• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Sussna85
    Traska skrev 2021-03-16 21:52:30 följande:

Kul att läsa hur det går för alla.

Jag går in i vecka 12 på fredag, inskrivning på torsdag. Vägde mig idag, hade gått upp 2,5 kg. Känns helt okej med tanke på småätandet jag håller på med för att lindra illamåendet. Trodde det skulle vara mer. Har ni andra börjat gå upp?

På morgonen, när jag är kissnödig, och ligger på rygg, kan jag känna livmodern som en rund kula. Så mysigt. När jag har kissat sjunker kulan ner igen

Har mått så illa att jag känner att jobbet blir påverkat, berättade för min chef idag, förklarade hur jag mått och att jag kommit efter på grund av detta. Så skönt att få det ur sig. Är rädd att andra ska märka att jag inte gör samma jobb som jag brukar

Här går jag in i vecka 12 idag,en liten milstolpe!

Jag väger samma ännu,på morgonen iallafall ;)

Många har skrivit om att känna livmodern just före man går upp och kissar på morgonen. Jag har försökt klämt och känt jag med haha men hittar ingen.

Skönt ändå att få lätta sitt hjärta lite, jobbigt att gå och må illa och dölja det.
  • MaTik

Hej, hoppar gärna in här! Är i vecka 10, BF 18 oktober. Gravid med andra barnet. Är sååå mycket tröttare denna gång, sover middag varje dag men är ändå helt slut däremellen. Är inte så produktiv på jobbet direkt, men jobbar hemifrån och tänker att jag får ta igen det när jag mår bättre.

Är nervös inför kub, är rädd för dåliga siffror. Fick 1:20000 med förra barnet och tror att allt som är lägre än det (dvs ALLT) kommer få mig att tro att nåt är fel. 

• GrodanS77

Allt gick bra på ultraljudet idag. V9+4. Rätt storlek, hjärtat slog och den lille sprattlade lite.

• Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-03-17 17:35:14 följande:

Allt gick bra på ultraljudet idag. V9+4. Rätt storlek, hjärtat slog och den lille sprattlade lite.

Så roligt att höra <3
  • Baconpie

Ville uppdatera er! Var nyss på uppföljande ultraljud, för 6 dagar sen två tomma hinnsäckar. Idag ett embryo med hjärtslag i v8+0!! Så chockad. Här har jag googlat cytotec och gett upp, så fanns det en liten krabat!

• 081214
    Baconpie skrev 2021-03-18 15:59:50 följande:

Ville uppdatera er! Var nyss på uppföljande ultraljud, för 6 dagar sen två tomma hinnsäckar. Idag ett embryo med hjärtslag i v8+0!! Så chockad. Här har jag googlat cytotec och gett upp, så fanns det en liten krabat!

Underbara nyheter! Så glad för er skull!!
  • Baconpie
    081214 skrev 2021-03-18 16:10:19 följande:

Underbara nyheter! Så glad för er skull!!

Tack! Jag är superlycklig!
  • Al88

Wow grattis!!!:)
  • Smurfem

Fantastiska nyheter!!! Grattis!!!
  • Sussna85

Jamen vilken vändning! Mega grattis! <3
Svar på tråden BF Oktober 2021