Ericky skrev 2021-06-21 10:25:58 följande:
Men vafan... hoppades så mycket som vanligt på att det skulle vara din månad. Att jag skulle få gratulera dig idag <3
Jag tycker det är så märkligt detta med att "allt ser bra ut" på utredningar för många. Jag tror att du skrivit något om detta tidigare. Vet att Jenny Koos också ifrågasätter det och menar att nånting är det. Antingen har man typ en polyp i vägen, näringsbrist (om du typ är vegan eller vegetarian ofta), eller obalans i hormonerna. I dessa fall alltså, när "allt ser bra ut".
Jag ska skriva en anmälan till IVO här framöver efter den otroligt dåliga hjälp jag fick under perioden som jag sökte hjälp. Mellan augusti 2020 och april 2021 träffade jag 5 olika läkare. Ingen nämnde polypen för mig trots att den fanns i mina journaler PLUS att jag aktivt frågade de om det inte var så att jag hade en polyp och om mina blödningar kunde bero på det. Det var först den 5e (!) läkaren, som dessutom var en allmänläkare (!), som nämnde denna. Och jag blev ju dels gravid direkt efter, men sen är ju mina mellanblödningar också ett minne blott. Efter två cykler utan blödningar nu så inser jag ju att även de berodde på den jävla polypen som hade kunnat tas bort redan i höstas. Och istället ville de sätta mig på hormonmedicin för att symtom-behandla blödningarna. Jag tycker att det är under ALL kritik och jag litar tyvärr inte ALLS på vårdens fertilitets-"utredningar" efter detta.
Tack, va du e fin<3
Det är fullkomligt galet att du gått igenom det där!! Och jag blir också väldigt ifrågasättande. Att man själv ska behöva ta tag i saker, och trycka på om något man själv tror, istället för att dom faktiskt undersöker ordentligt och kommer fram till det. Dom ska ju se detta, och dom ska veta att det kan påverka! Det är väldigt sorgligt faktiskt. Man undrar hur många som egentligen går runt och skulle kunnat fått hjälp för länge sen, men istället går runt i sorg över att det inte går... det är en skrämmande tanke, när det gäller något så pass stort och viktigt som att bilda familj.
Otroligt skönt att du blivit av med mellanblödningarna!<3 <3 <3 Men återigen, sjukt att du inte fått hjälp tidigare!! och tycker du gör HELT rätt i att anmäla detta!! Sådär ska det inte gå till! Typiskt läkare att bara vilja sätta in medicin direkt utan att göra en ordentlig utredning!!.... sjukt!!
Har inte heller så mycket förtroende och det gör ju att man undrar väldigt mycket. Jag känner att det definitivt är något som påverkar mig, för annars skulle det blivit något. Så tror helt på Jenny Koos där. Och tanken är oerhört frustrerande att jag inte vet vad och att jag kanske aldrig får reda på det!?..jag kanske liksom inte alls skulle behöva gå igenom IVF egentligen utan kanske bara tillföra något? ta bort något? men vad?
Kram!