Vi som försökt en längre tid - första barnet
MalinJ: Så jobbigt att du behövt må så där, den här resan är banne mig inte lätt och jag längtar så mycket tills vi alla är över på andra sidan och kan se den ofrivilliga barnlösheten som ett avslutat kapitel Jag har full förståelse för att det känns jobbigt att gå in på familjeliv eller sociala medier och se hur andra plussar när man själv börjar känna att det känns hopplöst, så om man vill ta en paus är det såklart inga konstigheter, men vi finns här Vad jobbigt med cellprovet, men jättebra och viktigt att få kolla upp det såklart. Hur mår du nu när ägglossningen verkar ha varit? Känns det bättre psykiskt och så? Läkaren jag träffade sa att man ibland kan få en liten blödning vid ägglossning och att det är helt normalt Håller tummarna för att ni prickade in det perfekt!
Melsson: Det gör du helt rätt i, den där koppen smakar ju extra gott nu när man försöker dra ned på koffein 😅 Ja jag tror också det, att i jakten på saker man känner att man kan påverka och ha kontroll över så kan det lätt gå överstyr, att det går till överdrift med att man ger sig själv nolltolerans till ALLT innan man ens har blivit gravid. Jag tänker att när den dagen kommer att vi plussar så måste vi ju avstå en massa saker då, så fram till dess behöver man ju inte sluta leva, och precis som du sa så känns det inte som att någon i den här gruppen lever otroligt ohälsosamt ändå 😄 Tack snälla, de där orden värmer så oerhört ska du veta Jag blir alldeles rörd här, gud så fint sagt!! Haha förlåt men jag skrattade högt när jag läste dina ord om att "veva runt lite" 😂 Men jag förstår absolut vad du menar, ska nog försöka hålla lite bättre koll på så sätt. Tack för all pepp bästa du 🥰 Nu har FF bekräftat via tempen att ägglossningen var i fredags på CD15, så då är det bara den evighetslånga väntan till BIM den 3 mars 😆 Hur har det gått för dig med bisolvon?
Teriz: Verkligen glad att höra att det känns som att det vänder nu, att blödningarna slutat och att ÄL verkar ha kommit redan i helgen! 😃 Fantastiskt bra, heja kroppen! 💪 Haha ja då kan jag nog gissa hur er helg såg ut 😂 Hoppas att ni prickade in det bra! När har du BIM då? Jag hade också ÄL i helgen och har BIM 3/3.
Mathilda88: Haha, vilken tur att du lyssnade på din sambo 😅 💕 Alltså den där smärtan låter ju fruktansvärd, fy tusan! 😱 Du är ju fantastisk som klarat dig igenom det, och nu hoppas jag att ni inte ska ha några fler motgångar framför er utan bara att det går bra Hur känns det med allt just nu?