• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-18 21:19:36 följande:
    Åh det hade ju varit nåt att överraska med! Håller tummarna! Hjärta

Själv kommer jag stå över att försöka denna månad. Ska genomgå en medicinsk undersökning precis innan BIM, och den kommer innebära att jag måste ta starka mediciner innan, samt lugnande och smärtstillande under själva undersökningen. 

Läkaren sa att vi kunde försöka bli gravida även denna månad, att det hade varit så tidigt i graviditeten så det hade inte spelat någon roll. Men det känns ändå som jag kommer få ångest om jag skulle bli gravid nu. Så vi kommer inte aktivt försöka bli gravida denna månad, men inte skydda oss heller. Vad hade ni andra gjort?

Jag hade nog tänkt som du, inte aktivt försökt men heller inte skyddat mig utan blir det så blir det. Lycka till ♥️

• 1Ellis1
    Hannis1983 skrev 2022-11-19 08:21:49 följande:

Jag hade nog tänkt som du, inte aktivt försökt men heller inte skyddat mig utan blir det så blir det. Lycka till ♥️

Är i väntrummet nu och väntar på att göra undersökningen. Blev inte gravid denna månad och på sätt och vis känns det skönt att det inte blev nu. Har tagit starka mediciner och kommer få lugnande och smärtstillande idag. Hoppas allt går bra och att de inte hittar nåt farligt! 
  • Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-30 09:42:44 följande:
    Är i väntrummet nu och väntar på att göra undersökningen. Blev inte gravid denna månad och på sätt och vis känns det skönt att det inte blev nu. Har tagit starka mediciner och kommer få lugnande och smärtstillande idag. Hoppas allt går bra och att de inte hittar nåt farligt! 
    Håller tummarna för dig ❤️
  • Anonym (35)

Är det försök till era första barn eller har ni barn sedan innan?

hur går det för er alla Hjärta

• 1Ellis1
    Anonym (35) skrev 2022-12-05 11:02:28 följande:

Är det försök till era första barn eller har ni barn sedan innan?

hur går det för er alla Hjärta

Första för mig!
    Undersökning gick för övrigt bra och inget onormalt hittades. Så nu är det bara att försöka igen nästa ägglossning! Mensen borde komma imorgon. 
  • 1Ellis1

Hallå alla,
    Hur går det för er?

Här är det nåt skumt på gång... Jag är på Bim +3 och har inte fått min mens, men jag har bruna flytningar. Jag har gjort två graviditetstest och de visar negativt. Var är mensen??? Jag brukar inte ha problem med mensen, och den brukar inte vara oregelbunden. Någon som upplevt nåt liknande? 

• Anonym (3åring)
    Hannis1983 skrev 2022-08-24 12:08:07 följande:
    39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

Hej! Har bara läst TS, så detta kanske redan har sagts i tråden. Men jag rekommenderar ägglossningstest. Ta de dyra från Clearblue. När du får glad gubbe är det kring ägglossning. När man är yngre är det glad gubbe i ca 48 timmar, men när man är äldre kan det istället vara i 12 timmar eller 18 timmar (så var det för mig). Detta innebär att kissa på ägglossningssticka varje morgon kan göra att man missar sina glada gubbe. Min rekommendation om man är äldre är därmed att kissa på stickan 2 gånger om dagen, nära ägglossning.

För mig, som hade ganska oregelbunden mens vid 39 år (pga myom) så blev det rätt många stickor. Men det blev också en bebis! Och hon är 3 år nu
  • Anonym (35)
    1Ellis1 skrev 2022-12-05 12:58:32 följande:
    Första för mig!
    Undersökning gick för övrigt bra och inget onormalt hittades. Så nu är det bara att försöka igen nästa ägglossning! Mensen borde komma imorgon. 

Vad skönt att höra! 

Kom mensen som den skulle dagen därpå? 

nu när vi börjat försöka är min mens helt opålitlig. Ibland är min cykel 25 dagar och sen nästa gång 29. Innan alltid 26-27 dagar. 

hade ägglossning i tisdags. Känner mig spänd inför att se om mensen kommer kring jul eller ej. 

hoppas inte! Vilken fin julklapp det skulle bli Hjärta

• Anonym (35)
    Hannis1983 skrev 2022-12-09 13:24:07 följande:
    35; om det lyckas blir det mitt fjärde barn 
    Oh vad kul! Hur gammal är yngsta?
    har det gått lätt för er de andra gångerna? 
Svar på tråden 39 och planera barn