Anonym (Mx) skrev 2023-03-31 08:57:12 följande:
Jag tror att vi om 25år kommer ha anammat en stor del av USA:s kultur. En stor majoritet har enklare jobb, äter skitmat och blir feta, slöa och försöker kompensera det med olika piller. Eftersom det är den lösningen som är lättast och kräver minst av individen.
En mindre grupp av folket kommer sitta på dom bra jobben, ta hand om sig, äta bra mat och ge bra förutsättningar till sina barn.
Självklart kommer det finnas ett mellanskikt av medborgare, men polariseringen kommer vara betydande och tydligare om 25år.
Sen tror jag ofta att människan har en övertro för vad som kommer hinna ha hänt på en viss tid när det gäller tekniska framsteg, så mycket kommer inte hinna ha hänt under 25år.
Till sist vill jag poängtera att många kommer fortsätta att ha det bra och leva bra liv som dom njuter av, jag tror inte på något sätt att allt kommer gå åt skogen. Däremot tror jag att hälsan kommer fortsätta att försämras pga vårt alltmer bekväma samhälle.
Jag håller med om att det är lätt att ha fel vad gäller teknisk utveckling. Samtidigt går det riktigt snabbt kring vad som är möjligt att göra och vad som görs tekniskt just nu. För 25 år sedan var det svårt att föreställa sig hur vår tekniska vardag ser ut nu.
Människor tar gärna den lättaste vägen så övervikt uppkommer om det är lättaste och billigaste sättet att få i sig energi.
Jag tror inte heller att det är fel att titta på USA som också länge varit ett land som erbjuder möjligheter och människor därför söker sig till.
USA har ett skimmer runt sig för många, och vi ser inte riktigt de sociala problem som landet dras med på grund av skiktningarna. Man ser mellan fingrarna då det är billigt och bekvämt att köpa tjänster av företag som utnyttjar migranter.
Den utvecklingen kommer att fortsätta så länge inget görs.