• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • fruitloop

ÄL+5 idag. Hade riktigt riktigt ont i magen igår, precis som jag hade ÄL+4 när jag var gravid förra gången - men lär vara önsketänkande, hehe.

Tiden står ju typ still. Fick plus ÄL+9 förra graviditeten, så väntar på fredag nu. Men är en riktig testknarkare, så tror inte jag ens kommer att kunna hålla mig tills dess - FASTÄN jag vet att det är typ 0% chans att det visar något innan. Känner mig helt knäpp.

Fler som är mellan ÄL och BIM nu? Har ni några symptom? 

• Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 09:00:06 följande:

Denna vecka fick vi till det CD 10, 11 och 13 samt 17. Jag har kallt räknat med att har ÄL mellan dag 12 och 14 för så var det då häll på med äl-test förra månaden men kan ju så klart vara att cykeln ändrats. 

Om Äl varit typ dag 15-16 kan vi ju så klart i teorin ha missat äl. Få se när mensen dyker upp. 

Ja - hoppas det tar sig för er innan IVF. Men skönt att veta att det också finns som ett halmstrå! 

Om Äl var dag 15-16 så fick ni ju till det dag 10,11 och 13! Det ska ju också kunna fungera! Hade du några känningar runt ÄL?

Min ägglossning hoppade helt plötsligt från CD12-13 till CD15-16 för några månader sedan. Ingen aning om varför, men nu verkar den stabil där så det är jag tacksam för också! Även om väntan därmed blir några dagar längre
  • Tinkerthink
    fruitloop skrev 2020-06-08 10:43:40 följande:

ÄL+5 idag. Hade riktigt riktigt ont i magen igår, precis som jag hade ÄL+4 när jag var gravid förra gången - men lär vara önsketänkande, hehe.

Tiden står ju typ still. Fick plus ÄL+9 förra graviditeten, så väntar på fredag nu. Men är en riktig testknarkare, så tror inte jag ens kommer att kunna hålla mig tills dess - FASTÄN jag vet att det är typ 0% chans att det visar något innan. Känner mig helt knäpp.

Jag är också mellan äl och bim och nu börjar knäpp-jag dyka upp igen. Förra månaden hade jag supermånga symptom men sen dök mensen upp, till och med tidigare än vad appen planerat. Den här månaden har jag inte tagit några äl-tester men enligt appen ska jag vara på äl +6 nu. Bim 15/6. Har inga symptom alls, så förhoppningarna är tyvärr i botten den här månaden. Ska verkligen försöka hålla mig ifrån att testa innan bim den här gången, och tänka att det går om det går. Men det är SVÅRT!
  • Loea

Nu kom mensen också, en dag tidigt. Så blir till att försöka njuta av midsommar och sen ladda om till nästa ÄL. Besviken såklart men känns ändå okej. Var första försöket efter MA.

• Anonym (sol)
    fruitloop skrev 2020-06-08 10:43:40 följande:

Är på bim-3, så mensen beräknas till torsdag.

Veckan efter äl hade jag lite olika symptom, bla att brösten började ömma mycket tidigare än vanligt och en molvärk som höll i sig längre än vanligt runt äl. Var trött, sov lite dåligt och kände mig på dåligt humör. Kände mig varm och frusen om vartannat. Men sakta började det avta och jag är ganska säker på att mensen kommer på torsdag. Idag började det dock göra ont på vänstersidan av magen, nästan lite brännande känsla. Men det är väldigt svagt än så länge så jag försöker ignorera det. 

Lycka till alla som fortfarande väntar på bim, och kör hårt till er som just fått mensen. {#emotions_dlg.flower}
  • Undrandee

Hur länge har ni positiva äl tester? Jag är inne på 4e dagen med glad gubbe nu (det rosa testet). Kan man ens ha positivt så länge och allt är normalt ändå?

Jag som tänkte börja slappna av i liggandet nu...

• Loea
    Undrandee skrev 2020-06-08 12:07:15 följande:

Hur länge har ni positiva äl tester? Jag är inne på 4e dagen med glad gubbe nu (det rosa testet). Kan man ens ha positivt så länge och allt är normalt ändå?

Jag som tänkte börja slappna av i liggandet nu...

Känns inte som att den med glad gubbe är bäst att läsa av. Lättare att få det rätt med vanliga stickor. Men ibland tar det längre tid för ett ägg att släppa och då kan man få utslag längre.
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-06-08 12:14:15 följande:

Känns inte som att den med glad gubbe är bäst att läsa av. Lättare att få det rätt med vanliga stickor. Men ibland tar det längre tid för ett ägg att släppa och då kan man få utslag längre.

Har testat med 2 olika denna månad. Kanske inte var det smartaste känner jag nu. Är bara väldigt förvirrad nu och vet inte vilket test jag ska gå efter!

Såhär säger testerna från rfsu:

• 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 10:45:49 följande:
    Om Äl var dag 15-16 så fick ni ju till det dag 10,11 och 13! Det ska ju också kunna fungera! Hade du några känningar runt ÄL?

Min ägglossning hoppade helt plötsligt från CD12-13 till CD15-16 för några månader sedan. Ingen aning om varför, men nu verkar den stabil där så det är jag tacksam för också! Även om väntan därmed blir några dagar längre
    Ja, alltså jag tänker att det inte kan vara pga av att vi låg för lite i alla fall. Jag hade ganska mkt känningar kring ÄL och faktiskt efter Äl också. Först tyckte jag det värkte på vänster sida och sedan på höger och till sist i båda äggstockarna, men nu har allt avtagit och känner mindre än vanligt innan mens. Förutom att är på väldigt irriretar humör. Främst på min man, men nog på kollegor och svärmor också ;) Men är säkert bara PMS.

Ja ÄL kan säkert hoppa - kanske testar med stickor här igen ngt tag för att se att säkert har ÄL överhuvudtaget, men iofs har jag så regelbunden mens att gyn åtminstone menade jag inte egentlige behöver testa för den sakens skull.
Svar på tråden Bim juni 2020