• Anonym (C)

Vi skriver en sommarberättelse tillsammans

Jag börjar. Sen copy paste:ar du och fortsätter  

Sommaren var äntligen här. Med tanke på allt jobbigt som sker i världen just nu var det befriande för Casper att äntligen komma fram till den gamla sommarstugan som stått tom sedan mormor Karin gick bort. Nu var den hans. Hans mor är till åren och orkar inte ta hand om den och den står bara och förfaller. 

Det kommer att kräva mycket arbete för att få det fint igen. Sådär som han minns ifrån  sin barndomstid.
    Men det första som står på agendan efter nästan sju timmar i bilen blir att gå ner till havet som han ser från platsen där stugan ligger. Grannen han nyss mötte på grusvägen en bit bort berättade att hon hade kunnat legat i länge. 21 grader redan i juni!?.

• Svar på tråden Vi skriver en sommarberättelse tillsammans
  • Anonym (Det okända djuret)

Opps! Råkade outa mig, bäst jag drar på mig masken igen och hoppas att ingen märkte något Flört

• Ingenpsykolog
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-09-25 00:45:15 följande:

Opps! Råkade outa mig, bäst jag drar på mig masken igen och hoppas att ingen märkte något Flört

Ja, jag hajade till på att dy skrev under ditt riktiga användarnamn. Du kan ju anmäla ditt eget inlägg så att admin tar bort det, om det känns jobbigt.

Jag å andra sidan, om jag hade skrivit den här berättelsen, hade stolt sträckt på mig och "erkänt" vem jag var för länge sedan. Solig För du har en enastående talang! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-25 02:12:19 följande:
    Ja, jag hajade till på att dy skrev under ditt riktiga användarnamn. Du kan ju anmäla ditt eget inlägg så att admin tar bort det, om det känns jobbigt.

Jag å andra sidan, om jag hade skrivit den här berättelsen, hade stolt sträckt på mig och "erkänt" vem jag var för länge sedan. Solig För du har en enastående talang! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Förstår det! Det gjorde jag också Flört Men det är ingen större fara, för jag hade ändå tänkt avslöja vem jag är någon gång. Samtidigt kan det vara skönt att hålla isär saker tänker jag, så jag anmälde det. Tack för tipset! Åh vad gullig du är! Du sprider alltid en sådan glädje omkring dig Hjärta Nu ska jag försöka sova, så jag önskar dig en riktigt god natt!
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Isa) skrev 2022-09-17 16:15:08 följande:

Real Time: Jag tror Casper lättade på trycket när han lade sig där på sängen. 

Hej Isa!
    Jag tror inte att jag sett inlägg från dig i den här tråden tidigare. Jag själv har hängt här och läst i ett par månader, och har lärt känna de andra.

Jag har även hittat en varm gemenskap i ett par andra trådar.

I den här tråden 

www.familjeliv.se/forum/thread/80280699-har-ar-vi-alla-vanner får nykomlingar en nybakad kanelbulle @

Eftersom jag tycker om idén så introducerade jag småkakan som heter Dröm som förslag för någon dag sedan som välkomstkaka i den här tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/81772491-har-samlas-alla-nattugglor

Och här i tråden tänkte jag att det borde passa med antingen mandelmusslor 

www.lyckasmedmat.se/blog/mandelmusslor-n412

eller Madeleinekakor

www.koket.se/roy-fares-madeleinekakor

Men jag kan inte bestämma vilket som vore bäst. Det lutar åt mandelmusslor, för namnet är mer passande. Men madeleinekakor är ju mer lika snäckor. Hmm svårt det där.

För mig är Madeleinekakor mycket starkt förknippade med utflykter till stranden vid "Oceanen" som vi kallade det, vilket var en flera mil lång strand vid Biscayabukten, i närheten av Bordeaux. Vi hade alltid med oss "Madeleiner", och de fick alltid sand på sig. Äter ytterst sällan dessa bakverk idag, för de smakar inte på samma sätt utan tillhörande knasterkänsla. Så min röst går nog ändå till mandelmusslor. Men jag ser fram emot att höra vad ni andra tycker.
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-09-25 02:20:39 följande:
    Förstår det! Det gjorde jag också Flört Men det är ingen större fara, för jag hade ändå tänkt avslöja vem jag är någon gång. Samtidigt kan det vara skönt att hålla isär saker tänker jag, så jag anmälde det. Tack för tipset! Åh vad gullig du är! Du sprider alltid en sådan glädje omkring dig Hjärta Nu ska jag försöka sova, så jag önskar dig en riktigt god natt!
    Ingen orsak. Och tack, vad gullig du är! Jag känner detsamma för dig! Hoppas att dy får sova gott! Hjärta

Ingenpsykolog: Vilken bra idé Skrattande Om det trillar in nya som skriver i tråden, så röstar jag för att vi bjuder på en mandelmussla. Det var ett väldigt passande namn på kakan för den här havsinspirerade berättelsen! Men din beskrivning av hur sanden knastrade mellan tänderna och gav Madeleinerna den rätta känslan var helt underbar. Jag vill också åka till stranden vid Oceanen. Bodde du i Frankrike då? Solig

• Ingenpsykolog
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-09-25 15:23:17 följande:

Ingenpsykolog: Vilken bra idé Skrattande Om det trillar in nya som skriver i tråden, så röstar jag för att vi bjuder på en mandelmussla. Det var ett väldigt passande namn på kakan för den här havsinspirerade berättelsen! Men din beskrivning av hur sanden knastrade mellan tänderna och gav Madeleinerna den rätta känslan var helt underbar. Jag vill också åka till stranden vid Oceanen. Bodde du i Frankrike då? Solig

Vi åkte dit några veckor på sommaren ungefär vartannat år när jag var barn, och bodde hos en dam som min mamma bott hos en sommar i senare tonåren för att förbättra sin franska. Oftast bodde vi i en stuga ute på landet, men en gång bodde vi i hennes hus i byn, i en del av huset som hon brukade hyra ut ibland. Jag har många trevliga minnen därifrån. Just knastrandet i kakorna var rätt så kväljande, men bakverken smakar inte detsamma när det inte doftar av hav, varm sand, torkat sjögräs multnande blåstång och annat som "hör till" Solig
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-25 15:59:24 följande:
    Vi åkte dit några veckor på sommaren ungefär vartannat år när jag var barn, och bodde hos en dam som min mamma bott hos en sommar i senare tonåren för att förbättra sin franska. Oftast bodde vi i en stuga ute på landet, men en gång bodde vi i hennes hus i byn, i en del av huset som hon brukade hyra ut ibland. Jag har många trevliga minnen därifrån. Just knastrandet i kakorna var rätt så kväljande, men bakverken smakar inte detsamma när det inte doftar av hav, varm sand, torkat sjögräs multnande blåstång och annat som "hör till" Solig
    Det låter så mysigt! Okej, då var det inte knastrandet som var grejen, som jag trodde, utan allt det andra runt omkring. Vilken vacker beskrivning med varm sand, torkat sjögräs och multnande blåstång 😊 Jag har själv en väldig dragning till havet, men vet inte riktigt varför ????🐋🦀
    Real Time skrev 2022-09-27 23:25:34 följande:

Snart borde Saga ha en dragning till Caspers?.

Ja, det borde hon verkligen 😂 Tänkte att det var det som hände i förra stycket, bara att jag inte skrev det rakt ut. Vet inte ens om man får skriva för detaljerade sexskildringar på Familjeliv? Nåväl, det blir väl fler tillfällen för romantik 😅❤️
Svar på tråden Vi skriver en sommarberättelse tillsammans