Soff skrev 2021-06-26 10:07:06 följande:
Hoppas ni alla haft en skön midsommar ni med!
Vi var också bara hemma och tog det lugnt.
Jag har funderat lite fram och tillbaka på det här med Labrix-test (saliv-hormontest), och har inte kommit fram till något beslut än.. vill liksom undersöka alternativen först eftersom det är så satans dyrt. Har ju tänkt på om jag bara skaulle ta progesterontest via blodprov istället men där var ju problemet att labbet måste ha öppet 1 vecka efter ägglossning, vilket dom inte har för det hamnar på helgen, så där spricker ju det. Sen har jag tänkt att om nu min långvariga stress påverkat/påverkar mina kortisol- och därmed progesteronnivåer så kanske ett binjuretest skulle vara intressant att ta. Så har faktiskt bokat ett sådant test via werlabs som jag kommer ta nästa vecka. Så börjar där och ser vad det säger.
Spännande med tester! När vi gjorde vår utredning stod det att jag skulle ta progesterontest "6-8 dagar efter positiv ägglossningssticka", så det kanske inte måste vara exakt en vecka? :) Vulverine har ett webbinarium om blodprover, jag har inte sett just det men hennes webbinarier brukar vara väldigt informativa!
På tal om tester...under utredningen visade det sig att vi har mykoplasma, vilket tydligen är som klamydia!!?? Jag har aldrig haft en könssjukdom och alltid varit noga med att testa mig, men de testar sällan just mykoplasma. Det kan tydligen leda till infertilitet och barnet kan drabbas om man har infektionen vid födseln. Hoppas alla fertilitetskliniker testar det, men bra att veta tänker jag.