MalinJ skrev 2023-02-02 15:21:50 följande:
Neej, vad tråkigt att den sjunker för dig med 😔 trodde verkligen att det skulle vara din tur Nu med den fina tempen.
Ja nu ser vi fram emot ert besök på måndag och så nu jävlar ska det gå bra!
Jag väntar fortfarande på min kallelse, det är hopplöst. Har dom glömt bort mig börjar man undra 🙈
Men jag vet att det står med i min journal så det kommer när det kommer men hade gärna gjort det nu.
Det har varit lugnt hela dagen, bara rosa flytningar men lite lite ljusrött när man torkat sig. Så det är väl skönt, men en dum fråga, rosa flytningar tar man det som sekret eller som spottings? Som jag fattat det så är spottings blod, så då ska jag ta dessa som krämiga kanske då? Fast den är det också någon droppe blod, suck
Malin: Fy vad jobbigt med spottings och att tempen sjunker 😔 Som jag förstått det är det spottings om det är rosa eller brunt också, alltså att det inte behöver vara rött. Jag tycker absolut att du ska kontakta kliniken och fråga vad som hänt med din kallelse! Man hade ju såklart hoppats på ett plus nu istället, men om det inte blir det den här gången så kanske det kan kännas lite bättre att veta att ett läkarbesök väntar under den här månaden. Tack för din omtanke och pepp
Min mens kom i fredags, lite tidigare än jag först trott men när jag tittade i appen så var det ändå väldigt punktligt enligt föregående månader. Ska skriva ett separat inlägg snart om dagens läkarbesök!
Mathilda88 skrev 2023-02-03 11:36:07 följande:
Stort tack Vickan 🙏💞 Ja ni verkar var en underbar grupp det jag har läst och era svar! ❤️ Denna nya värld känns inte riktigt lika skrämmande när man har fler att prata med, även om man inte önskar någon mer med dessa problem 😢. Ni ger verkligen inspiration och vi har grejer vi ska testa 😍🙏
Jag lovar att stanna kvar, ni har lättat på mina panikkänslor inför denna process genom era stöttande och lugnande svar. Börjat känna lite hopp igen. ✨
Mathilda: Men vad fint sagt
Jag har verkligen fått mycket tröst, stöd och peppning i den här gruppen! Precis som du säger önskar man ju inte någon dessa problem med att bli gravid, men det är fint att man kan hitta likasinnade och inte känna sig så ensam. Vad fint att höra det, du kan alltid ventilera med oss
Happy80 skrev 2023-02-03 12:26:25 följande:
Hej alla!
För alla som nojjar över sjunkande/hoppande temp lägger jag in tre av mina kurvor när jag varit gravid. Både sjunkande och hoppande temp men hög efter bim på äl +14. Så en dipp behöver inte betyda att man inte är gravid? Brasklapp dock att alla gångerna blev missfall, vet inte om det hör ihop eller ej.
Obs. att min baslinje har höjts på senare tid och att den i verkligheten låg lägre vid de hör graviditeterna än den gör på de gör bilderna (där dagens baslinje suns)
Happy80: Tusen tack för att du ville dela dina grafer, det känns lite mer hoppfullt att veta att man kan bli gravid utan att tempen håller sig konstant över 37 grader till exempel
Beklagar dina missfall
Melsson skrev 2023-02-04 23:32:10 följande:
åh vad tråkigt om det är så:/ Hoppas ni får kallelsen snart så du får kolla så allt ser okej ut!
Är ju så segt när man inte vet vad som händer i ens kropp. Man blir ju tokig när man försöker googla etc? Kan inte en fertilitetsläkare ansluta till denna tråden haha, det hade varit välkommet!!!!!!
Min temp har verkligen skjutit i höjden!!! ÄL är inte bekräftat för jag har missat en temp men ser ut som ÄL var CD14 eller 15? Ska bli spännande att se om den ligger kvar så högt imorgon. Har visserligen druckit en öl till maten idag men det borde väl inte påverka tempen så mkt? inte direkt så man blev lullig haha.
Melsson: Spännande med progesteronet ju, hoppas att det ska göra susen!
Och WOW så din temp stiger, det måste ha varit en dunderägglossning! Jag är ingen expert, men jag skulle inte tro att en öl kan påverka tempen så mycket dagen efter, om jag får gissa. Om ägglossningen var CD14, när är BIM då? Ska bli intressant att fortsätta följa din tempkurva, hoppas så mycket för din skull nu!
Mirabilis89 skrev 2023-02-06 09:59:16 följande:
Tredje FET (fjärde återföring) och sista från första omgången IVF bokad till nu på fredag. Har tagit extra progynon för bättre slemhinna sen i tisdags och har lagt till cyklogest (progesteron) från och med i dag. Förhoppningsvis kommer det hjälpa till på traven, och så länge embryot ser bra ut på
fredag så har vi ju alla förutsättningar nu när vi får lite hjälp
på traven med eventuell hormon-obalans med. Fjärde gången gillt! Och ser man till hur det gått när jag tagit mina två körkort så har det gått på fjärde försöket båda gångerna, så jag tänker att 4 kommer vara vårat lyckotal!
Mirabilis: Ååh men gud vad peppad jag blev nu, fjärde gången gillt!
Ibland vill man ju tro att det ska finnas någon mening med allt, och det hoppas jag verkligen att det är just den här insättningen som ska leda till ert efterlängtade lilla barn!
Det känns ju alltid som att hoppet stiger lite också när man får testa lite nytt, som du gör den här gången, så förhoppningsvis kan den hjälpen göra att embryot kommer att trivas så bra att det vill stanna kvar i nio månader. Håller tummarna!!