycka ut alla spermier... ;)

• Tinkerthink

Jag förstår precis känslan. Håller tummarna både för att du lyckas tänka på annat så att tiden går fort och för ett plus om några dagar!!

• Emelie 01

Åh får man hoppa på här :) 

Jag har BIM 21/6 och har haft positiva ÄL tester i helgen och myst på så mycket det bara går ;) 

Har sedan tidigare förhållande 2 pojkar men nu drömmer jag och min sambo om en liten. Så fort vi bestämde oss så känns det som det är de enda jag kan tänka på. Ser bebismagar över allt och blir så avundsjuk. 

Jag hade 3 MA innan min första graviditet och det tog mig 3 år att få min första lilla kille. Sen kom min minsting trots spiral. Så det blev bara 14 månader mellan dom. 

Nu har jag hunnit bli lite äldre och orolig över att det kommer ta sin tid igen. Varenda mens känns som ett misslyckande. Min sambo vill inte stressa med att "tvångs"ligga men jag har panik när det börjar närma sig ÄL varenda månad. 

• Undrandee
    Emelie 01 skrev 2020-06-08 14:52:11 följande:

Åh får man hoppa på här :) 

Jag har BIM 21/6 och har haft positiva ÄL tester i helgen och myst på så mycket det bara går ;) 

Har sedan tidigare förhållande 2 pojkar men nu drömmer jag och min sambo om en liten. Så fort vi bestämde oss så känns det som det är de enda jag kan tänka på. Ser bebismagar över allt och blir så avundsjuk. 

Jag hade 3 MA innan min första graviditet och det tog mig 3 år att få min första lilla kille. Sen kom min minsting trots spiral. Så det blev bara 14 månader mellan dom. 

Nu har jag hunnit bli lite äldre och orolig över att det kommer ta sin tid igen. Varenda mens känns som ett misslyckande. Min sambo vill inte stressa med att "tvångs"ligga men jag har panik när det börjar närma sig ÄL varenda månad. 

välkommen! vet precis hur du känner med pressen vid Äl och en man som hatar "tvångs ligg".
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-08 13:01:33 följande:

Skulle rekommendera att ta testerna samma tid varje dag! Enligt dina tester verkar du ju visa högst vid 17.30. Så om jag skulle gå efter dina tester skulle jag gissa på att du hade ÄL CD22 eftersom du hade högt på eftermiddagen på CD21 och att det sänkts på eftermiddagen CD23.

Jo det känns som om äl var under lördagen när man tittar på testerna. Men tror du sex under söndags kvällen har varit försent?[/quote]

Ägget kan väl leva upp till 24h, så beroende på när de släppte kan det ju ha räckt! När hade ni sex innan lördagen? :) Spermierna kan ju leva i upp till fem dagar.

Såg även att en ovanför tycker du ska ta testerna på morgonen, men eftersom du visat starkast utslag på eftermiddagen hade jag tagit testerna då om jag var du. Jag får också alltid högst utslag på eftermiddagen och tar alltid testerna då :) Om man hittat när på dagen man får starkast så blir det ju väldigt förvirrande om man ska mixa in tester från en tidpunkt på dagen då man kanske inte visar lika starkt.

På RFSUs tester står det ju att man ska ta mellan kl 10-20 och har man då hittat vilken tidpunkt under det tidspannet som visar starkast är det ju bra att hålla sig till den tiden :)
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-08 20:01:15 följande:

Jo det känns som om äl var under lördagen när man tittar på testerna. Men tror du sex under söndags kvällen har varit försent?

Ägget kan väl leva upp till 24h, så beroende på när de släppte kan det ju ha räckt! När hade ni sex innan lördagen? :) Spermierna kan ju leva i upp till fem dagar.

Såg även att en ovanför tycker du ska ta testerna på morgonen, men eftersom du visat starkast utslag på eftermiddagen hade jag tagit testerna då om jag var du. Jag får också alltid högst utslag på eftermiddagen och tar alltid testerna då :) Om man hittat när på dagen man får starkast så blir det ju väldigt förvirrande om man ska mixa in tester från en tidpunkt på dagen då man kanske inte visar lika starkt.

På RFSUs tester står det ju att man ska ta mellan kl 10-20 och har man då hittat vilken tidpunkt under det tidspannet som visar starkast är det ju bra att hålla sig till den tiden :)[/quote]

Dock hade vi "bara" sex på onsdagen innan lördag morgonen, så nu grubblar jag på ifall det var för långt imellan =(

hehe, man är då aldrig nöjd känner jag.
  • Apoapo

Jag hade inte tänkt testa innan mensen är sen. Men jag köpte idag. RFSU 8 pack. Testa ofta. Negativt såklart. Men har för mig att de testen visar senare? Eller minns jag fel? Eller önsketänker. Haha. Ska testa imorgon BIM -1. Har haft mensvärk sen i torsdags.

• Sanal1

Då kom mensen punktlig som skam men föga förvånande! Lycka till ni som är kvar och hoppas på fler plus framöver :)

• gisse

Grattis till er som plussat :) hoppas att det blir många fler :)

Har testat med ägglossningstest och på förmiddagen, var det ganska starkt och nu på kvällen svagare. Har förmodligen missat att testa när det var som starkast, eller så blev det ingen ägglossning.

Hur skulle ni tolka dessa test?

• Undrandee

Värken vid äggstockarna håller i sig. Kände mig tvungen att äl testa nu precis... verkar ju vara positivt!? Blir galen... nu känner jag av pressen att ligga igen och mår dåligt av att vi inte gjorde det ikväll.. jag som trodde äl varit så jag kunde släppa på tankarna att vi måste ligga =(

Svar på tråden Bim juni 2020