Vi som försökt en längre tid - första barnet
Smart det där med att lägga till eller ta bort 0,1 grad, på helgen skuttar jag inte direkt upp kl 06 haha :P
Jaa som jag förstått är det bra om båda tar bisolvon, för tjejens del är det ju bra för att spermierna lättare ska kunna simma i sekretet, och för killens del att sperman blir lite lösare eller vad man säger :P Har kikat runt en del på tiktok om detta nu också och där säger dom att man ska ta det totalt en vecka, 4 dagar innan ÄL och sen 3 dagar efter... Tänker det skadar ju inte att testa, man börjar ju bli lite smått desperat haha.
Spännande med din utbildning Mali :D Drömjobb ju!!!!
Nu har vi varit på möte/undersökning.
Allt såg bra ut på min undersökning så det var skönt, hon kunde även se att jag haft ägglossning så det var ju bra :)
Det som är lite segt är att vi inte kommer få någon hjälp förrän i augusti (!!) vi har ju försökt sedan juni 2021 men tydligen ska det ha gått två år innan man blir beviljad IVF (har ni hört om det?) och över sommaren har dom stängt så dom sa att vi skulle kontakta dom igen efter sommaren..
Just nu känns det rätt tungt, känns som en evighet till augusti och man trodde ju man skulle få hjälp nu. Vi har ju gjort spolning osv privat visserligen, men just nu känns det rätt hopplöst att fortsätta såhär ända fram till augusti....
Tyckte även läkaren vi hade var rätt okänslig och inte direkt inkännande, ingen av oss hade en bra känsla i kroppen när vi gick därifrån....
Åh men vad intressant, jag är som sagt sugen att testa bisolvon-metoden så om det inte kan skada är det väl bara att testa några månader eller så :) Som du säger: man börjar ju bli smått desperat, haha xD
Vad skönt att höra att allt såg bra ut på din undersökning och att hon kunde bekräfta att du haft ägglossning! Men jag är så ledsen att höra att ni fick det nedslående beskedet om lång väntan och att läkaren inte verkar vara så sympatisk och inkännande som man hade önskat i ett sånt här läge. Jag förstår verkligen att det känns tungt och jobbigt med beskedet att ni måste vänta så länge :( Vilket landsting är det ni tillhör? När jag fick IVF i Stockholm var det bara ett år som gällde, men jag har hört att det kan vara lite olika beroende på kvinnans ålder samt olika inom olika landsting om det är ett eller två år som krävs. Sa läkaren något om era chanser för att lyckas utan hjälp innan augusti? Känns så himla dåligt att hen bara lämnar er så här, att ni ska behöva vänta så länge :( Skickar en stor kram! <3