Din ärliga åsikt om abort?
Vad är din ärliga åsikt om det omdiskuterade ämnet abort?
Vad är din ärliga åsikt om det omdiskuterade ämnet abort?
För abort innan vecka 18. Går inte att rösta.
Så omdiskuterat är det väl inte här i Sverige?
För abort innan vecka 18. Går inte att rösta.
Så omdiskuterat är det väl inte här i Sverige?
Konstiga alternativ. Jag är för fri abort i början av graviditeten men inte av foster som är livsdugliga utanför livmodern.
Konstigt ställda frågor. Jag är för fri valmöjlighet för kvinnan.
Men jag skulle inte göra abort själv.
Är man för abort låter som om man tycker kvinnor bör göra abort eller att man tycker att abort är något positivt.
Engelskans pro choice är mycket bättre alternativ.
Konstiga alternativ. Jag är för fri abort i början av graviditeten men inte av foster som är livsdugliga utanför livmodern.
Konstigt ställda frågor. Jag är för fri valmöjlighet för kvinnan.
Men jag skulle inte göra abort själv.
Är man för abort låter som om man tycker kvinnor bör göra abort eller att man tycker att abort är något positivt.
Engelskans pro choice är mycket bättre alternativ.
Jag ser det som en sista utväg. Är det rent slarv, tycker jag det är sorgligt - vilket det förhoppningsvis sällan är
För fri abort. Har bistått vid hundratals aborter. Det man skulle kunna se över är gränsdragningen. Vi räddar idag barn i princip i samma vecka som foster får aborteras. Folk som inte jobbar inom abortvården tror naivt att enbart ej livsdugliga foster aborteras i v 21+ vilket INTE stämmer. Att det står en anledning i statistiken från socialstyrelsen betyder inte att verkligheten är en annan. Fullt friska foster aborteras och lever vid aborter upp mot v 22.
Anser att gränsen borde dras ett par veckor tidigare så vi slipper de här fallen som känns etiskt galet.