Fröken Allvar skrev 2023-03-20 20:47:37 följande:
Varför tror du att islam dominerar? Vad grundar du det på? Jag tycker att det låter som om du tillhör den islamofobiska tredjedelen av folksjälen, men kan förstås ha fel.
Inte mig du frågade. Men svarar ändå.
Muslimer har fler barn än icke muslimer. För de flesta muslimer är Islam detviktigaste i deras liv, det är mycket mer än en religion för dem. De vill att samhället skall bygga på islam . Fler och fler muslimer kommer till Sverige, de skaffar fler barn, muslimer fokuserar mycket på sin tro och det påverkar hela deras liv. De kan inte äta griskött, de skall be flera gånger om dagen, även på arbetstid vända mot Mekka, de är väldigt noga med att skilja på män och kvinnor, tex i moskeerna får inte män och kvinnor vara tillsammans under gudstjänsten. De skall under fastan avstå från mat när det är dag, även barn i skolan fastar. Kvinnor måste böra slöja, även flickor bär slöja.
Det senaste jag hörde är att muslimer inte accepterar kremering. De accepterar inte heller att återanvända en gammal grav som vi brukar göra. Detta kommer leda till stora problem.
Man måste tänka på att Islam påverkar livet och vardagen på ett helt annat sätt än kristendomen gör,