• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-10-27 23:44:30 följande:
    Ja visst ger det dubbla budskap!!
    Antar att det är för att de vill vara på säkra sidan! 

jag har sett statistiken om hur ens Chanser dalar efter 30 och störtar efter 35.
    men hoppas denna tråd ska ge mer hopp!!

Anledningen att jag fråga om 35 räknas som äldre är för att det i trådstarten stod att hon sökte efter andra som var äldre och närmre 40. Men hoppas jag får vara med här ändå!

ligger just nu i sängen och kan inte sova. Det enda jag gör hela dagarna och nätterna är att känna efter. ?känns det kanske lite i livmodern nu? Lite värk? Känns det något i bröste? ?. oh var jag lite illamående nu kanske??

hur är det med er andra? 

Du är så välkommen! Tråden var mest riktad till oss som inte är typ 25 så du är så välkommen att hänga här. 😀

Jag har passerat ÄL och denna gång känner jag massor men jag tror det är falska känslor, då vi är särbos infaller inte alltid ÄL precis som man önskar så vi kan ha missat det, beror på om man ska lita på vad min app säger elled vad kroppen säger 😂 Jag får se om drygt en vecka men jag tror mensen kommer. Vi är inne på vårt tredje försök så inte alls länge. 

• 1Ellis1
    Hannis1983 skrev 2022-10-28 07:35:12 följande:

Du är så välkommen! Tråden var mest riktad till oss som inte är typ 25 så du är så välkommen att hänga här. 😀

Jag har passerat ÄL och denna gång känner jag massor men jag tror det är falska känslor, då vi är särbos infaller inte alltid ÄL precis som man önskar så vi kan ha missat det, beror på om man ska lita på vad min app säger elled vad kroppen säger 😂 Jag får se om drygt en vecka men jag tror mensen kommer. Vi är inne på vårt tredje försök så inte alls länge. 

Det är lurigt det där med symptom efter ÄL. Jag brukar känna en massa symptom, men det har varit inbillning alla gånger sen missfallet. När jag blev gravid trodde jag inte ens att jag var gravid, men mina bröstvårtor var lite känsliga. Jag funderar också på om det kan vara så att det sker en befruktning, men att ägget sen inte klarar sig och åker ut... Då kanske man får symptom men sen blir man inte gravid i alla fall? 
  • Anonym (35)

Jaha? där kom mensen Gråter
    jag ooooorkar inte med besvikelsen. Hur kan det bli såhär. Jag försöker intala mig att det är normalt att det tar tid men man har en inre röst som ändå säger att ?nu gick det nog!!? 

så mycket hopp! 

lägger mig med en klump i magen ikväll. bättre lycka denna månad då!

lycka till till er andra också! Känner med er. Vet hur ni alla går och känner efter och hoppas just nu. Hjärta

• 1Ellis1
    Anonym (35) skrev 2022-10-29 23:39:06 följande:

Jaha? där kom mensen Gråter
    jag ooooorkar inte med besvikelsen. Hur kan det bli såhär. Jag försöker intala mig att det är normalt att det tar tid men man har en inre röst som ändå säger att ?nu gick det nog!!? 

så mycket hopp! 

lägger mig med en klump i magen ikväll. bättre lycka denna månad då!

lycka till till er andra också! Känner med er. Vet hur ni alla går och känner efter och hoppas just nu. Hjärta

Jag känner igen besvikelsen. Även om jag inte haft symptom alla gånger efter ÄL, så tänker jag ändå "kanske kan det vara nåt". Och jag blev ju gravid så snabbt förra gången (med missfallet), så jag har liksom inget tålamod! Oskyldig
    Pratade med en barnmorska som sa att det är vanligt att det tar tid, även för yngre. Man ska ju ha försökt ett år innan man egentligen kan börja oroa sig för om det är nåt fel. Visserligen får vi 35+ söka hjälp innan också, men hon sa att det absolut bästa är om även vi äldre får till en naturlig graviditet. IVF är ändå en påfrestning för kroppen, så därför ville hon inte att vi skulle vara för snabba med det, trots åldern. Vi har nu försökt få barn i totalt 8 månader, 4 sen missfallet. 
    Många äldre som tar hjälp av IVF och inte lyckats blir ändå gravida förr eller senare, men naturlig, sa hon... 
  • Anonym (35)
    1Ellis1 skrev 2022-10-30 06:14:49 följande:
    Jag känner igen besvikelsen. Även om jag inte haft symptom alla gånger efter ÄL, så tänker jag ändå "kanske kan det vara nåt". Och jag blev ju gravid så snabbt förra gången (med missfallet), så jag har liksom inget tålamod! Oskyldig
    Pratade med en barnmorska som sa att det är vanligt att det tar tid, även för yngre. Man ska ju ha försökt ett år innan man egentligen kan börja oroa sig för om det är nåt fel. Visserligen får vi 35+ söka hjälp innan också, men hon sa att det absolut bästa är om även vi äldre får till en naturlig graviditet. IVF är ändå en påfrestning för kroppen, så därför ville hon inte att vi skulle vara för snabba med det, trots åldern. Vi har nu försökt få barn i totalt 8 månader, 4 sen missfallet. 
    Många äldre som tar hjälp av IVF och inte lyckats blir ändå gravida förr eller senare, men naturlig, sa hon... 
    skönt att inte känna besvikelse.. önskar att jag inte kände såhär. Känner mig verkligen ledsen att det inte tar sig. Hade såå gärna velat ha en sommar-bebis. Men vi kämpar på och fortsätter att försöka?intalar mig att jag inte ska få så mycket hopp och att jag ska försöka att sluta tänka på eventuella symptom efter ägglossning men det ÄNDA jag tänker på är ?känner jag något?? Typ.
    det tar upp hela min tankeverksamhet OskyldigTungan ute

Någon som är nära BIM nu? 
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-11-02 14:35:27 följande:
    skönt att inte känna besvikelse.. önskar att jag inte kände såhär. Känner mig verkligen ledsen att det inte tar sig. Hade såå gärna velat ha en sommar-bebis. Men vi kämpar på och fortsätter att försöka?intalar mig att jag inte ska få så mycket hopp och att jag ska försöka att sluta tänka på eventuella symptom efter ägglossning men det ÄNDA jag tänker på är ?känner jag något?? Typ.
    det tar upp hela min tankeverksamhet OskyldigTungan ute

Någon som är nära BIM nu? 

Jag har BIM någonstans mellan idag och lördag beroende på vilken app jag vill lita på. Skulle jag gå enbart på känsla är det BIM imorgon. 

• 1Ellis1

Anonym 35: Jag menade att jag relaterar till besvikelsen... tror du läste "ingen" när jag skrev "igen" Skrattande. Jag känner också så varje månad när jag får mens, att varför tar det sig inte... Vi gör allt för att få till det på rätt dagar, men det tycks ändå inte funka nu. Nu har jag BIM om 11 dagar och jag känner mig redan väldigt "ogravid". Är bara säker på att det inte blivit nåt nu heller. Gråter

• Anonym (35)
    1Ellis1 skrev 2022-11-03 14:07:57 följande:

Anonym 35: Jag menade att jag relaterar till besvikelsen... tror du läste "ingen" när jag skrev "igen" Skrattande. Jag känner också så varje månad när jag får mens, att varför tar det sig inte... Vi gör allt för att få till det på rätt dagar, men det tycks ändå inte funka nu. Nu har jag BIM om 11 dagar och jag känner mig redan väldigt "ogravid". Är bara säker på att det inte blivit nåt nu heller. Gråter

Jaha oj! jag läste nog för fort!

alltså jag är så ledsen för denna månad är jag iväg just när jag har ägglossning. Åker imorgon bitti och har ägglossning på onsdag. Kommer hem fredag. Ska försöka ligga ikväll men det är lite väl tidigtGråter
    Jag har inte varit iväg hemifrån på 4 år alltså! Och just nu när vi försöker så lyckas jag åka just vid ägglossning.
    har svårt att känna att jag kan njuta av att åka iväg när vi försöker bli gravida. 

ja, idag är jag pessimistisk.. inte likt mig men jag vill SÅÅÅ gärna bli gravid. Det är det enda jag tänker på typ.
    har börjat ta rosenrot, folsyra och zink nu. Hoppas det ska ge friska starka ägg! 

Ge inte upp hoppet än! symptomen brukar inte komma redan.Hjärta
    Brukar du ha några symptom innan mens i vanliga fall?
    skriver Du upp var månad olika symptom mm? Så du kan jämföra? 

• Anonym (35)
    Hannis1983 skrev 2022-11-03 12:43:59 följande:

Jag har BIM någonstans mellan idag och lördag beroende på vilken app jag vill lita på. Skulle jag gå enbart på känsla är det BIM imorgon. 

Åh! Några känningar Att mensen är påväg eller att den INTE är det? Spännande! Håller tummarna!! Hjärta
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-11-04 19:54:13 följande:
    Åh! Några känningar Att mensen är påväg eller att den INTE är det? Spännande! Håller tummarna!! Hjärta

Den lär komma idag, tempen tog ett störtdyk. 

Svar på tråden 39 och planera barn