Anonym (Mx) skrev 2023-03-31 08:57:12 följande:
Jag tror att vi om 25år kommer ha anammat en stor del av USA:s kultur. En stor majoritet har enklare jobb, äter skitmat och blir feta, slöa och försöker kompensera det med olika piller. Eftersom det är den lösningen som är lättast och kräver minst av individen.
En mindre grupp av folket kommer sitta på dom bra jobben, ta hand om sig, äta bra mat och ge bra förutsättningar till sina barn.
Självklart kommer det finnas ett mellanskikt av medborgare, men polariseringen kommer vara betydande och tydligare om 25år.
Sen tror jag ofta att människan har en övertro för vad som kommer hinna ha hänt på en viss tid när det gäller tekniska framsteg, så mycket kommer inte hinna ha hänt under 25år.
Till sist vill jag poängtera att många kommer fortsätta att ha det bra och leva bra liv som dom njuter av, jag tror inte på något sätt att allt kommer gå åt skogen. Däremot tror jag att hälsan kommer fortsätta att försämras pga vårt alltmer bekväma samhälle.
Ja så kan det nog bli. Tror vi också kommer ha ett matriarkat. Som du skriver så kommer en liten grupp (majoriteten kvinnor) ta hand om sig. Män har blivit så pass utkvoterade eller bortsorterade så staten har fullt upp med att försöka lösa den enorma stora massan av utanförskap. Polariseringen är större än någonsin.
Jag tror också dessvärre att våra dagar är räknade, antingen på grund av krig eller på grund av miljön på ett eller annat sätt kollapsar.