Emmalucy skrev 2021-06-21 19:06:14 följande:
Kram! :( beklagar, man blir ändå besviken trotts att man säger till sig själv att det kommer inte bli något, finns alltid en inre röst som hoppas att den försvarsmetod ska sluta i en surprise graviditet. Hoppas du har lite semester och kan njuta av värmen och livet lite extra <3
Vickan31 skrev 2021-06-21 10:08:12 följande:
Men nej, så himla tråkigt att höra!! Jag beklagar verkligen och förstår att det känns tungt :( Håller med om att det låter som en bra idé att försöka tänka på annat och förhoppningsvis njuta av en fin sommar! Er tur kommer, och jag är så ledsen att ni ska behöva vänta och kämpa så länge
Skickar en stor kram!
Hej gumman! Hur går det för dig denna cykel? :) tror att jag har precis haft äl igår eller idag, kul att ?bli av med jobbet? (schemalagd sex) hehe!
Ja eller hur?! Kan de inte utöka utredningen litegrann, tydligen är det saker som missas när ?allt ser bra ut? det behöver inte betyda att varenda person som ?ser bra ut? har oförklarlig barnlöshet, tror att de bara inte tänker outside the box, deras box är verkligen liten när man tänker på allt som kan påverka i kroppen! Fan vad bra att du orkar kämpa med anmälan, helt löjligt att du behövde kämpa länge, det är ju vanligt att ta bort polyper och är en super mini ingrepp också! Jag var t.o.m TVUNGEN att göra det, trots att mina polyper var så små att kirkurgen såg inte ens meningen att ta bort de :/ så frustrerande hur vården kan bli annorlunda runt om i landet. Har du planer att gå privat någon gång?
Kram <3 och tack för ditt stöd. Ja, hur mycket hopp man än tappat så finns är det ju ändå lite hopp om att man har fel :( <3 jobbar tack och lov som lärare vilket innebär att jag nu är ledig hela sommaren. Underbart. Så ska försöka bara njuta av det <3
Emmalucy skrev 2021-06-21 19:10:50 följande:
Är inte det märkligt att vården kollar progesteronvärden vid mensen? Ska man inte se hur kroppen producerar progesteron efter äl? Har också funderat på testet, men jag tror inte vården skulle göra något med infon. Jag har dock precis fått recept på progesteron från en privat klinik, så jag kunde slippa tjafsa med vården.
NatMar005 skrev 2021-06-21 16:23:22 följande:
Hej världens bästa gäng!
Ville bara säga att dagens ultraljud visade bästa tänkbara scenario. Bebis hjärtljud är fortfarande snabba och starka och hen växer som den ska. Fostret som gick under har börjat tillbakabildas och inget blod hittades vilket är fantastiska nyheter. Än kan vi inte luta oss tillbaka dock för vad som helst kan hända ännu. Vila är ordinerat tom 12 fullgångna veckor men from idag är vi utskrivna ifrån gyn och vår bm har ansvaret för oss. Nästa UL blir privat i v12 och sedan KUB v14. Vi håller tummarna och känner oss försiktigt optimistiska.
I övrigt har jag läst ikapp allt här och blir så ledsen och bedrövad när jag ser hur ni kämpar. Får kämpa er blå för rätt och rättvis vård och hjälp.. Hur ni mår. Och hur jag önskar så att jag kunde göra någonting alls för att hjälpa er. Det är så förbannat orättvist och jag vill inget hellre än att ge er det ni alla vill ha; en bebis! Önskar er alla en lugn, fin sommar med mycket återhämtning och helst spontana graviditeter. <3 kraaaam!
Meeeeen <3 det är verkligen the best of a bad situation :) hur mår du nu? Så bra att du har ordinerat vila, betyder det att du är ?sjukskriven? så du faktiskt kan vila? Då låter det som det tas verkligen på allvar nu <3
Jättemärkligt tycker jag. Det är ju högst relevant!!?... det borde ju ingå i utredningen tycker jag, eftersom det såklart påverkar!? Tror inte heller det, utan isåfall får man väl ta saker i egna händer och gå till någon privat, precis som du! Sjukt egentligen att man ska behöva det.. men tyvärr är läget så i detta landet. Hoppas det kommer hjälpa dig <3