• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • 1Ellis1

Anonym 35: Jag känner igen det där när man missar ägglossningen, det är jobbigt. Jag tänker att jag inte har så många månader på mig totalt att försöka bli gravid och då känns varje månad som en stor förlust. Gråter Men ägglossningen kan ju faktiskt komma tidigare eller senare än beräknat så det är ju inte helt kört... och spermier kan leva upp till 5 dagar i äggledaren... Tycker fortfarande det är lustigt att det enda man fått höra är hur viktigt det är att skydda sig för tar en spermie sig in så blir man direkt gravid.... och sen är det så många, både yngre och äldre, som verkligen försöker tajma in ÄL och ändå funkar det inte... Obestämd

Jag har en app där jag loggar symptom, men det verkar som det kan vara vilka symptom som helst innan mens... förut hade jag ömma bröst innan, men har det inte nu längre... känns bara som det inte hänt något i kroppen alls den här månaden, så jag har redan gett upp. BIM om 9 dagar nu.

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-05 09:39:41 följande:

Anonym 35: Jag känner igen det där när man missar ägglossningen, det är jobbigt. Jag tänker att jag inte har så många månader på mig totalt att försöka bli gravid och då känns varje månad som en stor förlust. Gråter Men ägglossningen kan ju faktiskt komma tidigare eller senare än beräknat så det är ju inte helt kört... och spermier kan leva upp till 5 dagar i äggledaren... Tycker fortfarande det är lustigt att det enda man fått höra är hur viktigt det är att skydda sig för tar en spermie sig in så blir man direkt gravid.... och sen är det så många, både yngre och äldre, som verkligen försöker tajma in ÄL och ändå funkar det inte... Obestämd

Jag har en app där jag loggar symptom, men det verkar som det kan vara vilka symptom som helst innan mens... förut hade jag ömma bröst innan, men har det inte nu längre... känns bara som det inte hänt något i kroppen alls den här månaden, så jag har redan gett upp. BIM om 9 dagar nu.

Håller tummarna att det ändå tagit sig denna månad du har ju långt kvar till bil så många symptom kan dyka upp ♥️

• 1Ellis1
    Hannis1983 skrev 2022-11-05 09:44:25 följande:

Håller tummarna att det ändå tagit sig denna månad du har ju långt kvar till bil så många symptom kan dyka upp ♥️

Tack! ❤ Du får hoppas åt mig istället haha. Jag kan hoppas åt dig, lättare att hoppas åt andra... Skrattande
  • Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-05 09:48:04 följande:
    Tack! ❤ Du får hoppas åt mig istället haha. Jag kan hoppas åt dig, lättare att hoppas åt andra... Skrattande
    du får hoppas åt mig nästa månad här väntar jag bara på att mensen ska börja 😂
  • 1Ellis1
    Hannis1983 skrev 2022-11-06 03:57:20 följande:
    du får hoppas åt mig nästa månad här väntar jag bara på att mensen ska börja 😂
    Jag kan hoppas nästa månad, absolut. {#emotions_dlg.flower} Men är det alltid så att man får mens när temperaturen går ner? Finns det ingen chans att vara gravid då? 
  • Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-06 08:45:53 följande:
    Jag kan hoppas nästa månad, absolut. {#emotions_dlg.flower} Men är det alltid så att man får mens när temperaturen går ner? Finns det ingen chans att vara gravid då? 

Är bara andra månaden jag tempar så ingen aning, idag hade tempen stigit något men testade negativt igår morse. 

min sista app säger att mensen Ska komma idag mina andra två säger att jag är två dagar sen så vet inte alls vad som händer. 

• Hannis1983

Igår kväll kom mensen precis enligt temp appen så bara ta nya tag.

någon annan som det går bättre för så man kan glädjas lite?♥️

• 1Ellis1
    Hannis1983 skrev 2022-11-07 19:34:10 följande:

Igår kväll kom mensen precis enligt temp appen så bara ta nya tag.

någon annan som det går bättre för så man kan glädjas lite?♥️

Alltid tråkigt med mens. Här går det inge vidare heller tyvärr... Känner inte av några symptom alls och nu är det bara 7 dagar till BIM. Men vi får inte ge upp! Hjärta
  • Anonym (Lycka till)

Jag är också 39, snart 40,och gravid, ska snart föda. Jag har barn sedan innan, den minsta är 2 år. Ville egentligen ha ett år mellan dem, men fick ett par missfall och min sambo har vacklat lite, så vi skyddade oss i perioder och det blev två år. Jag tror missfallen kan bero på åldern, då jag också har två stora barn men inga missfall förutom senaste året. Min kompis hade en teori, säkert ovetenskaplig, att antingen är det lite svårare att ens bli gravid i vår ålder, eller så är det fortfarande lätt men att man då också lättare får missfall. I så fall är jag nog i den andra kategorin, för det har egentligen inte varit så svårt när vi siktat på ägglossningen, högst ett par månader. Även min vän har fått flera missfall. Men man ska inte ge upp! Det kanske tar lite extra tid innan man sitter där med babyn i knäet, men det är det värt <3
    Lycka till allihopa! 

• Hannis1983

Absolut inte ge upp. Försök fyra för min del, känns som ingenting egentligen. Så länge inte längtan tar över mitt liv så kommer vi försöka. Och där är jag långt ifrån nu. Njuter av det jag har och tänker att till sist blir det 🙂

Svar på tråden 39 och planera barn