Vickan31 skrev 2021-06-23 10:45:22 följande:
Tack för ditt svar Steph Ja men det är så märkligt ändå, när man känner mer än vanligt att "det här var en ordentlig ägglossning" och så är tempen så här konstig... Brukar ha regelbunden cykel också så jag förstår inte varför ÄL skulle vara så här sen denna gång. Nu har det snart gått en vecka sedan jag trodde att jag hade ÄL (och borde ha haft enligt mitt mönster med tidigare cykler) - om det är så att ÄL misslyckades, kan det dröja en vecka då till nästa försök?
Jag tempar oralt och sömnen har varit väldigt svajig, och sovrumstemperaturen lite ojämn men mest väldigt varmt så tänker att då borde jag väl snarare ha högre temp än så här? Men känner verkligen att jag inte fattar någonting om hur min kropp funkar ibland, och det gör mig så frustrerad och ledsen om den skulle jäklas med mig och att ÄL inte skett då vi försökt så himla mycket och prickat in våra försök med alla symptom som tytt på ÄL :(
Jag förstår dig helt <3 det kan vara så att du ändå haft äl. Såg att dina temperaturer innan var ganska höga (några av dom). Så det kan ju vara värme inomhus och utomhus, det kan varit att du sovit med öppen mun etc. Jag hatar att tempa under sommaren just för att temperaturen ändras en hel del så man inte riktigt hänger med. Det enda som skulle kunna verifiera om du haft äl är ett progesteronprov <3
Vad jag förstått så kan kroppen försöka inte bara 1 utan 2-3 gånger innan den lyckas. Så har du inte haft äl ännu så kan den absolut komma eller så hoppar den över 1 månad. Men som sagt, du kan ha ägglossat men att det bara är lite svårare att se denna cykel
Jag skulle vilja tipsa om vaginal tempning
jag har kört med det senaste 6 månaderna och oj vilken skillnad. Man behöver inte bry sig om man sovit med öppen mun eller hålla andan när man tar tempen. Tempen blir lite högre vaginalt men mycket mycket mer jämn (för mig). Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ägglossat och att detta blir eran månad <3