Anonym (35) skrev 2022-10-29 23:39:06 följande:
Jaha? där kom mensen
jag ooooorkar inte med besvikelsen. Hur kan det bli såhär. Jag försöker intala mig att det är normalt att det tar tid men man har en inre röst som ändå säger att ?nu gick det nog!!?
så mycket hopp!
lägger mig med en klump i magen ikväll. bättre lycka denna månad då!
lycka till till er andra också! Känner med er. Vet hur ni alla går och känner efter och hoppas just nu.
Jag känner igen besvikelsen. Även om jag inte haft symptom alla gånger efter ÄL, så tänker jag ändå "kanske kan det vara nåt". Och jag blev ju gravid så snabbt förra gången (med missfallet), så jag har liksom inget tålamod!
Pratade med en barnmorska som sa att det är vanligt att det tar tid, även för yngre. Man ska ju ha försökt ett år innan man egentligen kan börja oroa sig för om det är nåt fel. Visserligen får vi 35+ söka hjälp innan också, men hon sa att det absolut bästa är om även vi äldre får till en naturlig graviditet. IVF är ändå en påfrestning för kroppen, så därför ville hon inte att vi skulle vara för snabba med det, trots åldern. Vi har nu försökt få barn i totalt 8 månader, 4 sen missfallet.
Många äldre som tar hjälp av IVF och inte lyckats blir ändå gravida förr eller senare, men naturlig, sa hon...