BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Till er som fått MA och MF. Beklagar er förlust och sänder er en varm kram.
Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.
Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.
Är i v11(10+5).
Någon mer som har ont i höften/ljumsken och ner mot fiffi?? Kommer som kramper o håller i sig ett bra tag tills det släpper kort. Orolig som vanligt att något skulle vara fel men kan det kanske vara tidig början på foglossning? Gör mest ont när man sitter ner och sitta med benen i kors ska vi inte ens tala om.
Är i v11(10+5).
Är i v11(10+5).
Är i v11(10+5).
Men åhh känner med dig. Stackars!! Men mirakel kanske kan hända igen? Jag har tagit cytotec nu och väntar på att det ska verka.. vi fortsätter med nytt försök, men troligen i finland- där har man möjlighet göra pgt;a så slipper man försöka gång på gång i onödan!
Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig sen igår och hoppas på att förloppet varit så smidigt som bara möjligt. Aldrig hört om Pgt-a innan men läste lite nu, det verkar ju väldigt smart. Ska man göra ett sånt krävande ingrepp som IVF vill man ju gärna maximera chanserna.
Nån annan som är i v11 och har hemsk mensvärk till och från? Är det växtvärk jag känner? Det gör alltså ont ibland när jag tar i på toa som exempel!
Nästa vecka är det inskrivning och i början av april är det ultraljud igen, längtar så tills jag får se bebis igen <3 Första barnet för oss så allt är så spännande :D
Hur mår ni alla? Vilken vecka har ni kommit till?
Själv har jag precis gått in i vecka 12. Förra veckan var jag på tilltänkt kub-test med barnmorskan hade bokat in mig två veckor förtidigt, så bebis var för liten att mäta. Fått ny tid nästa vecka. Barnmorskan måste tänkt fel när hon bokade tiden första gången. Men jag är glad som fått en bonustitt :)
I övrigt mår jag sådär. Morgonillamåendet har gått över till eftermiddag/kvälls-illamående. Sjukt irriterande. Trött som vanligt också.