• Anonym (C)

Vi skriver en sommarberättelse tillsammans

Jag börjar. Sen copy paste:ar du och fortsätter  

Sommaren var äntligen här. Med tanke på allt jobbigt som sker i världen just nu var det befriande för Casper att äntligen komma fram till den gamla sommarstugan som stått tom sedan mormor Karin gick bort. Nu var den hans. Hans mor är till åren och orkar inte ta hand om den och den står bara och förfaller. 

Det kommer att kräva mycket arbete för att få det fint igen. Sådär som han minns ifrån  sin barndomstid.
    Men det första som står på agendan efter nästan sju timmar i bilen blir att gå ner till havet som han ser från platsen där stugan ligger. Grannen han nyss mötte på grusvägen en bit bort berättade att hon hade kunnat legat i länge. 21 grader redan i juni!?.

• Svar på tråden Vi skriver en sommarberättelse tillsammans
  • Anonym (Det okända djuret)
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-09 02:15:52 följande:
    Jag är gullig mot de som är gulliga mot mig ❤️ Hoppas att du hade en lyckad utekväll. Så klart Det okända djuret ska slå fenorna i taket ibland! 🧜?♀️ *testar att bifoga en sjöjungfru och se om den går igenom FL:s emojifilter*
    Ja, jag slog verkligen fenorna i taket! I natt var jag precis lika stor och illaluktande som när Casper fann mig på stranden, så till slut var jag ensam på dansgolvet och bartendern hade satt en klädnypa på näsan för att slippa stanken 🐋
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-09 02:27:51 följande:

Sjukt att jag hade rätt! 🤦 Sexism på hög nivå när jag måste använda manliga emojis för att visa min frustration!

Och förlåt till er alla för OT, men det här är fascinerande (tycker jag)

Meh! Vad taskigt och konstigt 🤔 Ja, det var sexistiskt!
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-10-09 19:51:52 följande:
    En riktig otäcking! Han är faktiskt inspirerad av min granne 😅💪 Ja, än är det ett litet tag kvar innan höstberättelsen är slut och mycket ska hinna hända innan dess. Tror det är en polis som är väldigt släpphänt och drömmer om att gå i pension och passar på att tjäna en extra hacka innan dess 🤑 Det vore häftigt med en bok som baserar sig på en tråd på Familjeliv och vad kul att du skulle vilja bidra till projektet! ❤️ Många har bidragit till den här tråden och ja, verklige ett stort tack till Anonym (C) som kom med idén och skrev en så inspirerande början! Men även ni andra, Ingenpsykolog, Real Time och FuckGoogleAskMe har bidragit med väldigt mycket.
    Nu vet jag ju inte om närmaste "fastlandet" från ön är en storstad eller ett litet kustsamhälle. Om det senare är en närmare beskrivning, är det ju inte helt osannolikt att polisen och otäckingen har ett gemensamt förflutet eller är släkt. Att de t ex har relation likt något av följande skolkamrater, lärare/elev, far/son/farbror/morbror/bröder, klasskamrater t ex. 

Kanske Otäckingen känner till något ofördelaktigt ur lagsynpunk ur polisens förflutna. Å andra sidan är det ju tillräckligt gör att avsluta hans poliskarriär om det kommer fram att han sett mellan fingrarna angående smuggling.
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Real Time
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-08 21:40:04 följande:
    Med tanke på ditt fantastiskt poetiska sätt art uttrycka dig är det nog inga problem. Som Real Time påpekade så finns det ju lång mer intima inlägg på Familjeliv.

Å andra sidan passar det in i ditt skrivsätt att använda omformuleringar. Saga var säkert imponerad över att avtackades den pulserande pålen innanför Caspers byxor, medan han är förtrollad över hennes delikata mussla och att hennes bröst påminner honom om svalor som häckar t ex 😁
    Pulserande påle lät som från en gammal porrnovell jag läste i tonåren där allt skulle vara överdrivet delikat mussla däremot, mmmhmm! 

De bestämmer sig för att Saga ska dyka ner under vattnet och undersöka om gången leder vidare någonstans. Hon knyter fast repet kring midjan igen, så Casper kan dra upp henne ifall någonting skulle gå fel. Vänta här, säger Saga, sedan tar hon ett djupt andetag och dyker ner under den mörka vattenytan. Casper tänker att det är onödigt att säga vänta här, eftersom han inte kan gå någonstans ens om han vill. Men hennes ord är ändå lugnande på något sätt, för de får det att framstå som att han befinner sig här nere frivilligt.

När Saga är borta känner han sig plötsligt väldigt ensam. Instängd nere i mörkret, utan att någon har en aning om var han är. Om Saga aldrig kommer tillbaka, så skulle han tvingas dö här nere alldeles ensam. Vilken fruktansvärd tanke! Han kan inte begripa hur han alltid lyckas hamna i så farliga, ja, rent av livsfarliga situationer här på ön. Det är som om det vilar en förbannelse över platsen. Men han känner ändå en oförklarligt stark kärlek till ön, trots att han redan har varit nära att drunkna en gång och befinner sig i en liknande situation igen. Det är någonting särskilt med platsen. Den är nästan sagolikt vackert.

Tankarna på ön distraherar ensamhetskänslan lite och efter en ofattbart lång stund kommer Saga äntligen upp till ytan igen. Hon tar några djupa andetag, innan hon säger: Jag tror du har rätt. Det måste finnas en annan utgång. För ju längre in i grottan jag kom, desto ljusare blev det. Casper jublar inombords av glädje, men är så spänd av hela situationen att han bara lyckas få fram: Ja, det går ju emot all logik annars. Han hör själv hur torrt och oentusiastiskt det låter, men Saga verkar inte lägga märke till det för hon fortsätter bara prata. Alltså borde vi kunna hitta en väg ut, säger hon, och tycks genast börja fantisera om att hämnas. Tänk vad chockad han kommer bli när vi har återuppstått från de döda och sätter dit honom en gång för alla! Casper kan höra skadeglädjen i hennes röst. Han själv känner sig ännu inte så säker på att de kommer att lyckas, men kan ändå inte låta bli att dra lite på munnen.

Sedan börjar Saga knyta fast repet kring hans midja och när Casper frågar varför, så svarar hon bara: Så jag slipper dra dig i håret igen, om du råkar tuppa av precis som förra gången. Casper minns fortfarande den fruktansvärda smärtan och känner ofrivilligt hur det svider till i hårbotten vid minnet. Men mest av allt känner han en djup tacksamhet gentemot Saga, för att hon räddade hans liv den gången. Att binda ihop sig kan nog vara en bra idé, ifall något händer, det håller Casper med om. Så han protesterar inte när Saga drar åt repet smärtsamt hårt kring hans midja. När hon är färdig utbrister hon överdrivet entusiastiskt, som om hon vill utplåna varje spår av tvekan: Kom igen! Nu tar vi oss ut härifrån! Men först passar vi på att utforska den mystiska grottan, förstås.

• Ingenpsykolog
    Real Time skrev 2022-10-10 18:43:51 följande:
    Pulserande påle lät som från en gammal porrnovell jag läste i tonåren där allt skulle vara överdrivet delikat mussla däremot, mmmhmm! 
    Det framkom nog inte riktigt, men de väldigt distinkt skilda sätten jag omnämnda könsorganen var menat lite som ett skämt just kring hur olika manliga och kvinnliga attribut tenderar att beskrivas, i kombination med att inte använda just klassiska könsord utifall de triggar någon algoritm hos FL och riskerar blockering. 

Jag hade ju lika gärna kunnat skriva om hans långa smidiga boaorm och hennes drypande blöta ostron 😆
  • Ingenpsykolog
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-11 00:20:42 följande:
    Det framkom nog inte riktigt, men de väldigt distinkt skilda sätten jag omnämnda könsorganen var menat lite som ett skämt just kring hur olika manliga och kvinnliga attribut tenderar att beskrivas, 
    Och då menar jag att 🍆 ofta beskrivs som just något hårt, något som "borrar sig in" etc just i t ex som du nämnde,  klassisk porr medan 🍑, åtminstone historiskt sett, beskrivits som något ömtåligt. Att mannen "deflorerar" kvinnan under hennes första penetration, och ord som "delikat" och "vacker" används.

Jag ber om ursäkt för mina något flummiga utsvävningar i ämnet. Och även om jag tycker att det är utmärkt att det är lika naturligt för både små pojkar och flickor att det finns vedertagna namn för deras respektive kön så har Jag svårt att hålla mig för skratt när vuxna kallar det de har mellan benen för sn*pp eller sn*ppa, när det inte sker i samtal med små barn, i meningar som "Ja, du har en sn*pp precis som pappa. Mamma har en sn*ippa". I det (och mycket annat) håller jag med Olle Waller, sexualupplysare och känd från bland annat "Fråga Olle" som tidigare sändes på Kanal 5. Han sa vid flera tillfällen att "små pojkar har snopp. Hos män heter det kuk, penis eller något annat." Men det är min högst personliga åsikt! 😁

Kom på nu att jag ju, om jag kommit på det när jag skrev inlägget om den bultande pålen, musslan och de häckande svalorna, hade kunnat föreslå att kalla Caspers 🍆 för en slingrande ål istället! 😁 Anledningen till pålen var att jag där och då inte kom på någon bra beskrivning som ingick i tema vattenlevande varelser.
  • Real Time
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-11 00:51:41 följande:
    Och då menar jag att 🍆 ofta beskrivs som just något hårt, något som "borrar sig in" etc just i t ex som du nämnde,  klassisk porr medan 🍑, åtminstone historiskt sett, beskrivits som något ömtåligt. Att mannen "deflorerar" kvinnan under hennes första penetration, och ord som "delikat" och "vacker" används.

Jag ber om ursäkt för mina något flummiga utsvävningar i ämnet. Och även om jag tycker att det är utmärkt att det är lika naturligt för både små pojkar och flickor att det finns vedertagna namn för deras respektive kön så har Jag svårt att hålla mig för skratt när vuxna kallar det de har mellan benen för sn*pp eller sn*ppa, när det inte sker i samtal med små barn, i meningar som "Ja, du har en sn*pp precis som pappa. Mamma har en sn*ippa". I det (och mycket annat) håller jag med Olle Waller, sexualupplysare och känd från bland annat "Fråga Olle" som tidigare sändes på Kanal 5. Han sa vid flera tillfällen att "små pojkar har snopp. Hos män heter det kuk, penis eller något annat." Men det är min högst personliga åsikt! 😁

Kom på nu att jag ju, om jag kommit på det när jag skrev inlägget om den bultande pålen, musslan och de häckande svalorna, hade kunnat föreslå att kalla Caspers 🍆 för en slingrande ål istället! 😁 Anledningen till pålen var att jag där och då inte kom på någon bra beskrivning som ingick i tema vattenlevande varelser.
    Rolig läsning oavsett !! Och ja märkligt att det blivit så. Tror Casper har en helt vanlig och härlig en. Varken stor eller liten på något av hållen. Den kanske är mindre än den hemska alfahanens?Hoppas Saga inte är en Size-Queen  
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-10-09 19:55:33 följande:
    Ja, jag slog verkligen fenorna i taket! I natt var jag precis lika stor och illaluktande som när Casper fann mig på stranden, så till slut var jag ensam på dansgolvet och bartendern hade satt en klädnypa på näsan för att slippa stanken 🐋
    Haha, synd att jag inte var där! 😆
Svar på tråden Vi skriver en sommarberättelse tillsammans