• Vickan31

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Mirabilis89: Aaah, då förstår jag, men optimist som jag är har jag ändå tagit fasta på att samma person kan plussa olika tidigt olika cykler. Men om inte annat så håller vi tummarna då för att du kan få hjälp med tex progesteron nästa gång och att det är det som gör susen! :) 

Melsson: Tack för ditt stöd, jag känner mig fånig som klagar över det här med tempen men den får mig just nu att starta dagen på dåligt humör för att den inte visar det jag vill att den ska visa, haha! Men det känns lite bättre efter ditt svar :) Vi har faktiskt fått svar på sambons spermaprov nu och det såg normalt ut! Jag vet att det inte betyder att det ser bra ut varje månad, men vi båda kände i alla fall en lättnad över att det såg bra ut just nu. Så läkarbesöket den 6/2 ska bli väldigt spännande! 

MalinJ: Usc jag lider verkligen med dig med ryggskottet, men bra jobbat som sagt att ni lyckades få till det ändå! Hoppas att du tempen fortsätter att stiga närmsta dagarna så att du får svar om ägglossningen varit.

Någon som har några tankar om min knäppa graf? Trots att jag valt att räkna bort två temperaturer då de togs helt fel tider och efter lite sömn och en del alkohol xD Jag fick inget positivt ÄL-test den här gången men fertility friend säger att den kan ha skett på CD13 istället för CD15 som jag oftast brukar ha. Dt vore ju typiskt om jag fick en tidigare ÄL just den här månaden bara för att vi hade sexförbud pga spermaprovet som lämnades just i torsdags, CD13! 

• Vickan31
    P.S. Det starkaste testet jag hade var på CD13 men det stämmer ju inte, varken för en ägglossning på CD13 eller CD16 Tungan ute Tyckte jag hade lite lite ÄL-smärta på CD16  så jag kanske får "bestämma" att det var då, haha! 
  • Vickan31

MalinJ: Grafen jag la upp igår är efter att jag räknat om tempen, så tidpunkten ska egentligen inte vara fel då eller vad man ska säga men däremot tror jag att sömnen och alkoholen påverkade något. Testet på dag 15 var lite starkare än 16, men det på dag 16 var väldigt svagt. Vad skönt att höra att det känns bättre med ryggen, men som hundägare kan jag verkligen förstå frustrationen när ens älskade husdjur beter sig lite som odjur, haha! xD Kul att se din graf, det ser ju bra ut att den håller sig högre nu så kan du nog vara säker på när du hade ägglossning Glad

Melsson: Ja du har rätt, jag ska försöka att inte dra några förhastade slutsatser om det här, men om jag får möjlighet ska jag fråga på läkarbesöket om det här med tempen de senaste månaderna, Du tänker nog helt rätt Flört Hög temp på lördagen (CD15) beror troligtvis på alkoholen men tempen på söndagen (CD16) som var så låg borde egentligen stämma eftersom jag räknade om den efter den tid jag brukar ta tempen. Hur nära är du ägglossning nu tro? Glad

Tack båda två för de värmande orden om min sambos provresultat, och tack för att ni vill och orkar bolla och stötta i sånt här Hjärta

Dagens graf: 

• Vickan31
    MalinJ skrev 2023-01-25 15:18:08 följande:

Okej då är jag med, jag sin löser slarvigt märker jag 🙈
    Men då får vi se hur det går dagarna för dig, du ligger lite före igen.

Din graf ser fin ut annars, den fortsätter uppåt 😃

Ja jag får se imorgon vad tempen säger och vad ff räknar ut men det känns som att det blir rätt, positivt äl på cd 14 som det brukar och sen lossningen cd 15.

Men alltså herregud vad jag haft smärtor i magen idag, det kommer och går och oftast i samband när jag hållit igång med saker eller ätit. Det är ju märkligt, man ska ju inte känna något än liksom. Hahaha 

Men jag känner det som älsmärtor blandat med mensvärk, en sväng här på dagen så trodde jag att mensen skulle komma igen. Så jag inbillade mig inte i morse med andra ord. Men så märkligt verkligen. 

Nu kommer dessa jobbiga dagar då, men också spännande! Jag har faktiskt inte beställt hem några tester denna gång och kommer nog inte göra det förens det ev kan vara värt och testa. 

Och du Vickan självklart finns vi här och lyssnar och bollar med allt. Jag ör också tacksam för att ni gör detsamma med en Själv. 

Vem av er bodde i Örebro? Jag har min mamma och två av mina systrar där så hade varit kul och kanske ses längre framåt. 

MalinJ: Nej då, det är säkert jag som skrev slarvigt Glad Tempen steg lite idag också, från 36,53 igår till 36,62 idag, så det verkar som att ÄL har varit och jag skulle nästan tro att det var i söndags på CD16 oavsett vad Fertility Friend säger, haha! Hur var din temp idag? Har ff fastställt din ÄL? Nämen, har du haft så ont? Hade du inte det förra månaden också? Det tycker jag att du ska berätta för barnmorska/läkare, för det är ju ändå lite märkligt som du säger. Ja alltså det är såklart lättare att hålla sig ifrån att testa om man inte har några tester hemma, men fy sjutton vilken lång väntan det är mellan ÄL och mens! Tack igen, så himla fint och jag vill verkligen att ni ska veta hur tacksam jag är för er Hjärta Jag bor tyvärr ganska långt bort, uppe i norra Sverige, men jag tror att det kanske är Melsson som bor nära där?
    Melsson skrev 2023-01-26 10:06:56 följande:
    @Vickan Ja försök tänk bort det <3 Ja fråga om tempen, skulle vara intressant att veta vad "proffsen" säger om tempen...Jag tycker det är så svårt med just tempen för jag tycker den varierar så mkt? Läser man på lite så ska den ju ligga rätt så stabilt i de olika faserna men tycker min är upp och ned haha :P Ja jag tror på ÄL CD16!! 

Jag går in i mitt fertila fönster idag, hade lite fertilt sekret imorse, appen säger ÄL på söndag men får se, ska köpa nya stickor av dom jag brukar ha och se när jag får utslag. Känner mig riktigt peppad på denna ÄL, annars brukar jag kunna vara lite stressad :P Det som är SÅ segt är att jag vaknade upp med ett jäkla munsår imorse - känns ju sådär att man inte kan pussas under dessa dagar haha!!
    Melsson: Ja jag ska försöka komma ihåg att fråga om det, jag har lätt att bli lite nervös och typ glömma bort hela agendan med frågor när jag väl sitter där i gynstolen, haha! xD Ja jag tycker också att tempen varierar ganska hejvilt för mig, och även för många andra jag ser tempar här på familjeliv, så det är nog inte helt ovanligt känner jag. Ooh vad härligt att ÄL närmar sig nu, bra med fertilt sekret redan nu ju! Skrattande Haha åh nej, fy vad taskigt med munsår, just nu dessutom! Men då håller jag tummarna för dig att din kille är lika taggad som du och att ni får till några försök de närmsta dagarna. Heja heja! Hjärta
  • Vickan31
    Melsson skrev 2023-01-26 14:28:23 följande:

@Vickan Då är vi två - jag glömde ju fråga om typ ALLT på vårt besök för jag var så nervös haha :P. Kanske kan skicka med en frågelista till dig haha ;) Förstår inte varför man blir helt ställd men känns så seriöst när man sitter i det där lilla rummet :P Sen var vår läkare så himla stel med, hoppas ni får en som är lätt att prata med!

Melsson: Haha, ja du får absolut skicka en frågelista till mig Flört Och nä, det hjälper såklart inte om läkaren är så stel som eran, men jag hoppas att vi ska få träffa en varm och bra läkare. Spännande att höra sen om bisolvonet gjorde någon skillnad för dig! Hur ser det ut med temp och ÄL-tester? Jag tyckte att din graf såg lovande ut att den började sjunka!
    P.S. Jag fyller 34 i år så vi är väldigt nära i ålder Glad
    MalinJ skrev 2023-01-30 07:29:04 följande:

Godmorgon tjejer!

Idag är jag på äl+7 ochdet har varit lite jobbiga dagar nu då jag haft mycket tjockare och mer sekret än vanligt och utav det tror jag att jag dragit på mig svamp, inte helt klart med det svider/kliar och igår även lite svullet där nere.

I morse vaknade jag med klåda från helvetet men det är lugnt igen nu.
    Igår fick jag dessutom lägga mig och vila på eftermiddag/kvällen för jag blev så sjukt illamående och tanken på mat gjorde att jag nästan kräktes. Men det går magsjuka här runt om så vem vet, har jobbat i helgen också.

Det försvann dock efter lite vila så det var skönt. Ingenting mer efter det. 

Men förutom det kaoset så är det lugnt här, förra månaden dippade det idag men nu var det en förhöjning istället. Så verkar inte gå denna gång heller. Lite tråkigt :( 

Jag vet, det är dagar kvar för ägget och fastna om det är så men jag tror inte det händer något. 🙈
    Men annars, jag vaknade med lite känningar i ?tjej?magen idag men det försvann lika snabbt så var väl inbillning haha

Är inte helt säker men tror mina bröst kanske börjar bli ömma, ibland när jag stött till dom så har det känts något men vet inte. Skulle vara så skönt om jag får tillbaka den känslan, får junqllris ömma bröst någon dag efter äl, men det har ju inte riktigt varit så sen missfallet. 

Här är min graf och slänger även med en över 3 sista månaderna. Nu har jag iof bara tempat i 2 månader och en halv äl. Men ändå lite kul och se tycker jag!

Malin: Näää, fy vad jobbigt om det är svamp! Och så illamående på det, men det kan ju såklart vara ett bra tecken också! Och din temp ser ju jättebra ut än så länge, väldigt lovande skulle jag säga! Glad Vad fint att din kille vill ha barn så att du inte behöver vänta och vänta som med ditt ex. Nu hoppas vi att dina känningar och temp fortsätter att utvecklas positivt! Själv är jag på ÄL+8 tror jag, men inga känningar alls åt något håll. Tycker tempen är rätt stabil men låg:

• Vickan31
    MalinJ skrev 2023-01-30 10:00:43 följande:

Tack tack! Ja mensen började uvi och nu ev svamp, känns som kroppen försöker säga något?
    För jag håller mig då ren iaf 🙈🤣🤣

Ja riktigt kul med min temp som skiljer sig så enormt mot förra månaden ändå. Det är kul!

Och jag tycker din ser riktigt fin ut!
    Den är ju väldigt hög om man jämför med din linje, man behöver inte vara uppe och nosa på 37 hela tiden som många gör och dom som gör det tempar oftast där nere och det skiljer ca 0.5 genom det. Så din ser fin ut! 

Håller tummarna för att det går bra för dig 😃😃

Nää fy, så himla taskigt att du ska behöva drabbas av det! Hoppas att det bara går över av sig självt, men det är banne mig jobbigt att stå ut när det kliar och har sig! Ja så himla spännande att din temp är högre än tidigare cykler, det känns ju extra lovande då! Skrattande Jaa, nu när du säger det så är den ju högt ovanför min linje! Jag har inte tänkt på det så, utan bara tänkt att den är lite lägre än vad den kanske brukar vara efter ÄL. Tack för att du sa så och påminde mig om att den inte behöver vara så hög som 37 grader Hjärta Nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt till BIM och läkarbesöket som är dagen efter det! Fortsätter att hålla tummarna sååå hårt för dig och ser fram emot uppdatering imorgon!
  • Vickan31
    MalinJ skrev 2023-01-31 21:46:49 följande:

Kan köra en uppdatering om att när jag gick på toa för några timmar sedan så fick blod på pappret, inget på trosskyddet.
    Fick även mensvärk i samband med det.

Men när jag var på toa förut så var blodet som bortblåst och åter är det rosa/bruna flytningar. 

Alltså kan det vara så att det tagit sig för mig?? 😱 

Jag blir så sjukt hoppfull nu! Hjääälp!! 

Malin: Men du, nu blir man ju verkligen nyfiken på vad det är som händer i kroppen! Som du säger känns det ju alldeles för tidigt med mens nu, så vi hoppas hoppas hoppas att det var en nidblödning och att du får ett plus nästa vecka! Hjärta För visst är BIM inte förrän i början av nästa vecka för dig? Angående tempen så håller jag med dig om att jag inte hade räknat med tempen som togs när det fortfarande stod siffror.
    Melsson skrev 2023-01-31 07:39:13 följande:

@Vickan Ja håller såå tummarna för att ni får en riktigt bra läkare, bara en vecka kvar nu ju!! Men håller med Malin om att din temp ser lovande ut!!! Jag fick positivt på ÄL-stickan igår, men har haft fertilt sekret sen i tisdags förra v, så det kanske är bisolvonet? Brukar bara ha det 3-4 dagar annars :P Har testat att boosta lite med D-vitamin i 3 dagar med, tänkte att det kunde ju inte skada!! Vi har fått till det med liggandet rätt bra med, ska försöka få till det ikväll igen!

Melsson: Såg att du hade fått hjälp med funderingarna kring tempen, och det verkar som att du haft väldigt bra med fertila flytningar den här cykeln! Skrattande Tror du att din ägglossning har varit nu, kanske rent av idag eftersom ÄL-testet blev positivt igår? Det låter ju jättelovande, håller tummarna för dig nu!
    Teriz skrev 2023-01-30 20:14:12 följande:

Jag hoppar in i tråden. Vi har försökt i 1 år men gått igenom ett MF v9, ett MA v11, och just nu en kemisk graviditet v4. Vad jag tror iallafall? Testade positivt men fick mens 3 dagar senare och nu verkar mina grav test bli svagare. 

Fattar inte varför min kropp inte vill behålla mina graviditeter. Jag har rätt att få göra utredning efter 3 missfall men vet inte om den senaste räknas då jag inte ens hunnit blivit inskriven hos barnmorskan. 

Finns det nån som har några tips på hur man kan hjälpa kroppen att behålla graviditeten? För gravid blir jag ju iallafall? 

Teriz: Jag beklagar verkligen allt tufft ni tvingats gå igenom, den här resan för att skaffa barn är så olika för så många och väldigt orättvis kan jag tycka, att vissa måste kämpa så mycket. Jätteroligt att du vill hänga med oss här i den här fina gruppen, vi har kanske lite olika erfarenheter men delar ändå samma längtan och frustration över att vi alla här försökt länge utan framgång. Men en vacker dag kommer det, jag personligen tycker att det känns lite mer hoppfullt nu när jag ska få hjälp av en fertilitetsutredning, och jag tänker därför att det är jättebra att du nu fått en tid för utredning/undersökning också Hjärta Jag håller tummarna för att nästa lilla frö ska vara ett som fäster och tar sig hela vägen för dig.
    Mirabilis89 skrev 2023-02-01 07:03:53 följande:

Fick gå på en extra UL-kontroll på vår ivf-klinik nu i går eftersom jag hade spottings från återföring fram till mens efter vår senaste FET (som ju inte gick vägen).

Vi har ett embryo kvar i frysen nu, så de ville
    kolla just in case. Allt såg bra ut, men slemhinnan var aningen tunn för vilken dag jag var på (CD8, 4 mm) så läkaren (en ny som varit överläkare på kliniken förut men nu mest jobbat utomlands i Dubai osv men nu är konsult där) satte in mig på progynon 2 ggr/dag, och ny kontroll på fredag. Ser det bra ut då verkar det som att jag får en Ovitrellespruta för att boosta ägglossningen då (även om jag ju aldrig verkar ha haft problem med just det) och fortsätta med extra hormoner och sedan ev ta extra progesteron med. Hon föreslog även själv att jag skulle få trombyl sen för att ev. öka chanserna. Det har ju inte tillräckligt stor vetenskaplig evidens så för att använda på den stora massan, men hon (och jag håller absolut med även om jag själv är vårdpersonal med!) att det skadar ju inte, och kan det hjälpa så kan man ju prova. 

Det känns bra att få prova något mer liksom, även om det förstås hänger mest på embryot i slutändan. Är ju inte konstigt om jag fått någon hormonell obalans nu efter ivf, missfall osv tänker jag även om jag inte haft det innan kanske. För sista embryot vi har i frysen just nu känns det lika bra att snacka på allt vi kan liksom, även om jag samtidigt ställer in mig på att det kanske får bli en ny sprutomgång i vår (vi är ju ändå bara på vår första IVF iallafall). Glad

Mirabilis: Gud vad bra det låter med din nya läkare! Man blir ju lite mer pepp och hoppfull när man får göra något annorlunda än att bara fortsätta i samma gamla hjulspår. Hoppas att medicinen ger resultat på fredag och att någon av de nya åtgärderna gör att er nästa FET blir den som leder till ert efterlängtade lilla barn Hjärta

• Vickan31

Just ja, glömde uppdatera från mig! Inte så mycket att rapportera visserligen, var ju lite osäker kring när ÄL var den här månaden så den ena appen säger BIM imorgon och den andra appen säger BIM på söndag. Jag tror mer på söndag faktiskt, att jag är på ÄL+9 idag och tempen håller sig rätt stabil än så länge (peppar peppar). Inga direkta känningar, varken ömma bröst eller något annat, förutom att jag hade lite liknande mensvärk igår kväll. Bara att fortsätta att vänta och se, och så väntar läkarbesöket nu på måndag Glad

• Vickan31
    MalinJ skrev 2023-02-01 12:02:24 följande:

Men du, din graf är jättefin fortfarande!
    Jag hoppas innerligt att det tagit sig för dig nu.

Kommer du ta något test eller kommer du vänta in bim?

Jag har bim den 6e lr 7e tror jag det var, så borde kunna testa med ett ultra tidigt från imorgon tror jag. Men vet inte om jag kommer våga göra det 🙈🤣

Ååh, men tack! Jag behöver lite hopp känner jag Glad Hehe jag tror inte att jag vågar egentligen, men eftersom jag ska på läkarbesök på måndag 6/2 så tänker jag att jag kanske tar ett test söndag eller måndag morgon om mensen inte kommit då. Fast om tempen störtdyker så behöver jag nog inte ta något test tänker jag. Ååh jag förstår att du är sugen att testa nu! Skrattande Har du något sånt test hemma, eller ska du beställa?
  • Vickan31
    MalinJ skrev 2023-02-01 13:28:18 följande:

Jag förstår dig, du gör nog rätt i och vänta tills söndag alt måndag morgon. 

Jag hoppas att tempen håller sig högt för den är fin! Lite finare än min och du ligger också före mig. Så nu hejar vi!

Jag var precis och köpte två stycken digitala ultra tidigt test, men vet inte när man vågar testa? OM det tagit sig så börjar ju hcg stiga redan vid befruktningen vilket är ett tag sen MEN det är inte förens runt mens som det är starkare och oftast då man ser på test. 

Men tänker att är tempen hög imorgon också, alltså att den inte sjunker mer så kanske jag provar ett test då. Då har jag typ 4-5 dagar kvar. Men det kliar verkligen i fingrarna denna gången!

Malin: Min temp har börjat sjunka precis som din, usch vad ledsen jag blir! Och jag som inte har BIM förrän på söndag, då brukar tempen inte sjunka så här tidigt, men det känns liksom taskigt för då går jag ju omkring redan nu och är ledsen över att det inte gick, fastän mensen kanske inte kommer förrän om tre dagar. Så konstigt med dina spottings också, om det beror på någon hormonell obalans eller om det ändå kan vara en nidblödning? Som du säger är det ju på tok för tidigt för mens! Hoppas fortfarande för din skull, att tempen kan börja stiga igen imorgon Hjärta
    Melsson skrev 2023-02-01 14:22:03 följande:

@Vickan Din temp ser ju så bra ut ju! Och så spännande med BIM snart, tänk om bisolvonet gjorde susen :D En fråga- fortsatte ni med bisolvon efter ÄL? Jag är ju typ på ÄL+1 idag (tror ÄL var igår tisdag massa smärtor osv och sekretet helt borta idag, positivt på stickan i måndags) och enligt många ska man ju fortsätta med bisolvon men nu glömde jag helt av det imorse :P 

Skulle din mens komma är det ju ändå jäkligt skönt att bollen är i rullning med läkarbesöket på måndag!!

Melsson: Ja nu ligger mitt hopp ännu mer på läkarbesöket på måndag, för tempen störtdök idag så hoppet känns ute för det här försöket tyvärr. Bra fråga! Jag fortsatte nog bara en dag efter ÄL tror jag, men som du säger kanske man ska fortsätta med det ett par dagar till? Jag förstår dock inte varför, om det påverkar sekretet för att simmarna ska kunna ta sig till ägget lättare så finns det väl inte så mycket nytta med bisolvon flera dagar efter ÄL tänker jag? Glad
    Mirabilis89 skrev 2023-02-01 17:10:23 följande:

Svarar till er alla samtidigt:

Ja även om jag haft min vanliga läkare så hade jag ju bett själv om det och tror absolut inte det hade varit svårt att få igenom liksom. 
    Förhoppningsvis blir det FET nästa vecka om allt går som det ska nu på fredag då, om inte annat så får vi nog köra på på en helt stimulerad cykel nästa mens, för att verkligen optimera. Och det hade nog känts helt ok det med Glad

Mirabilis: Vad spännande, det hade ju varit fantastiskt om ni fick ett bra besked på fredag så att ni får göra återföringen nästa vecka! Håller tummarna för dig och du får gärna uppdatera oss efter fredagens besök om du har tid och lust Glad
    Mathilda88 skrev 2023-02-02 01:23:15 följande:

Hej!
    Hoppas det är okej att göra er sällskap. Har ihop med sambon (34+45 är gamla) försökt bli gravida i drygt 16 månader. Ingen av oss har barn sen innan. Efter ett år gick vi på utredning och fick i måndags svaret att jag är ua men sambon har mycket liten mängd sperma (pendlade mellan 3,5 milj - 10 milj i proverna, ska minst vara över 16 milj.). Vi erbjöds IVF direkt. Kan komma igång framåt sommaren efter mina lätta cellförändringar pga mild HPV utretts.

Men just nu är jag mest upprörd över att inga åtgärder testas på sambon för att optimera hans sperma, nekas t.o.m. när jag efterfrågat. Istället ska jag som är fine modereras med i mängder. Jag är dessutom jättekänslig när det kommer till katetrar/spolning/spiral etc i livmodern, svimmar nästan av smärtan. Spyr två första mensdagarna utan smärtstillande?

Så just nu drömmer jag mardrömmar och gråter om kommande äggplockningen etc. Samtidigt som jag har enormt dåligt samvete för att jag inte vill utan hellre tagit insemination, men då också nekar sambon chansen till biologiskt barn? Han är världens snällaste och hade tveklöst hoppat in och tagit smärtan för mig om han kunnat.

Någon här lika känslig med positivare erfarenheter än jag fått till mig? Tacksam för att det förhoppningsvis finns en lösning men frustrerad av att det som alltid läggs på kvinnan (liksom p-piller ex) och forskning verkar saknas kring utvecklande av mäns fertilitet. Försöker söka info själv men utan framgång änsålänge. 

Ursäkta lång text, så mkt känslor just nu. 

Mathilda: Hej och välkommen till vår fina lilla grupp! Vad ledsen jag blir att höra om era motgångar, men precis som Malin och Melsson skrev så finns det ju mycket man kan göra för att öka chanserna för din sambos spermier. Jag har gjort ett äggplock för några år sedan när jag och mitt ex försökte att få barn, och för mig gjorde det inte särskilt ont under tiden och jag hade inte alls ont efteråt! Kändes bara ungefär som mensvärk för mig och då inte den värsta sorten som man kan ha ibland, men jag vet ju såklart att det är väldigt individuellt och kan variera från person till person. Jag hade läst så många skräckhistorier inför mitt äggplock så jag vill bara att du ska veta att det finns positiva upplevelser också, och om du är väldigt van vid smärtsam mensvärk så kanske ett äggplock känns som ett litet nyp i armen i jämförelse Glad Jag håller verkligen med dig om att det är frustrerande att allt ska läggas på kvinnan! Om du har några frågor om IVF-processen så hojta bara till! Jag har i alla fall gjort det en gång, även om det såklart kan vara olika process för olika personer/regioner osv. Hoppas att allt ska gå bra för er och att du vill fortsätta att följas åt här i gruppen Hjärta 
    Teriz skrev 2023-02-02 08:55:10 följande:

Melsson: Alltså? det känns tungt vissa stunder. Särskilt när jag och sambon pratar han är verkligen ledsen. För mig, min kropp, där allt händer och jag märker alla små symptom mm så har jag nog landat i att de inte gick denna gången heller. Man vill på nått sätt få det överstökat så fort jag insett att det inte gick. Men något som är jobbigt, de är när kompisar / folk runt om en går ut med sina graviditeter. känns Så orättvist och blir nästan irriterad. Skäms över hur jag reagerar på insidan. 

Teriz: Ååh jag känner verkligen igen mig i det där du skriver, att man skäms över att känna sig avundsjuk, missunsam och inte kunna känna den där äkta glädjen när man hör om vänner och bekantas graviditeter. Det känns verkligen som att sociala medie-inlägg med graviditetsbesked, ultraljudsbilder och gravidmagar slår en i ansiktet nästan dagligen, och även om man vill vara glad för dem så blir det ju samtidigt en påminnelse om ens egna situation och hur jobbigt det är att vänta och längta efter det där som "alla andra" har och verkar få så lätt utan att knappt försöka. Hoppas att det ska gå bra för dig nu Hjärta

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet