MalinJ: Åååh, ja det hade varit så himla fint! Spännande, det är roligare att få analysera sin temperaturkurva tillsammans med någon än att försöka tyda allting själv tänker jag
Ahaa då närmar sig ÄL förmodligen om du känner av det redan nu, håller tummarna för att det är en superägglossning! Intressant, Q10 har jag också velat testa men lite som du och Melsson var inne på så vågar jag inte testa för mycket nytt just nu när utredning och läkarbesök är så nära.
Åh fy, det låter verkligen hemskt :( Det är så orättvist vilka tunga saker man ska behöva gå igenom när allt man vill är att få ett barn, som man trodde var den mest naturliga och självklara saken i världen. Men snart är det våran tur!
MalinJ skrev 2022-12-19 12:56:46 följande:
VICKAN31: Jag hoppas verkligen att vi får oss ett julmirakel ❤️
Ang tempningen, ja men precis. Det kan vi absolut göra, jag kanske dimper in med det redan under ägglossningen men vi får se.
Min temp ahönk igår för att idag stiga igen.
Jag har börjat känna av äl också nu, herregud så ont jag haft. Hoppas på att det är ett bra ägg som blir av nu. Hahaha
Ang D-vitamin så ska jag ta en tablett dagligen av det jag köpt, är ett tillskott så tänker att jag kommer käka det tills längre framåt iaf. Sen får man se.
är ju ett tillskott som är bra och ta både innan och efter och under graviditet om jag fattat det rätt. Q10 är jag mer ny på men det ska kunna tas också hela tiden.
Ja det där med gravidbesked är så jobbigt just nu. Tänker tillbaka på min sista hemska omgång med 3 ultraljud innan dom ens beslutade för att det inte var något som växte i fostersäcken. Andra ultraljudet hade nämligen säcken vuxit på sig från gången innan.
Men ja; vi får försöka tänka framåt och hoppas att vi snart är där med ❤️
Emerald6: Stort grattis till graviditeten, så roligt att det äntligen tog sig efter all väntan!
Stort lycka till framöver!
Emerald6 skrev 2022-12-19 16:50:05 följande:
Fick ett mycket värdefullt tips från en barnmorska som sa att man ska ta bidrottninggelekapslar/royal bee jelly. "Säg inte det till någon, uatn du får det här tipset under bordet". Den ska vara en riktig fertilitetsboost, står mycket gott om det på nätet och herregud, vad den funkade!
Jag och min sambo har försökt i över 1 år. Tog den i ett par veckor och vips! Nu är jag i vecka 8.
Lycka till allihopa!
Melsson: Ja det är nästan lite overkligt när man tänker på det, att man är typ sist i sin bekantskapskrets med att inte vara gravid eller ha ett eller flera barn vid det här laget. Men du är inte ensam, jag är inte ensam, vi är inte ensamma
Men nää, fy vad tråkigt! Men då vet du egentligen inte exakt när mensen är beräknad, pga progesteronkrämen? Jag tänker att det inte behöver vara kört och fortsätter att hålla tummarna för dig in i det sista! Jag har aldrig testat att ta progesteron, däremot pratade vi om mina värden efter att jag lämnat prover för fertilitetsutredningen
Angående IVF:en så har jag för mig att från första kontakten med vården tog det nästan ett år innan vi fick göra själva IVF:en, men från ert besök nu strax efter nyår borde det inte ta så mycket mer än cirka tre månader att få svar på remissen ifall de skickar en sådan, och sedan när ni är godkända för IVF och ska välja klinik så beror det på den klinikens väntetid. I mitt fall tog det ytterligare tre månader pga klinikens väntetid, dvs lite mer än ett halvår från att läkaren skickade en remiss om IVF till att vi fick börja med behandlingen. Min nuvarande sambo är väldigt öppen för all hjälp vi kan få, och vi har pratat en hel del om min tidigare IVF så han vet om allt det och säger att om läkaren skulle rekommendera det så är han absolut på men att eftersom det mest påverkar min kropp så tycker han att det är främst mitt val att känna efter när jag skulle vara redo för IVF och jag känner lite att vi har ju ingen tid att förlora. Men först och främst får vi se vad utredningen och läkaren säger såklart
Melsson skrev 2022-12-20 07:41:55 följande:
@MalinJ Jag känner precis som dig nu, typ ALLA mina kompisar är gravida eller har småbarn...Jag har verkligen ingen kompis alls som inte är gravid eller har barn så man känner sig så himla ensam.....
Det känns som alla andra är på en fest som jag inte är bjuden på....
Vad skönt att du snart har ÄL iaf, då brukar man ju få upp hoppet rejält ändå <3
Jag är på CD27 idag och tog ett test imorse (brukar aldrig ta gravtest för blir så besviken men körde ju med sån progestoronkräm denna cykel och den kan skjuta upp mensen och det vill man ju inte, så ville sluta smörja med den)..
Såååå blir ytterligare en jul man sitter där och inte är gravid........
@Vickan31 Hur lång tid tog det för er innan ni fick sätta igång med er IVF? Vi är kallade nu till landstinget strax efter nyår...Men man vet ju inte hur dom tänker :P Hur känner din sambo kring IVF osv? Har du varit öppen om dina tidigare IVF:er osv?